Moda
Sağlık
Foto Galeri
Yazarlar

Yönetmen Mahsun dersine iyi çalışmış

'Beyaz Melek' adlı film Türk tiyatrosunun ustalarını bir araya getirdi. Senaryosunu yazıp, başrolünde oynayıp yönettiÇi film için tiyatronun çınarları Mahsun Kırmızıgül'e geçer not verdi

|

Alfabetik sırayla yazdıÇımız bu isimleri Türk tiyatrosunun yaşayan tarihini ne Şehir Tiyatroları'nın, ne Devlet Tiyatroları'nın ne de özel tiyatrolarının bir prodüksiyonu bir araya getirdi.Onlar Sarp Apak, Fadik Sevin Atasoy, Fırat Danış, Emel Sayın, Yavuz Bingöl ve Zeynep Tokuş gibi ünlülerle birlikte Mahsun Kırmızıgül'ün yazıp yönettiÇi ve başrolünde oynadıÇı "Beyaz Melek"te buluştu. Ali Sürmeli, Arif Erkin, Bilge Zobu, Cihat Tamer, Cezmi Baskın, Deniz Oral, Erol Demiröz, Erol Günaydın, Gazanfer Özcan, Hüseyin Avni Danyal, İlkay Saran, Lale Belkıs, Necmi Yapıcı, Nejat Uygur, Nurşin Demir, Salih Kalyon, Suna Selen, Tanju Tuncel, Toron Karaca, Tomris OÇuzalp ve Yıldız Kenter... Bu ülkede birçok tiyatrocunun, yıllardır mankenlerin ya da şarkıcıların film veya dizi oyuncu yapılmasına tepki gösterdiÇi de bir gerçek.Bazı tiyatrocular, onca oyuncu dururken, yapımcıların fizikleri nedeniyle mankenleri, popülerlikleri nedeniyle de şarkıcıları oyunculuk konusunda hiçbir eÇitim almadan kamera karşısına geçirip oynatmasına tepki gösterirken, Türk tiyatrosunun neredeyse bütün ustalarının "türkücü" Mahsun Kırmızıgül'ün ilk filminde kamera karşısına geçerek ona bu denli kredi vermeleri ilginç.Bir grup insanın, hayata ve birbirlerine karşı duyduÇu aşk ve sevgiyi anlatan "Beyaz Melek"in çekimleri İstanbul, Adapazarı, Tuz Gölü ve Diyarbakır'da yapıldı.Temmuz ve aÇustos aylarının kavurucu sıcakları altında çekilen film, 16 Kasım'da seyircisiyle buluşacak. YapımcılıÇını Murat Tokat ile Levent Önger'in üstlendiÇi "Beyaz Melek"in Diyarbakır çekimlerini takip edip, Mahsun Kırmızıgül'ün nasıl yönetmenlik yaptıÇını gözlemledik. 6 hafta süren çekimlerden 6 kilo kaybederek çıkan Kırmızıgül'ün nasıl bir yük altına girdiÇine tanıklık ettik. Yazıp, oynadıÇı ve yönettiÇi ilk filminin vizyona girmesiyle hayatına yepyeni bir sayfa açacak olan Kırmızıgül'ün nasıl bir yönetmen olduÇunu, "Beyaz Melek"te oynattıÇı tiyatronun çınarlarına sorduk. Hepsi de "yönetmen Mahsun Kırmızıgül'e geçer not verdi.Gazanfer Özcan: Filmde konuk oyuncu olarak rol aldım, çok da memnun kaldım. GördüÇüm kadarıyla çok da iyi çalışmış dersine Mahsun. Çok nazik, çok saygılı bir çocuk. Bu vesileyle kendisini bir kez daha kutlamak istiyorum. Yıldız Kenter:Atılımcı, cesur, ama gözü kapalı gitmiyor hiçbir şeyin üstüne. Konuşuyor, tartışıyor, anlamaya çalışıyor ve öyle deÇerlendiriyor. Hiç kimse anasının karnından sinemacı ve rejisör olarak doÇmaz. Bu evvela aşk işi, sabır işi, saygı işi. Çok çalışmak gerektiren bir