Tazmanya Canavarı Gerçekten Yaşıyor mu?

17 Şubat 2021

Sizlere elbette Avustralya’nın da birçok şehrini tanıtacağım sonraki yazılarımda. Şimdiden 1 yıllık planımı hazırladım. Dünya sizin uçağa binmeye hazır olduğunuz kıvama gelir gelmez benim rotalarımı takip ederek maceralara atılabilirsiniz. Biz bu günlerde Avustralya Melbourne’de Kovidsiz 26. günümüzü yaşıyoruz. Dünyanın en sıkı kuralları olan karantinası ile Kovid’den kurtulduk. Çok nadir yurtdışından gelen kişilerde pozitif vakalar görülüyor ancak ülke girişinde kısıtlı alım ve 14 gün karantina uygulanıyor. Avustralya içinde seyahat edebiliyoruz. Ancak biraz da şans gerekiyor. Bir anda 1 vaka ile, evet sadece 1 vaka bile çıkması yeterli bazen, eyaletler birbirlerine aniden sınırları kapatabiliyor ve gittiğiniz yerde kalmanız ya da geri dönememeniz de olası plan dahilinde. Tazmanya Melbourne’e uçakla 1 saat ve vapur ile 10 saat. Biz eşimle arabalı vapuru tercih ederek arabamızı da alıp gitmeyi daha uygun gördük. Hem bütçe hem de rahatlık açısından. Direkt uçuş yaparak hem karavan hem de araba kiralaması da yapabilirsiniz.

Okyanus üzerinde ilerleyen gemide seyahat pek düz geçmese de sallanarak indik karaya. Akşam boyunca sallanmaya devam ettik. Tazmanya’ya girerken Kovid ve sınır kontrolleri sıkıca yapılıyor. Ateş ölçümleri, oturduğumuz yerin belgeleri ve yanımızda getirdiklerimiz inceleniyor. Adaya taze sebze, meyve, balık, et, tohum getirilmesi hem hastalık kontrolü hem de doğal yaşam korunması sebebiyle çok sıkı takip ediliyor. Kovidsiz olmasında diğer önemli etken nüfus dağılımı.

Tazmanya 68,401 km² üzerinde yaşayan 540.000 kişiden ibaret. Başkenti Hobart. Nüfusun 320.000’i burada yaşıyor. Geriye kalan insanlara düşen alanı düşünün.

En güzel ziyaret edilecek zaman Ocak-Şubat ayları. Bizim yarım kürede Aralık-Ocak-Şubat yaz bildiğiniz gibi. Aralık ayında henüz ısınmamış oluyor ama yılbaşını yaz ayında kutlamak isterseniz elbette tercih edebilirsiniz. Biz gezimizi Ocak ayında yaptık. Ani hava durumu değişiklikleri yaşanıyor. Melbourne’den alışkınız aslında bu tip değişikliklere ancak Tazmanya gerçekten bir kademe daha üstü Melbourne’un. Sizlere yapacağım mutlaka görülmesi gerekenler listesinde yer alacak olan Cradle Mountain’in etrafında gezerken sıcak bir hava ile başladık. Ardından bir sonbahar havası geldi. Sonra yeniden ilkbahar. Tam bir turu tamamlamak üzereydik ki dağın eteklerinde doluya yakalandık. Sırılsıklam bitirdik yürüyüşü inanılmaz eğlenceliydi.

Evet şimdi görsel şölenimiz başlasın!