Yeni trend: E-spor turnuvaları

Pandemi nedeniyle pek çok fiziksel etkinlik yerini online etkinliklere bıraktı. Bu etkinliklerin başında özellikle Z kuşağının sıkça katıldığı e-spor turnuvaları yer alıyor...

Yeni trend: E-spor turnuvaları

Sosyalleşmenin yeni biçimi

Sosyalleşmenin yeni biçimi

Pandemi nedeniyle pek çok fiziksel etkinlik yerini online etkinliklere bıraktı. Bu etkinliklerin başında özellikle Z kuşağının sıkça katıldığı e-spor turnuvaları yer alıyor. Özellikle iletişim çalışmalarını bu hedef kitleye kaydırmak isteyen markalar için e-spor en etkili alanların başında geliyor. Özellikle pandemi döneminde işe, markete, okula gitmenin kişinin sosyalleşmesini sağlayan önemli unsurlardan biri olduğunu önceki yazılarımda belirtmiştim.

Bu noktada e-spor’un sadece bir oyun olmadığı, şekil değiştiren sosyalleşmenin bir unsuru olduğunu bu süreçte hep birlikte yeniden tanıklık ettik.

Sadece markalar değil kamu kurumları da ilgili!

Sadece markalar değil kamu kurumları da ilgili!

Çoğu sektör çalışanının, öğrencinin evinden çalıştığı göz önüne alındığında bu kişiler, sosyalleşme ihtiyacını karşılayacak yeni mekanlara ihtiyaç duymaya başladı. Bunun yanında pek çok markanın da iletişim çalışmaları kapsamında mesajını iletecek yeni ve farklı alanlara ihtiyaç duyduğunu görmeye başladık. Bir kitleye erişmek sadece markaların dikkatini çeken bir konu değil elbette. Bu kitleyi önemli gören kamusal kuruluşlarda var.

Geçtiğimiz günlerde İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Spor İstanbul katkılarıyla gerçekleşen bir etkinlik Türkiye’nin en büyük online gençlik festivali olma unvanını kazandı. 250 bin gencin katılımıyla gerçekleşen etkinliğe 70’ten fazla tanınmış konuk da katıldı.

Milyonlarca gösterim alıyor

Milyonlarca gösterim alıyor

Yapılan e-spor etkinliklerinde genelde sosyal medya hesapları üzerinde açılan canlı yayınlar önem taşıyor. Özellikle Twtich, Youtube, Instagram gibi sosyal medya mecraları üzerinden açılan canlı yayınlar, oyun oynamanın dışında bu oyunları izlemek isteyen kullanıcıların dikkatini çekiyor. Geçtiğimiz günlerde düzenlenen Spor İstanbul Gençlik ve Eğlence Festivali, yaptığı ve yaptırdığı paylaşımlarda Facebook’ta 60 milyon, Instagram’da 65 milyon, YouTube’da 14 milyon ve Twitter’da da 8 milyon olmak üzere toplamda 100 milyonun üzerinde gösterime ulaştığını duyurdu. Bu rakam e-spora gösterilen ilgiyi bizlere yeniden hatırlatıyor. Bu etkinliğe katılan 70’ten fazla ünlü konuğun paylaşımları da dikkat çeken unsurlardan biri.

E-spor festivalleri mini konserlerle destekleniyor

E-spor festivalleri mini konserlerle destekleniyor

Yapılan e-spor etkinliklerinde konser etkinlikleri de dikkat çekmekte. Yine 2020’nin en büyük online etkinliği olma unvanını kazanan bu etkinlikte Twitch ve YouTube’da yapılan 8 mini konser dikkatleri üzerine topladı. Bu konserler 25 binin üzerinde tekil, 12 binin üzerinde anlık ve 250 binin üzerinde toplam izleyici sayısına ulaştı.





Bu konserlere Edis, Pinhani, Ceza, Can Bonomo, Oğuzhan Koç, Ufuk Beydemir, İlyas Yalçıntaş ve Evrencan Gündüz gibi gençlerin severek takip ettiği isimler katıldı. 2020'in büyük bir kısmının pandemi koşullarında geçmesi ve bu durumun 2021 yılında da devam edecek olması önümüzdeki dönemde buna benzer etkinliklerin daha sık düzenleneceğine dair bizlere bir işaret veriyor.

 

Bu makaleye ifade bırak