SKORER
PEMBENAR
CADDE
YAZARLAR

Lüks turizm için kimliği korumak şart

“Dünyada artık lüks anlayışı değişiyor. Gösterişli yapılar yerini sürdürülebilir, minimal ve doğayla uyumlu yaşam alanlarına bırakıyor. Önemli olan, bu dönüşümü kentin kimliğini koruyarak gerçekleştirmek.”

|

DUYGU ERDOĞAN- Bodrum... Dünya lüks turizminin son yıllarda yükselen destinasyonu. Eşsiz koyları, doğal güzelliği, tarihi ve kültürel değerleriyle pek çok rakibinden ayrışıyor.

İşte bu ayrışma, ona gözde turizm adresi olmanın yollarını açıyor. ‘Bodrum’ denilince akla gelen önemli yatırımcılardan Çağdaş Holding CEO’su Dağlarca Çağlar da bu farka dikkat çekiyor ve “Dünyada artık lüks anlayışı değişiyor. Gösterişli yapılar yerini sürdürülebilir, minimal ve doğayla uyumlu yaşam alanlarına bırakıyor. Jetset kitlenin beklentileri arasında da bu dönüşüm var. Bodrum, bu beklentilere yanıt verebilecek sayılı yerlerden biri. Önemli olan, bu dönüşümü kentin kimliğini koruyarak gerçekleştirmek” diyor.

2025 yaz sezonu bulunduğunuz segment ve ülke geneli turizmi için nasıl geçmesini öngörüyorsunuz?

Öncelikle ilk çeyrek verileri bize ipucu verecektir. Turizm gelirinde yüzde 5.6, ziyaretçi sayısında ise yüzde 1.2 artış oldu. Elbette asıl resim mayıs sonrası şekillenecektir ancak Türkiye her şehri ile oldukça ilgi çekici. Bu açıdan turizmin bu sene geçen senenin üstünde geçeceğini söyleyebilirim. Gayrimenkul tarafında da ilk çeyrekte, geçen yıl ilk çeyreğe kıyasla konut satışlarında yüzde 20.1 artış var. Bu daha dikkat çekici bir veri.

Özellikle Bodrum gibi insanlara, alternatif ve dingin bir yaşam vaat eden lokasyonlara ilgi pandemi sonrası hep arttı, artıyor. Bodrum, turizmdeki gücünü her zaman koruyor. Biz artık Bodrum’u sadece yazlık bir destinasyon değil, dört mevsim yaşayan bir şehir olarak görüyoruz. Bu da sezon bağımsız, yıl boyu süren bir yaşam ve yatırım dinamiğini beraberinde getiriyor.

Turizmde kişi başı harcamayı artıracak, çevreyle uyumlu ve uzun vadeli değer yaratan projelere olan ilgi devam ediyor. Sadece geçen sene, hatırlayın, lüks segmentte satışlarda bir yavaşlama olmuştu. Bu sene fiyat açısından gayrimenkul cazip hale geldi. Konut kredi faizlerinde düşüş eğilimi de bekleyen talebi yavaştan hareketlendiriyor.

Bodrum’da yüksek bir talep olduğunu biliyoruz. Bu kapsamda yeni yatırımların hayata geçmesi nasıl mümkün olabilir?

Biliyorsunuz 12 ilçesi bulunan Muğla’da geçen sene yaklaşık 22 bin konut satıldı. Bunun yüzde 25’i Bodrum’da gerçekleşiyor. Bodrum’daki potansiyel hâlâ çok yüksek. Şehir hem kuzeye, hem güneye doğru genişlemeye devam ediyor. İkinci el pazarı da çok güçlü bir lokasyon. Ancak yatırımların doğru planlanması, su, enerji gibi doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı ve çevresel hassasiyetler büyük önem taşıyor.

Yeni yatırımlar ancak yerel dinamikleri iyi tanıyan, kente katkı sağlayacak projelerle mümkün olabilir. Biz de bu bilinçle; enerji verimliliğine sahip, doğayla uyumlu, Bodrum’un dokusunu bozmayan projeler geliştiriyoruz.

