Geri Dön
Yaşamın nereden geldiğine ışık tutacak antik göktaşı bulundu

Bilim insanları, yaşamın Dünya'ya nereden ve nasıl geldiğine ışık tutacağını düşündüğü antik bir göktaşı keşfetti.

Mehmet Can Kömürcü

Dünya'da yaşamın nasıl başladığına dair birçok teori olsa da, yaşamın nereden geldiği konusunda bilinen bir şey yok. Ama bu soru, yakın zamanda cevaplanabilir.

Bilim insanları, Güneş Sistemi'nin doğumu sırasında oluşan ve 4.5 milyar yaşında olan antik bir göktaşı keşfetti. Antik göktaşı keşfinin, Dünya'ya yaşamın nereden geldiği sorusunu cevaplayacağı düşünülüyor.

Araştırmayı yürüten bilim insanları, Güneş Sistemi'nin oluşmaya başladığı zamanlarda önemli oranda organik maddenin de oluştuğunu açıkladı. Antik göktaşındaki izotop izlerini inceleyen bilim insanları, karbon, hidrojen, oksijen, nitrojen ve sülfür gibi yaşamın merkezinde olan elementlerin varlığını tespit etti.

Yaşamın nereden geldiğine ışık tutacak antik göktaşı bulundu

Bu tip organik maddeler, Güneş Sistemi'nin oluşumunun ilk aşamalarında var olmuşsa, her yerde var olmuş olabilir. Bu ihtimal göz önüne alındığında yaşam başka gezegen sistemlerinde de var olabilir.

Manchester Ünivertesi'nde görevli bilim insanları tarafından araştırılan ve karbon kondrit olarak da bilinen, son derece ender rastlanan antik göktaşı, Güneş Sistemi'nin oluşumunun ilk aşamalarına ışık tutan kalıntılar.

Antik göktaşı üzerinde 2 yıldan fazla süredir araştırma yapan bilim insanları, yaşamın yapı taşları hakkında bazı ipuçlarına ulaştı bile. Taşın yapısında tespit edilen oksijen, Dünya'daki yaşamın Güneş Sistemi'nde var olan maddelerle başlamış olabileceğini gösteriyor.

Eğer bu ihtimal doğrulanırsa, yaşam çok uzak bir yerden gelmedi; zaten buradaydı...