Doğalgaz dönüşümü şakaya gelmez!

Doğalgaz dönüşümü şakaya gelmez!


Yetkisi iptal edilmiş Bosch servisinin kullandığı taklit ürün yüzünden bütün gece gaz sızıntısına maruz kalan Tatlıgil ailesi ölümden döndü


       Bahçelievler'de oturan Tatlıgil ailesi bugün hayatta olmalarını, gece yatarken mutfak ve salon camını açık bırakmalarına borçlular. Pekala gaz sızıntısından ailece gazetelere büyücek bir üçüncü sayfa haberi de olabilirlerdi!
       Olayın sorumlusu, İstanbul'un 4 ayrı semtinde şubesi bulunan Gürbüz Servis. Bosch setüstü ocağını doğalgaza dönüştürmek isteyen Ayhan Tatlıgil, Bosch Servisi Gürbüz'ün Mecidiyeköy numarasını aradı. Onlar da Bahçelievler'deki Gürbüz Servis'ten eleman yollayacaklarını söylediler.
       Gelen servis elemanı bağlantıyı yapıp, 18.5 milyon lira da ücret aldı. Ancak yapılan işi Tatlıgil'in gözü tutmadı. Yeniden birini göndermelerini istedi. Bir hafta oyaladılar. Tatlıgil, İstanbul Ticaret Odası'nın tüketici servisini arayarak Gürbüz Servis'in yeniden eleman yollamasını sağladı.
       İkincisinin birincisine rahmet okuttuğunu söyleyen Tatlıgil başlarına geleni şöyle aktarıyor: "Ocakla doğalgaz borusu arasına bir dirsek takıp gitti. O gece, bütün eve sabaha kadar gaz sızmış. Sabah kızım eve geldiğinde kokuyu fark ederek bizi uyandırdı. Hemen İGDAŞ'ı aradık. Doğalgaz kaçağı tespit ettiler. Meğer taktıkları dirsek su borularında kullanılan türdenmiş ve orijinal değilmiş."
       Arkadaşımız İlkay Özcan konuyu araştırırken ortaya çıktı ki, skandal servis hizmetini veren Bahçelievler'deki servisin yetkisi meğer bir yıl önce fesh edilmiş. Mecidiyeköy'deki ise hala Bosch yetkili servisi. Ancak yetkili servis tarafından "Bizim şubemizdir" diyerek Bahçelievler'e yönlendirilen okurumuzun, bunu tahmin etmesi için müneccim olması gerek.
       Zaten İlkay'ın sorularını yanıtlayan Bahçelievler Gürbüz Servis'in sahibi Bünyamin Gürbüz, "Bizim bölgemizde olan ve garantisi biten cihazlara her zaman biz müdahale ediyoruz. Garanti kapsamındaki cihazların parası Bosch tarafından ödendiği için merkez servis müdahale etmek zorunda" diyor açık açık. Ayrıca pahalı olduğu için orijinal dirsek kullanmadıklarını da itiraf ediyor! Dediğine göre zaten piyasanın yüzde 80'i taklit ürün kullanıyormuş. Dediği doğruysa, yetkili servislerin güvenirliliği de tartışma konusu tabii.
       İGDAŞ'ın raporundan sonra ne olduğunu merak ediyorsunuzdur herhalde. Bağlantıyı yapan elemana 75 milyon lira para cezası verilmiş. Bosch merkez de Mecidiyeköy'deki Gürbüz Servis'i uyarmış (nasıl bir uyarıysa!). Bu arada Bosch'un yolladığı elemanlar hatayı düzeltmişler.
       Ama insan düşünmeden edemiyor tabii. Tatlıgil ailesinin başına daha kötü şeyler gelseydi, hata bu kadar kolay telafi edilebilecek miydi?
       Bosch Siemens Profilo müşteri hizmetleri müdürü Nesrin Güner yetkili servislerle ilgili kesin bilginin 0212 659 54 54 no'lu telefondan alınabileceğini belirtti.
       Okurumuz ise tahmin edebileceğiniz gibi Bosch'un servisle ilgili yaptırımlarını pek yeterli bulmadı. Bu yüzden de konuyu Bosch'un Münih'teki merkezine bir mektupla bildirmiş. Aynı zamanda firmayı İstanbul Ticaret Odası'na da şikayet etmiş.

Cine 5'ten cep'le taciz!

       Sabaha karşı 04:00'te cep telefonunuza gelen "Leyla Ali - Lenhart ve Mike Tyson - Andrew Golota boks maçları naklen Cine 5'te" mesajıyla yataktan fırlamak pek hoş olmasa gerek.
       Ancak sözleşme yaparken Cine 5'e cep numaralarını vermek gafletinde bulunan abonelerin başına sıklıkla bu tür şeyler gelebiliyor.
       İstanbullu okurumuz Hakan Mumcuoğlu, olur olmaz saatlerde ve kimi gün neredeyse 3 kez gönderilen reklam mesajlarından yılmış.
       "Defalarca telefon açtım, e - posta gönderdim, ama değişen bir şey olmadı. Bu kendini bilmezler yüzünden 6 yıllık cep numaramı değiştireceğim" diye şikayet ediyor.
       Arkadaşımız İlkay Özcan'ın sorularını yanıtlayan Cine 5 yetkilisi Hakan Özer, kendilerinin Turkcell'e ve Telsim'e makul saatlerde mesajları çektiklerini, ancak sistemdeki yığılmadan dolayı bu mesajların cep telefonlarına geç ulaştığını söyledi. Uygulamanın çoğu abone tarafından beğenildiğini iddia eden Özer, bundan böyle okurumuza mesaj çekmeyeceklerini belirtti.
       Aslında galiba en iyisi, bu tür kurumlara çok gerekli olmadıkça cep numaranızı vermemek.

Bir hacker kurbanı

       Eskişehirli okurumuz Melike Köseoğlu, Migros Club kartında birkaç ay önce internet üzerinden ve kendisine ait olmayan 2 dolarlık bir harcama fark etmiş.
       Koç Finans'la yaptığı görüşmede sorunun çözümleneceği belirtilmiş. Ancak aynı olay sonraki ekstrelerde tekrarlamış.
       Bu harcamaların tutarı 100 doları bulduğu halde hiçbir şey yapılmadığını gören okurumuz yeniden Koç Finans'a başvurmuş. Bu defa da "3 aylık itiraz süresini geçirdiniz. Parayı sizin ödemeniz lazım" demişler.
       Aslında bu gibi durumlarda tüketicilerin itirazlarını her zaman yazılı yapmasında fayda var. Okurumuz da öyle yapsaydı, büyük olasılıkla bize başvurmasına gerek kalmayacaktı.
       Bilindiği gibi kredi kartlarının şifreleri hacker'lar tarafından kırılarak özellikle porno ve kumar sitelerinde kullanılıyor. Koçbank Grup Yöneticisi Vildan Yahni'nin arkadaşımız Yasemin Yanbay'a verdiği bilgiye göre okurumuzun başına gelen de aynı türden bir olay. Bizim devreye girmemizden sonra Koçbank, okurumuzun dolar üzeriden olan borcunun tamamını faizleriyle birlikte sildi.


Yazara E-Posta: mtamer@milliyet.com.tr