Sonbahar Depresyonuna Karşı

11 Kasım 2019

Değerli Okurlarım,

Sonbahar aylarında günlerin kısalması ve sıcaklıkların belirgin bir şekilde düşmesi duygu durumunda dalgalanmaları beraberinde getirebiliyor. İlkbahar ve yaz aylarında güneş ışınlarından aldığımız mutluluk hormonu serotoninin sonbaharla birlikte yitirilmeye başlaması, uyku halini ve duygu bunalımını beraberinde getirebiliyor. Bu depresyon durumundan doğru beslenmeyle kurtulabilmek mümkün!

Bu köşe yazımda sonbahar depresyonuna ve bu duygu bunalımını atlatmak için nasıl beslenilmesi gerektiğine değineceğim.

Karanlık Günlere Teslim Olmayın

Sonbahar depresyonu olarak tanımlanan duygu bunalımı; günlerin kısalması, bulutlu ve kapalı havaların artması ve dış mekan aktivitelerinin azalmasıyla başlıyor. Bu mevsimde serotonin üretiminin azalmasıyla, uyku hormonu melatonin hormonun artması kişiyi yorgun, isteksiz ve karamsar bir duruma sürükleyebiliyor. Kişinin sosyal yaşamını oldukça olumsuz etkileyebilen bu durum tabii ki iş hayatında da verimsiz olmasına neden olabiliyor.

Acı Besinler ve Çikolata Mutluluk Veriyor

Sonbahar depresyonunun en büyük nedeninin güneş ışınlarından alınamayan serotonin hormonu olduğundan bahsetmiştim. Güneşli günlerin azalmasıyla bu açığı kapatmak için de mutluluk hormonu serotonin taşıyan besinler tercih edilmelidir. Çikolatanın bu etkisi zaten toplumun büyük bir kısmı tarafından bilinmektedir. Çikolatanın yanı sıra yeşilbiber, kırmızı pul biber gibi acı besinler de serotonin salgılanmasını sağlar. Bu dönemlerde, salatalarda yeşilbibere daha çok yer verebilir, yemeklerde pul biber kullanmaya özen gösterebilirsiniz.

Depresyona Karşı Omega 3

Yazının devamı...

Tip 2 Diyabette Egzersiz

3 Eylül 2019

Sevgili Okurlarım,

Tip 2 Diyabet, hastaların yaşam kalitesini düşüren ciddi bir rahatsızlıktır. Bu hafta, sağlığını tekrar kontrol altına almak isteyen Tip 2 Diyabet hastaları için egzersizin faydaları konusuna değineceğiz.

Egzersiz Fark Yaratır

Egzersiz, her yaştan insan için sağlıklı bir yaşamın anahtarı kabul ediliyor. Düzenli egzersiz alışkanlığı; kilo kontrolü başta olmak üzere, sağlığınıza olumlu etki edecek pek çok fayda sağlıyor.

Yapılan araştırmalara göre Tip 2 Diyabet tanılı kişilerin %40’ından daha azının düzenli fiziksel aktivitede bulunduğunu biliyoruz. Egzersiz, bir diyabet hastasının sağlık durumunu iyileştirmek, kan şekerini kontrol etmek ve kabul edilebilir bir seviyeye düşürmek için yapabileceği en iyi şeylerden biridir.

Egzersiz Diyabete Nasıl Fayda Sağlar?

Egzersiz vücuttaki kan akışını ve oksijen seviyesini iyileştirmeye yardımcı olur; bu da sizin daha iyi hissetmenizi sağlar. Ayrıca kilo vermenize ve dengenizi artırmanıza yardımcı olur. Kemik yoğunluğunu artırır ve kasları güçlendirir, böylece hareket etmeye devam edebilirsiniz.

Egzersizin enerji seviyesini artırdığı, metabolizmayı hızlandırdığı, yağları yaktığı, glikoz seviyesini kontrol ettiği ve zihinsel keskinliği ve netliği artırdığı birçok çalışma ile kanıtlanmıştır. Diyabet hastalarının düzenli egzersiz ile kazanacakları üç temel fayda; kan şekeri düzeylerini kontrol etmek, kas gücünü artırırken kilo vermek, enerji ve dayanıklılığı artırmak olacaktır.

Yazının devamı...