Sizin bölge özelinde veya farklı şehirlerde yeni yatırımlarınız olacak mı?

Öncelikli odağımız Bodrum. Çünkü burası bizim yuvamız ve biz Bodrumluyuz. Ancak bölgedeki uzmanlığımızı farklı segmentlerde değerlendirme planlarımız da var. Ticari gayrimenkul alanında Bodrum’da yeni projeler geliştiriyoruz. Ayrıca mevcut konut projelerimizde daha erişilebilir, operasyonel maliyetleri düşük ve yeni yaşam biçimlerine uygun modeller üzerinde çalışıyoruz. Farklı şehirlerde yatırım arayışımız şu anda bulunmuyor. Tüm enerjimizi Bodrum’daki dönüşüm projelerine yönlendirmiş durumdayız.

Lüks marka ve yatırımcı tarafında öne çıkan Bodrum’da yakın dönemde adını duyacağımız yeni yatırımcılar olacak mı?

Bodrum, dünya markalarının yatırım radarında olmaya devam ediyor. Bulgari, Four Seasons gibi markalar da yakında hizmete başlıyor. Şehrin geldiği nokta, 30 yıl önce kimsenin hayal bile edemeyeceği düzeyde. Uluslararası markalar ve yatırımcılar bölgeye ilgi göstermeyi sürdürüyor. Ancak bu ilgi sadece ekonomik değil. Bodrum’un yaşam biçimi, doğası ve kültürüyle bütünleşmiş projelere yöneliyorlar. Biz de bu yeni dönemde Bodrum’un lüks konut anlayışını yeniden tanımlayan, ezber bozan projelerle varlık göstermeye devam edeceğiz.

Turizmde Türkiye kişi başı harcama miktarını artırma hedefiyle ilerliyor. Bölgenin buna katkısı büyük. Özellikle hangi milletlerden gelen turist sayısındaki artış dikkat çekiyor?

Çağdaş Holding olarak şu anda turizmde butik bir yapılanmayla devam ediyoruz. Otelcilik tarafında merkezde sadece bir tesisimiz kaldı. Bu nedenle spesifik ülke analizlerinden çok, turizmde genel eğilimleri takip ediyoruz. Bodrum’a gelen ziyaretçilerin niteliği her geçen yıl artıyor. Harcama düzeyi yüksek, doğaya duyarlı ve kaliteli yaşam arayışında olan bir kitle Bodrum’a yöneliyor. Bu da kişi başı harcamaları olumlu etkiliyor. Asıl mesele, bu turistlerin kentle uzun vadeli bir bağ kurması. Bizim yatırımlarımız da bu bağın kurulmasını sağlayacak yaşam biçimleri sunmaya odaklanıyor.

Turizmde dünya jetset’inin öne çıkan beklentileri, trend arayışları var mı? Türkiye bunları nasıl yakalayabilir?

Dünyada artık lüks anlayışı değişiyor. Gösterişli yapılar yerini sürdürülebilir, minimal ve doğayla uyumlu yaşam alanlarına bırakıyor. Jetset kitlenin beklentileri arasında da bu dönüşüm var. Bodrum, bu beklentilere yanıt verebilecek sayılı yerlerden biri. Önemli olan, bu dönüşümü kentin kimliğini koruyarak gerçekleştirmek. Çağdaş Holding olarak biz bu anlayışla Bodrum’da teknolojiyi, sürdürülebilirliği ve insan odaklı tasarımı bir araya getiren projeler geliştiriyoruz. Bu da Türkiye’nin bu alanda öne çıkması için güçlü bir zemin yaratıyor.

© Copyright 2025

Türkiye'den ve Dünya’dan son dakika haberler, köşe yazıları, magazinden siyasete, spordan seyahate bütün konuların tek adresi milliyet.com.tr; Milliyet.com.tr haber içerikleri izin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez, kanuna aykırı ve izinsiz olarak kopyalanamaz, başka yerde yayınlanamaz.