Geri Dön
Ziynet Sali'nin 'Efkarım Var' başarısının sırrı: Orta tempo!

Ziynet Sali'nin 'Efkarım Var' başarısının sırrı: Orta tempo!

Ziynet Sali denilince akla gelen ilk kelime 'istikrar'... 'Kalbim Tatilde' ile 2020'ye damga vuran, geçtiğimiz aylarda yayınladığı 'Efkarım Var'la radyoların gözdesi olan Ziynet Sali'nin başarısının sırrı ne peki?

Mayk Şişman
Mayk Şişman

'Kalbim Tatilde' 2020'ye damga vurmuştu

Ziynet Sali'yi tanımlayacak bir kelime bulsak benim oyum 'istikrar'dan yana olur. Ziynet Sali çok iyi bir vokal, buna hepimiz hem fikiriz. Son dönemdeki başarısı ise artık daha yüksek perdeden konuşulmayı hak edecek cinsten. 'Yara', 'Ömrüm', 'Bana Da Söyle', 'Deli Divanenim', 'Ağlar Mıyım? Ağlamam' gibi peş peşe gelen hit'lerden sonra asıl büyük bombayı 'Kalbim Tatilde' ile patlatmıştı Sali. 'Kalbim Tatilde' Ziynet Sali'nin müzik kariyerinin en büyük hit'lerinden birine dönüşmüş, bir yaz şarkısı olmanın dışına da çıkarak 2020 sonbaharında dahi bolca çalıp dinlenilmeyi başarmıştı.

'Efkarım Var' radyoların gözdesi oldu

Ziynet Sali bu başarının ardından 'Yaşam Çiçeği' adını verdiği yeni albümünü yayınladı. Albümün büyük hit'i ise aylardır radyoların gözdesi olan, orta tempolu 'Efkarım Var' oldu. Sözü ve müziği Emrah Karakuyu'ya ait olan şarkıyı trend bir aranje ile büyüten isim ise Mustafa Ceceli. 'Efkarım Var', çıkışının üzerinden 3 ay geçmesine rağmen hâlâ radyoların gözdesi. Peki bu başarının sırrı ne? Nasıl oluyor da Ziynet Sali'nin her şarkısı hem radyolarda hem de dijital platformlarda her daim zirveye oynuyor?

Önce istikrar hedeflenmeli

Cevabı çok basit: Orta tempo! Ziynet Sali, vokaline en çok orta tempo şarkıların yakıştığını artık gayet iyi biliyor. 'Tabiat' gereği 'zamansız' olan orta tempo şarkılar hem Sali'nin ses rengini açığa çıkartıyor hem de radyolarda rahatlıkla rotasyona girmesini sağlıyor. Radyolarda sıkça çalınan şarkılar da doğal olarak dijitalde yüksek rakamlara ulaşabiliyor. Müzik kariyerinin dip noktası olan yüksek tempolu 'Sanane Be' kazasından (ve ne yazık ki faciasından) sonra çoğunlukla orta tempo şarkılar tercih etmeye başlayan Sali'nin istikrarı, "Her şerde bir hayır var" mantığı diğer popçular için de örnek olmalı. 'Sanane Be' gibi en kibar tabirle 'fantastik' bir şarkıyı söylemeseydi belki de Ziynet Sali hiçbir zaman son dönemdeki gibi bu kadar ses rengine uyan şarkılar seçemeyecekti. Elbette Gülşen ve Edis'in 'Nirvana'sı gibi yenilikçi riskler alınmalı ama daha da önemlisi her popçu kendi tarzına uygun sound'larla ilerlemeli ve öncelikle istikrarı hedeflemeli. Tıpkı Ziynet Sali gibi...

twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr

Benzer İçerikler