“Meme Kanseri içi Farkındalık Ayı”olarak bilinen Ekim ayında, hastalık konusunda herkesi bilinçlendirmek için İngiliz topmodel Kate Moss, kamera karşısına geçti. Kampanya kapsamında İngiliz tasarımcı Stella McCartney tarafından kampanyaya özel olarak tasarlanan pembe bir sutyeni eliyle sıyırırken görülen Moss’un fotoğraflarını ise Türk Mert Alaş ve sevgilisi Marcus Piggot çekti. Fotoğraflarda modelin göğsünde meme kanseri sembolü olan pembe bir kurdele görülüyor... Yonca Evcimik de kadınlar arasında son yıllarda giderek yaygınlaşan meme kanserine dikkat çekti. Bir döneme hem müzikleriyle hem de televizyon dizileriyle damgasını vuran Yonca Evcimik konuya dikkat çekmek için Twitter ve Instagram hesabından paylaşımda bulundu. İddialı bir paylaşım yapan Yonca Evcimik, mesajında Kate Moss ve Mert Alaş'tan esinlendiğini ifade etti. Meme kanserine karşı kitlesel bir farkındalık yaratma amacını taşıyan 'Mamming' kampanyası, şimiden sosyal medyanın yeni trendi olacak gibi duruyor. Dünya çapında hız kesmeden devam eden meme kanserine karşı bilinçlendirme kampanyanlarına bir yenisi daha eklendi. Bu sefer sosyal medya aracılığıyla geniş kitlelere ulaşmayı hedefleyen ve beraberinde Mamming adı verilen yeni bir trend başlatan kampanya, mamografinin önemine vurgu yapıyor. İnternet kullanıcılarının Twitter ve Instagram hesaplarından fotoğraflarını paylaşarak katkıda bulunduğu mamming kampanyasını organize eden gönüllüler, düzenli mamografi çektirmenin önemini hatırlatmak ve bunun korkulacak bir şey olmadığını göstermek için kollarını sıvadı. Kampanyayı planlayanların hikayesi de bir o kadar ilgi çekici. Biri meme kanserini atlatmış iki reklamcı kadın tarafından yaratılan proje, kadınları “Mamming” yaparken, yani göğüslerini herhangi bir platforma dayamış haldeki fotoğraflarını Instagram’da #Mamming etiketiyle paylaşmaları için teşvik ediyor. Fotoğraflar, thisismamming.com’da yayınlanıyor.