5 saat tok hissetmenin 5 yolu

13 Haziran 2021

Diyet yapmanın aç kalmak olmadığını benim danışanlarım çok iyi bilirler. Çünkü tokluk hissi, benim programlarımı hazırlarken en önem verdiğim noktalardan biridir. Şimdi sıra sizde, 5 saat tok hissetmenizi sağlayacak 5 yöntem ile sizleri açlık hissinden kurtarıyorum!

1- Öğünlerinizde mutlaka salatalarınız bulunsun: Salatalar yüksek posa ve su içeriği sayesinde midenizde hacim oluşturarak tokluk hissinizi artırır.

2- Tam tahıllı karbonhidratları porsiyon kontrolü ile tüketmekten çekinmeyin: Bir diğer yüksek posa kaynağı olan tam tahıllar dengeli bir tabağın olmazsa olmazıdır.

3- Öğünlerde tek bir besin grubuna odaklanmak yerine kendi dengeli tabağınızı oluşturun: Dengeli tabağınızda, sağlıklı karbonhidratlara, proteinlere ve sağlıklı yağ gruplarına yer verin.

4- Öğünlerinizde ayran, çorba, cacık gibi sıvı ağırlıklı besinlere yer verin, ayrıca öğün öncelerinde 1 bardak su tüketmeyi unutmayın: Sıvılar midenizde hacim oluşturarak tokluk hissetmenize neden olacaktır.

5- Öğünlerinizde sağlıklı yağlardan destek alın: Yağlar mideden geç boşaldıkları için uzun süreli tokluk hissine birebirdir. Ayrıca tokluk hormonlarımızın salgılanmasını tetikleyerek tokluk hissinin oluşumuna destek olur.

Sizde bu önerdiğim 5 yol ile tok kalabilirsiniz. Uyguladıktan sonra etkilerini benimle instagram üzerinden paylaşmayı unutmayın!

Yazının devamı...

Bayram sonu tartısı ile bayram sevincimiz üzüntüye dönüşmesin

9 Mayıs 2021

Metabolizma dengemizin değiştiği Ramazan ayının bitmesiyle birlikte öğünlerimizi akılcı planlamakta fayda var. Hızlı ve aşırı öğün tüketiminden kaçınmak midemize bir anda yüklenmemek adına yararlı olabilir. Böylece hazımsızlık ve sindirim sıkıntılarının önüne geçerek oldukça rahat bir bayram geçirebiliriz. Unutmayalım ki Ramazan Bayramı aslında vücudumuz için normal beslenmeye geçiş dönemidir. Bu konuda da vücudumuza alışması adına zaman tanımakta fayda var.

Malum hepimiz evlerdeyiz. Bir de bayram olunca mutfaktan uzak durmak daha da zorlaşabilir. O nedenle porsiyonlara mutlaka dikkat edelim. Gün içerisinde düşündüğümüzde aşırıya kaçmaktan kaçınalım. Olabildiğince sağlıklı seçeneklere yönelelim. Mutlaka su tüketimini artıralım ve kaybettiğimiz mineralleri dengelemek adına maden suyu tüketmeyi ihmal etmeyelim.

Tatlı Kaçamakları Dengelemek

-1 dilim baklava yersek beslenme programından 1 ekmek, 200 g taze meyve ve 2 tatlı kaşığı yağı azaltalım.

-3 kare çikolata yersek beslenme programından 1 porsiyon meyve ve 2 tatlı kaşığı yağı azaltalım.

-2 orta boy lokum yersek beslenme programından 150 gram taze meyveyi azaltalım.

-2 top dondurma yediğimizde beslenme programımızdan 200 ml süt veya 2 yemek kaşığı yoğurt, 1 porsiyon meyve ve 1 tatlı kaşığı yağı azaltalım.

-1 dilim kremalı bir pasta yersek programımızdan 2 meyve + 2 dilim ekmek ve 1 tatlı kaşığı yağı çıkartabiliriz.

Yazının devamı...