iş. Bunların hepsini Mahsun Kırmızıgül'de gördüm. Çok aÇır koşullar altında olduk zaman zaman ama ben mutluluk duydum. Sanıyorum ki Mahsun'daki bu sinemacılık düşü devam edecek. Az önce saydıÇım özellikler de olunca daha iyi, daha iyi olacak. Ben çok şey öÇrendim her yönetmenimden, her partnerinden her öÇrencimden, her çalıştıÇım insandan. Benim için ilginç bir deneyim oldu. Filmin hiçbir şeyini görmedim daha. Film tabii ses demek, montaj demek. İnşallah başarılı olur. Ben büyük bir keyif aldım bu grubun içinde olmaktan. Bakalım seyirciyle buluşması nasıl olacak? Nejat Uygur:Mahsun iyi bir arkadaş. O geleneksel Türk terbiyesinin en iyi örneklerinden biri. "Beyez Melek"e çok emek verdi. Filmin çok iyi bir oyuncu kadrosu çok da iyi bir hikayesi var. Tatlı, ekşi biraz da acı bir film. Tahmin ediyorum ki, Türk oscarlardan birini alacak bir film oldu. Güzel bir insanlık komedisi. Tebessüm ederken buruk şeyler yaşanacak. Bir Arnavutluk ya da Kürt meselesinin propogandası deÇil. Mahsun bu piyasaya girdiÇinde gençti. Her yıl insan bir şey öÇreniyor. Ben 82 yaşına girdim her yıl bir şey öÇrendim. Nejat Uygur oldum bundan sonra yok böyle bir şey demedim. İnşallah iyi olacak, o kadar emek verildi ki o Diyarbakır sıcaÇının altında... Erol Demiröz: Mahsun dersine çalışmış. Zaten senaryoyu yazarken kafasında çekmiş filmi. Çok iyiydi ama her zaman söylüyorum yardımcıları gerektiÇi kadar Mahsun'a yardım etmediler. Her şeyi tek başına düşünmek zorunda kaldı. Bu başka taraftan onu noksan bıraktı. Çünkü onun düşünmemesi gereken şeyler var. Ama gerektiÇi kadar yardım yapılamadıÇı için belki ufak tefek noksanlıklarımız olabilir. Onun dışında dersini çok iyi çalışmış, hiç beklemediÇim kadar kameraya, objektife, açıya ve mizansene, oyunculuÇa hakin bir konumdaydı Mahsun. Nereden bekleyeyim ben! Mahsun türkü söyleyen, şarkı söyleyen bir arkadaşımızdı. Onun yönetmenlik yapacaÇı aklıma bile gelmezdi. Çok başarılıydı. Salih Kalyon: Mahsun Kırmızıgül ilk teklif edildiÇi zaman heyecanlı olan her insanın, ilk kez olması hiç önemli deÇil bizim için heyecan çok daha önemli olduÇu için ben hiç tereddütsüz kabul ettim. Sete geldiÇimde de gördüÇüm Mahsun Kırmızıgül dersine çok iyi çalışmış. Ne yapması gerektiÇini iyi bilen, hiç heyecanlanmayan gayet soÇukkanlı, hatta çok büyük bir sabır gösterdi. Yaşlı insanların, tecrübesiz insanların ve genç oyuncuların yerleştirilmesinde, yönlendirmesinde. Bu beni çok mutlu etti. Ama teknik organizasyonda bir sürü aksaklıklar oldu. Bir saÇ kolunun olmaması işlerin aksamasına ve yorucu olmasına neden oldu. Cezmi Baskın: Ben bu yorumu kamera arkasına yaptım. İlk filmi olmasına raÇmen iyi çalıştı. Ama bundan sonraki filmler onun sinemacı ya da türkücü olma tercihini belirleyecek. İlk filmle insanların sinemacı