
Peki ne yapmak lazım?
Instagram'ın hayatımıza kattığı en büyük 'eğlence' kaynağı da takipçi kasmak elbette. Aslında bu süreç Twitter'la başlamıştı ama asıl takipçi kasma mecrası Instagram haline geldi. Peki Instagram'da en çok etkileşimi hangi paylaşımlar alıyor? Ne yapmak lazım da Instagram'da daha görünür hale getirebiliriz hesaplarımızı? İşte bu deli sorulara sonunda bir cevap gelmiş.
Kaydırmalı gönderiler yeni trend
Socialinsider tarafından yapılan kapsamlı Instagram ve etkileşim analizinde şu sonuç çıkmış ortaya: Instagram'da en fazla kaydırmalı gönderiler etkileşim alıyormuş. 2017'de Instagram'daki tüm gönderilerin yüzde 3-4'ünü oluşturan kaydırmalı gönderilerin oranı şu zamanlara gelindiğinde yüzde 19'a yükselmiş. Ancak burada dikkat edilmesi gereken bir şey varmış, o da kaydırmalı gönderilerde sadece görsel ya da sadece video kullanmamak.
Ama hem görsel hem de video olmalı
Kaydırmalı gönderilerde hem video hem de görsel kullanmak, asıl büyük etkileşimin formülüymüş. Sadece görsel içeren kaydırmalı gönderilerde etkileşim oranı yüzde 1.80, sadece video içeren kaydırmalı gönderilerde bu oran 1.86'ymış. Hem görsel hem video bulunan kaydırmalı gönderilerde ise yüzde 2.33'e kadar etkileşim oranı varmış. Yani hem kaydırmalı olacak hem de görsel artı video olacak. İşte Instagram'da en çok etkileşim almanın formülü buymuş...
twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr