Ünlü markaların logoları ne anlama geliyor?

Bazı markalar vardır, logolarını gördüğümüz an firmaya dair her şeyi öğreniyoruz. İşte o logoların hikayeleri de var haliyle. Molatik olduğumuz konu ünlü markaların logoları. İşte ünlü markaların logolarının anlamları…

Ünlü markaların logoları ne anlama geliyor?

Amazon

Amazon
Dünyanın en zengin adamı unvanını Jeff Bezos’ın kazanmasını sağlayan Amazon’un logosu oldukça basit. Sözlükte A harfinin ön sıralarda yer alması ve Amazon’un dünyanın en uzun nehir olması Amazon kelimesini seçilmiş. Gülen surat da müşteri memnuniyetini gösteriyor.

Audi

Audi
Amblemdeki dört yüzük araba birliği için bir araya gelip ittifak kuran dört firmayı simgeliyor. Audi ismi, firmanın eski yöneticilerinden olan mühendis August Horch tarafından verildi.

Nike

Nike
Nike, Carolyn Davidson'ın 1971'de Portland Üniversitesinde bir grafik tasarım öğrencisi iken yaptığı bir tasarımdır. Bu logoyu öğrencilik yıllarında Davidson 35 dolara yaptı.

Ferrari

Ferrari
İtalyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği at maskot, Ferrari'nin amblemini teşkil etti. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı, firma sahibinin yaşadığı komşu şehir Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.

Mercedes

Mercedes
Daimler Chrysler ile ortak çalışıp bir araba yapan Carl Benz isim bulamayınca bir tek kızı olan Mercedes-Benz’in ismini bu arabaya verir. Mercedes amblemindeki üç ayaklı yıldız Mercedes'in kara, su ve havadaki gücünü ifade ediyor.

Apple

Apple
Bir dünya devi olan elektronik şirketinin logosu ile ilgili birçok şehir efsanesi dolaşmaktadır. Bunlardan biri de logodaki ısırılmış elmanın, Enigma şifrelerini çözen ve bilgisayarın babası sayılan dahi matematikçi Alan Turing'e atıfta bulunduğudur. Zira Turing, siyanürlü bir elmayı ısırarak intihar etmiştir. Zaten logonun ilk halinde gökkuşağı renkleri de vardı. Bir diğer iddia ise Ron Wayne tarafından Isaac Newton'un kafasına düşen elmayı imgeleyerek tasarlanmıştır. Daha sonra sembolün kirazla karışmaması için ısırık detayı eklenmiştir.

Volkswagen

Volkswagen
Vw amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu. Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrini şereflendiriyor.

Adidas

Adidas
Spor ürünleri üreticisi Adidas, ismini kurucusu Adolf Dassler'ın takma adı 'Adi' ve soyadının ilk 3 harfinin birleşiminden aldı.

Citroen

Citroen
Fransızların çift açılı çavuş amblemi, daha önce başka bir Citroen ürünü olan dişli çarklarda kullanılıyordu. 1919 yılında arba yapımına başlayan Fransızlar, ürettikleri ilk arabalarında da çift açılı amblemi kullanmayı uygun buldular.

Vodafone

Vodafone
Vodafone İngiliz asılı cep telefonu ve mobil iletişim şirketi ismini İngilizce ses (VOice), veri (DAta) ve telefon (telePHONE(FONE)) kelimelerinden aldı. Amblemi ise konuşma açmak anlamındaki ' (tırnak) sembolünden esinlenmiştir.

 
Bu makaleye ifade bırak