H&M’i biraz abarttık mı?
Yıllar önce adını sanını bilmiyorduk. Ama artık yeni bir mağazası açıldığında ekmek kuyruğuna girer gibi kapısında bitiyoruz hemen. H&M benim de çok sevdiğim bir marka. Mango gibi, Zara gibi değil, standartların dışına çıkmayı seven, günümüz gençlerine, günümüz kadınlarına ve birçok bünyeye uygun parçaları ve konseptleri bulunan, şimdilerde de online satışa başlayan bir marka. Ancak gelgelelim ürün ve konseptlerini Türk bünyesi kaldırmıyor. Online mağazasını biraz inceledikten sonra kesinlikle Türkiye’de satılmaması gereken birkaç konsept belirledim kendimce. Çünkü bizim insanımız ulaşılabilen modayı sonuna kadar sömürüyor, standartların üzerinde ve herkesin alışık olmadığı bir stil sergiliyor. Ancak diğerleri? Onlar için durum farklı. Modayı sadece üzerine bir şeyler giymek olarak algılayan kesim, H&M’in konseptlerine hep burun kıvırır, hep ulaşılamaz görür. Türkiye’nin çoğunluğu böyleyken, bence H&M bunu gözardı etmemeli, kaldırayamanlar için o birkaç ‘vahim’ parçayı engellemeli bizim sınırlarımızdan.