Züppe etkisi nedir?

Tüketim toplumu olmamızla birlikte birçok kelime de hayatımıza girdi. Çok fazla duymasak da onlardan birisi Züppe etkisi. Farkında olmadan içine düştüğümüz Züppe etkisi haliyle bizim de ilgimizi çekti. “Züppe etkisi nedir?” diye merak ettik ve Molatik olduk.

Züppe etkisi nedir?

Züppe etkisi nedir?

 

Züppe etkisi, tüketicinin bütçesini aşabilecek düzeyde tüketim yapabileceğini anlatır. Tüketici, sahip olduğu gelir seviyesine uygun olmayan, ekonomik açıdan kendisinden daha iyi durumda olan kişilere özenerek bütçesini aşacak harcamalarda bulunabilir.

Fiyat düştükçe talebi artan normal ürünlerin aksine, züppe etkisi olan mallar bunun tam tersi bir etkiye sahiptir. Aşağıdaki grafik, fiyat arttıkça talebi azalmaya devam eden normal bir ürün için talep eğrisini göstermektedir. Ancak, bir noktadan sonra fiyat arttıkça talep de artar ve bu mallar snob mallara dönüşürler. Bu durum da Züppe Etkisi olarak adlandırılır.

Bu durum benzersiz, pahalı veya olağandışı mallara sahip olma arzusuyla ortaya çıkar. Bu mallar genellikle yüksek ekonomik değere sahipken pratikteki değerleri oldukça düşüktür.

Yani aslında ürünün pratikteki değerine değil de statüdeki değerine para veriliyor.

Bu makaleye ifade bırak