Songül Hatısaru

Songül Hatısaru

songul.hatisaru@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Turizm ve yeme-içme sektörünün önde gelen genç temsilcilerinden, melek yatırımcı İsmet Öztanık, Londra’da aldıkları Market Halls’ta Türkiye’de lezzetiyle fark yaratan markalara da yer vereceklerini söyledi. Öztanık, “Bu markaların İngiltere’de büyümesine destek olmak istiyoruz” dedi

Lezzet markalarına ‘melek’ dokunacak

Uzun yıllardır büyük yatırımlarla ve dünya standartlarında markaların Türkiye’ye gelmesiyle adeta şahlanan yeme içme sektörü, aşılanmanın hız kazanmasıyla yaralarını sarıyor. Turizm ve yeme-içme sektörünün önde gelen genç temsilcilerinden İsmet Öztanık’a göre organize şekilde hareket edilirse ve doğru yatırımlar yapılırsa, Türk yeme-İçme sektörünün geleceği özellikle global anlamda çok parlak. İsmet Öztanık, yeme içme başta olmak üzere farklı sektörlere yatırım yapan bir melek yatırımcı. Fikre ve sektöre inanırsa farklı sektörlere yatırım yapıyor.

Haberin Devamı

Eski Yer yayılacak

Zamanında Bodrum’da ailece müdavimi oldukları, sonradan ortağı olup İstanbul’a taşıdığı, Yeniköy’deki Eski Yer’de buluşuyoruz genç girişimci İsmet Öztanık’la. Genç yaşına rağmen bu zamana kadar turizm ve yeme-içme sektöründe ses getiren işlere imza atmış biri olarak, müthiş bir Ege mutfağı sunan Eski Yer’i Türkiye’nin diğer noktalarına ve yurt dışına da götürme amacında olduklarını anlatarak başlıyor.

Ona göre, zamanında Yunanlıların ve Lübnanlıların yaptığı gibi oryantal, Anadolu, Mezopotamya, Ege dediğimiz ürünlerimizi, zenginliğimizi batıdaki nihai tüketiciye götürmek hiç zor değil. “Çünkü batıyı çözdüğün zaman Singapur’a, Dubai, Hong Kong’a götürebilirsin ve bu fikri satın almaya hazırlar” diyor.

‘Yunanlılar bukalemun’

Ege’nin balıkçılık, mezecilik kültürünün neden Yunanlıların, Lübnanlarının tekelinde olduğunu anlamakta zorlandığını söylüyor Öztanık ve “Aslında en büyük avantajları, batılı şeflerin buraları dolaşıp, ilham alıp Anglosakson tüketici alışkanlıklarına göre yeme kültürünü transfer etmeleri. Milos diye bir marka var mesela. Londra, Miami, Las Vegas, New York’ta şubeleri var. Yunanlılara şu anlamda şapka çıkartmak lazım, bulundukları doğanın şartlarına hemen adapte olabiliyorlar, bukalemun gibiler. Tabii Türk girişimcisi kadar sırtlarında psikolojik bagaj yok. Biz bir yere giderken önyargılarla savaşıyoruz. Bir yere adapte olabilmemiz için bir jenerasyon geçmesi gerekiyor” diye devam ediyor.

Haberin Devamı

Üç yıl önce Ocakbaşı Fiko’yu Bodrum’a götürdüklerini söyleyen Öztanık, “Fiko’ya farklı bir açılım koyduk. Mevcut bir markayı daha büyük bir yatırım ve daha modern bir ambiyansla, iyi bir DJ ve iyi bir bar ile nasıl farklılaştırabildiğimizi gösterdik. Nitekim Fiko, oradaki konseptimizi bütün şubelerinde uygulamaya başladı. Kardeşim Cenk Öztanık, geçiş döneminde ve anlık yönetiminde çok önemli roller üstlendi.”

‘Londra ikinci evimiz’

Avantgarde Collection otel zincirinin yanı sıra Türkiye’de ve yurtdışında önemli yatırımlara imza atan Lucis Girişim’in kurucusu olan Öztanık, buluşma sebebimiz olan Londra’daki heyecan verici yeni projelerini ise şöyle anlatıyor: “80’lerin başından beri rahmetli dedemin kurduğu bir düzen var orada. Londra bizim ikinci evimiz. Bu yıl iki ayrı İngiltere yatırımımız oldu. Bir tanesi İngiltere’nin en büyük metrekareli food market zinciri Market Halls.

