Google buna ne cevap veriyor?
Bir dönem Google'da çalışan tasarım etikçisi Tristan Harris, Milken Institute Global Conference'da düzenlenen bir panele katılarak bu soruyu cevapladı. Harris'e göre böyle bir dinleme ve kaydetme sistemi yok. Ancak, zaten buna ihtiyaç olmayacak kadar bilgi, Google gibi şirketlerin elinin altında!
"Facebook'un reklam başkanının da söylediği gibi, telefonlardaki mikrofonların dinlenmediğini biliyorum. İyi ama, nasıl oluyor da sizin yaptığınız bir sohbetten reklam çıkartabiliyorlar o zaman? Bunun nedeni, Google ve Facebook gibi şirketlerin server'larında küçük bir 'voodoo bebeği' gibi 'sanal benlik'lerinizin depolanması. Hakkınızda bir şeyler öğrenebilmek ve sizi doğru reklamla karşılaştırabilmek için kulağımı telefonunuza dayayıp dinlememize gerek yok. Elimde bana o mikrofonun verebileceğinden daha fazlası var. Beğenileriniz, paylaşımlarınız, girdiğiniz web siteleri ve geri kalan her şey... Yapılan tek şey, bu 'sanal benliğiniz' ile sanal diyalogların simülasyonunun yapılması. Yapacağınız konuşmayı, bu tür şirketler sizden çok daha önce tahmin ediyor."