21.03.2008 - 00:00 | Son Güncellenme:
Taranan görüntüler, elektronik dokümanlar, web sayfaları, şemalar ve sunumları içeren doküman tipleri ya da çeşitli uygulamalarla çalışan bu yazılımlar, kullanıcıların doküman oluşturmalarını ve dokümanda arama yapmalarını kolaylaştırıyor.
Canon Avrupa şimdi de ofiste yaşanan sorunların psikolojik kökenine inerek, bu sorunlara çözüm olacak mucize bir formülü ortaya koydu. Canon Avrupa Çözümleri Pazarlama Müdürü Adam Gillbe, “Ofisteki en büyük hüsranların bazıları, basit yönetim ve IT görevlerinden kaynaklanıyor. Çalışanların dokümanları daha hızlı bulmasına, düzenlemesine ve üretmesine yardımcı olarak, Canon’un yazılım çözümleri işletmelerle ilgili bir dizi temel problemi çözüyor. Canon, stresi azaltarak ve işte verimi artırarak; işletmelerin bilgilerini, baskı ve görüntüleme işlemlerini daha etkin olarak yönetmesine yardımcı oluyor. Ancak bu noktada çalışanlara, işletmelerle ilgili problemleri çözme kabiliyetlerini iyileştirmek üzere atabilecekleri çeşitli pratik adımlar konusunda da rehberlik yapmak üzere bu araştırmayı sipariş ettik” şeklinde konuştu.
Araştırma, işadamlarının ofiste problemleri daha etkili bir biçimde ele alması için problem çözme sürecinin ardındaki faktörleri inceledi ve bir bireyin problem çözme yeteneğinin büyük ölçüde üç faktöre dayandığını gösterdi: Kişilik, dikkat dağıtıcı şeylerin varlığı gibi durumsal faktörler ve bireyin kendisinin problem çözme yetenekleri ve teknikleri.
Araştırma, kişilikle ilgili faktörlerin problem çözme başarısı üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya çıkardı. Bunlar arasında, bir kişinin bir problemi ele almasındaki iyimserlik, bir bireyin bir probleme rasyonel ve organize bir biçimde yaklaşma ölçüsü ve bir kişinin belirli bir problemi çözmeye bağlılığı yer alıyor.Dikkat dağıtıcı şeylerin varlığı ve problemin doğası gibi durumsal faktörler de kilit bir rol oynuyor. Üçüncü belirleyeci faktör ise bireyin öğrenmiş olduğu ve pratiğe geçirebileceği problem çözme yetenekleri ya da teknikleri olarak karşımıza çıkıyor.
Denklem ayrıca kişiyle ilgili faktörler ile durumsal faktörlerin, bir problemin çözülmesi esnasında birbirleriyle etkileşime gireceğini ve öğrenilmiş yetenekler ile tekniklerin problem çözme verimini daha da arttıracağını kabul ediyor.Problem çözmek için en kötü zaman pazartesi sabahı veya cuma öğle sonrası
Bir problemden en iyi kaçış yolunun onu çözmek olduğunu vurgulayan Adam Gillbe, şöyle konuştu: “Bir probleme doğru şekilde –pozitif bir yaklaşım ile ve dikkat dağıtıcı şeylerden uzakta- saldırarak, bireyler iş problemlerini çözme kabiliyetlerini iyileştirebilir. Bir problemle uğraşmak için en kötü zamanlar; insanların yorgun, meşgul ya da dikkatlerinin dağınık olduğu pazartesi sabahları ile cuma öğleden sonralarıdır. Aynı şekilde, açık planlı bir ofisin karmaşasından sakin bir ortama basitçe geçmek, problem çözme kabiliyetinizi artırmak için iyi bir yol olabilir.”En iyi girişimciler, harika problem çözücüleridir
Canon adına araştırmayı hayata geçiren Robertson Cooper’ın Müdürü Gordon Tinline ise şu açıklamayı yaptı: “Başarılı işadamları hangi problem onlara verilirse verilsin, verimli bir şekilde çözecektir. Dünyanın en büyük girişimcileri, harika problem çözücülerdir. Bu araştırma ve tarihte ilk problem çözme formülü olduğuna inandığımız formülün geliştirilmesi, bir bireyin problem çözme girişiminin başarısını belirleyen faktörlerin karşılıklı etkileşimini açıklamaya yönelik bir teşebbüstür.”
* Problem Çözme Anahtarı:
Kişiyle ilgili faktörler:Durumsal faktörler:
D: Dikkat dağıtıcı şeyler
GA: Zorlayıcı, fakat erişilebilir hedef
İT: İyi tanımlanmış problem