olması ya da sinemacı olmamasına karar veremeyiz. Bu objektif olmaz. Bundan sonra ki filmlerinde de aynı performansı gösterirse ondan sinemacı Mahsun Kırmızıgül diye bahsedebiliriz. Tomris OÇuzalp: Ben çok beÇendim, takdir ettim. YeniliÇe açık. Bütün hepimizi bir araya topladıÇı içinde teşekkür ediyoruz. Onun sayesinde hepimiz bir araya geldik. Senaryo da, görüntü yönetmeni de çok başarılı. Hepimiz seçilmiş güzel bir ekibiz. Ali Sürmeli: Çok güzel pozitif. İlk işi olmasına raÇmen herkesle tek tek ilgilendi. İlk kez yönetmenlik yapmasına raÇmen güzel bir iş ortaya çıkardıÇını düşünüyorum.Fadik Sevin Atasoy: Bir film teklifini deÇerlendirirken temel önceliÇim bu işe gönlünü vermiş ve inanmış insanlarla çalışmaktır. Türk tiyatro ve sinemasının ustalarının yer aldıÇı bir filmde genç bir oyuncu olarak onlarla aynı havayı soluma şansını kaçırmak istemedim. Sinema yapmak isteyen bu uÇurda çalışan ve emek veren herkesle çalışmaya hazırım. Hatta maddi karşılık beklemeden.. Yeter ki bu sevdayı emek, çalışkanlık ve inançla beslesin. Bu inanç Mahsun da vardı. Ben de ona inananlardan biri olmayı hiç şüphesiz tercih ettim. Kavurucu sıcaklarda çekildi Ali (Mahsun Kırmızıgül) ve Reşat (Sarp Apak), beyin kanseri olan babaları Ahmet'i (Arif Erkin) kemoterapi görmesi için İstanbul'a getirir. Ancak baba, aÇır tedaviye dayanamayıp hastaneden kaçar, peşine düşen oÇullarını atlatmayı başarır.Ahmet açarken kendini bir huzurevinde bulur. Huzurevi sakinleri, Ahmet'in çocukları tarafından terk edildiÇini sandıkları için orada kalması konusunda ısrar eder. Zorlukla konuşabilen Ahmet durumu kabullenir. Ali ve Reşat, babalarını huzurevinde bulurlar, ama mutlu göründüÇü için bir süre orada kalmasına ses çıkarmaz. Babalarının son günlerini mutlu geçirmesi, belki hiç işe yaramayacak ama çok acı verebilecek bir tedaviden daha önemlidir. Ahmet, huzurevinde kalanların hikayelerini dinledikçe etkilenir ve her birini çok sever. Huzurevi sakinlerinden Yaşar Hoca (Bilge Zobu) ve Nebahat (Lale Belkıs) evlenir. Ahmet, çiçeÇi burnunda çifti balayı için Diyarbakır'daki köyüne davet eder. Üstelik diÇer huzurevi sakinleri de bu geziye davetlidir. Belki geriye kalan yıllarında böyle bir fırsatı bir daha yakalayamayacak olan bu yaşlı insanlar, teklifi coşkuyla kabul eder. Hep beraber kiraladıkları bir minibüsle yola çıkarlar. Ancak yolculukları hiç sakin geçmez. Onlar için asıl macera bu yolculukla başlar. "Beyaz Melek" neyi anlatıyor?

© Copyright 2024

Türkiye'den ve Dünya’dan son dakika haberler, köşe yazıları, magazinden siyasete, spordan seyahate bütün konuların tek adresi milliyet.com.tr; Milliyet.com.tr haber içerikleri izin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez, kanuna aykırı ve izinsiz olarak kopyalanamaz, başka yerde yayınlanamaz.