Haberin Devamı

Mekân pandemide zorlanınca, biz de İngiltere merkezli girişim sermayesi fonu olan Gees Court Partners (GCP) ile Market Halls’un çoğunluğunu satın aldık. İngiltere’de kurulmuş böyle bir markanın, dünyanın farklı yerlerinde büyüyeceğine çok inanıyoruz. Amacımız Market Halls’ı dünyanın farklı ülkelerine götürmek. Ayrıca Türkiye’de ayakları üzerinde duran, lezzetiyle ve konseptiyle farklılık yaratmış markaları da Market Halls ile İngiltere pazarına sokmak ve orada da büyümesine girişimci sermayedar olarak destek vermek istiyoruz.”

Dört şubede 33 mutfak

Öztanık’ın bahsettiği Market Halls, Londra’da Victoria, Fulham, West End (Oxford St) ve Canary Wharf (geliştirilmekte) olmak üzere dört şubede toplamda 5.900 metrekare alan, 33 mutfak, dokuz bar ve 1.600 oturma kapasitesinde bir yeme-içme alanına ulaşmış durumda. Öztanık, 2018’de başlayan konseptin İngiltere’de oldukça popüler olduğunu söylüyor ve ziyaretçi rakamlarını veriyor: “Victoria’da günde 3 bin kişi, Oxford Street’e pandemi öncesi 2500-3000 arası, Fulham’a ise günde bin kişi yemek yiyor. Açacağımız 4. Canary Wharf finans şubesi ise günde 3 bin kişiyi ağırlayacak.”

Lezzet markalarına ‘melek’ dokunacak

İsmet Öztanık ile yeni yatırımlarını konuştuk.

30 milyon dolarlık yabancı yatırım

Öztanık, Lidyana ile başladıkları teknoloji serüveninin devamında hem bireysel hem de girişim sermayesi fonları üzerinden 10 yıldır teknoloji üzerine yatırımlar yaptıklarını anlatıyor ve şunları söylüyor: “Fintech alanında iki yıl önce Colendi isimli şirkete yatırım yaptık. Bu şirket mesela bankalardan kredi almaya gittiğinizde sizi skorladıkları gibi, gerçek zamanlı bir teknoloji algoritması ile sizin kredi skorlamanızı yapıyor ve mikrofinansman sağlıyor. Mesela Migros ile Money Pay adında bir ortaklığımız var, Limak Enerji ile Oldu Bil diye bir app’imiz var.” Öztanık, Colendi’yi Londra’ya da taşıdıklarını ve geçtiğimiz günlerde yabancı bir yatırımcı grubunun kendilerine 30 milyon dolar yatırım yaptığını anlatıyor.

Lezzet markalarına ‘melek’ dokunacak

Turizm elçisi

Öztanık’ın yönetimindeki otel zincirlerinden Avantgarde Collection ise bu sene 10. yaşını kutluyor. Öztanık, zincirin kuruluşunun 10. yılı için yaptıkları animasyon filmiyle aynı zamanda Türkiye’nin yurtdışında tanıtımına da katkı sağlayan bir projeye imza attıklarını anlatıyor ve ekliyor: “Tarihe öncülük eden bu topraklarda Mezopotamya’dan başlayıp Göbeklitepe’ye uzanan tarihi unsurlara değinen, Türkiye turizmini ön plana çıkaran bir hikâye üzerine kurgulanan projeyle aynı zamanda ülke tanıtımına da katkı sağlamayı amaçladık. Temmuz ayı itibariyle tüm dijital platformlarda başlayan reklam kampanyasında kullanılan animasyon filmi Türkiye dışında Amerika, Meksika, Brezilya, Almanya, İngiltere, Fransa, İtalya, Kazakistan, Yunanistan, Sırbistan, İsrail, Ürdün, Lübnan, Endonezya, Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Azerbaycan, Suudi Arabistan, Kuveyt, Pakistan, Filistin ve Mısır’da aynı anda gösterime girdi.”

Lezzet markalarına ‘melek’ dokunacak