Adabank'tan komşuya 2. baz sürprizi!

Adabank'tan komşuya 2. baz sürprizi!


       Ankara'da Emek mahallesindeki 6 daireli Deniz Apartmanı'nın sakinleri de, tıpkı Cebeci'deki 16 dairelik Korkmaz Apartmanı sakinleri gibi bir sabah uyandıklarında, zemin katta kiracı olan Adabank şubesinin girişine 2 adet baz istasyonunun yerleştirildiğini hayretle gördüler.

       Evet Adabank yönetimi, Cebeci şubesi gibi Emek şubesine de kimseye danışmadan baz istasyonlarını konduruvermişti.
       Deniz Apartmanı sakinleri, aslında baz istasyonunun bu türlüsünü görmeye alışık olmadıkları için ve ayrıca kendilerine danışılmadan böyle bir uygulamaya girişileceğine de ihtimal veremediklerinden dolayı apartmanın girişine yerleştirilmiş aleti güvenlik kamerası sandılar. Taa ki Adabank Cebeci şubesiyle ilgili yazı köşemizde yer alıncaya kadar...
       Deniz Apartmanı sakinlerinden Oykun Gürkan, "Ancak ziyaretime gelen bir arkadaşım 23 Eylül'de köşenizde çıkan yazıyı gösterince uyandım" diyor. Ve meselenin aslını anlar anlamaz da köşemize buşvurmuş. Adabank yetkililerinin apartman yönetecisine dahi haber verme gereği duymadığından yakınan Gürkan, "Adamların cüretine hayran! olmamak elde değil. Ben bankanın bir üst katında oturuyorum ve henüz yeni doğmuş bir bebeğim var. Üst kat komşumuzun da kısa bir süre sonra bebeği olacak. Hepimiz çok endişeliyiz" diyor.
       Okurumuz endişesinde çok haklı. Çünkü uzmanlar, radyasyon tehlikesinin baz istasyonlarından en az 9 metre uzaklaşıldığında yok olduğunu belirtiyorlar. Ayrıca insan vücudu radyasyonun tümünü emdiği için, beden ne kadar küçükse radyasyonun etkisi o denli güçlü oluyormuş. Zaten bu nedenle de baz istasyonlarının çocuk bahçeleri ve ilkokulların yakınına kurulması yasaklanmış.
       Adabank'ın gerek Cebeci, gerekse Emek şubesi yetkililerinin bu konuda tek söyledikleri "Telsim'e sorun."
       Biliyorsunuz Telsim de Adabank da, Uzan Grubu'na ait. Telsim Halkla İlişkiler yetkilisi Yonca Coşkun'un konu ilk gündeme geldiğinde arkadaşımız İlkay Özcan'a yaptığı açıklama ise, "Grup şirketlerinin mülkiyetinde olan binalara baz istasyonu kurulmasına ilişkin bir karar almıştık. Cebeci şubesinin kiracı olduğu sonradan anlaşıldı" olmuştu. Hatta bizim devreye girmemiz üzerine baz istasyonunu söktüreceklerini yazılı olarak köşemize bildirmişlerdi.
       Adabank'ın yine kiracı olduğu Emek şubesine de apartman yönetiminin onayı olmadığı halde baz istasyonu kurulmuş olması, "yanlış anlama"dan çok, "art niyet"i akla getiriyor.

Superonline'dan otel masrafı tazminatı

       Superonline'ın "mail server" sisteminde Ağustos sonlarında meydana gelen bir arıza, okurumuz Barbaros Altuğ'nun 92 milyon lira zarara uğramasına neden oldu.
       İş için Hollanda'ya gidecek olan Altuğ, internetten Hollanda'nın resmi turizm ofisine bir yazı gönderdi ve 3 ayrı kategorideki otelde yer olup olmadığını sordu. İşlemlerin yürümesi için kredi kartı numarasını da verdi.
       Bu sistemde turizm ofisi, yer olduğu anda rezervasyonu yapıyor ve e - postayla bildiriyor. 24 saat içinde rezervasyon iptal edilmezse, kabul edildiği varsayılarak kredi kartından para çekiliyor.
       Hollanda'daki turizm ofisi 3 ayrı rezervasyonla ilgili bilgiyi Altuğ'nun e - posta adresine geçti. Ancak Altuğ o gün Superonline'daki arıza yüzünden posta kutusunu açamadı ve fazladan yapılan 2 rezervasyonu iptal ettiremedi. Bu arada kredi kartından 350 florin (yaklaşık 92 milyon lira) kesilmesine de engel olamadı. Barbaros Altuğ bize başvurmadan önce Superonline'ı aramış, ancak tek bir yetkiliye dahi ulaşması mümkün olmamış.
       Superonline yetkilileri sistemde meydana gelen bir hata yüzünden, posta kutularının bir süre açılamadığını doğruladılar. Biz devreye girdikten sonra Altuğ'nun zararının karşılanması gerektiğini de kabul ettiler.
       Okurumuz, kredi kartı ekstresi geldiğinde Superonline yetkilileriyle temasa geçecek.

Sahteliği 2 günde anlaşılabilen dolar

       Yapı Kredi'nin İzmir - Karşıyaka şubesi, ziraat yüksek mühendisi Tamay Işıklı'ya bir azizlik yaptı.
       Tamay ABD'de okuyan yeğeninin okul masrafları için 31 Temmuz'da 14 bin dolar havale etti. Parayı vezneye 4 adet bin dolar ve 100 adet de 100 dolar olmak üzere deste halinde verdi. Aynı işlemi daha önce de defalarca yaptırmıştı ve banknotların seri numaralarının tek tek alındığını biliyordu. Bu defa yalnızca 1000 dolarların seri numarasının alındığı dikkatinden kaçmadı.
       2 Ağustos'ta şubeden bir telefon geldi. 100 dolarlardan birinin sahte olduğunu söylediler ve şubeye giderek değiştirmesini istediler.
       Okurumuzun anlayamadığı bir nokta var: Seri numaralarını almadıkları halde sahte paranın onun destesinden çıktığını nasıl iddia edebiliyorlar? Doğrusu bu noktayı biz de anlayabilmiş değiliz.
       Arkadaşımız İlkay Özcan'ın sorularını yanıtlayan Yapı Kredi Bankası yetkililerine göre "Karşıyaka şubesi personelinin suiistimali söz konusu değil. Aslında teslim alınan tüm dolarların seri numaralarının kaydedilmesi gerek. Ama bu olayda iş yoğunluğu nedeniyle müşteriyi bekletmemek için iyiniyet göstermişler! Ancak bundan sonra seri numaralarını mutlaka almaları konusunda uyarılacaklarmış."
       Bize göre bu olayda şube personeli hatalı ve okurumuzun zararının da telafisi gerek. Ayrıca şube personelinin suiistimalinin söz konusu olmadığına nasıl karar verdiklerini de anlayabilmiş değiliz.


Yazara E-Posta: mtamer@milliyet.com.tr