Son Güncellenme:
Hiç kimse turkuaz, gri, kahverengi gibi kısıtlamalarla karşı karşıya kalmadan yeni renkler üretebilecek.
Birinci sınıf malzemelerin ve işçiliğin kullanıldığı konutların zemin döşemelerinde kalitesi, her zevke uygun ürün çeşitliliği, müşteri odaklı hizmet anlayışıyla bugüne kadar birçok prestijli projeye imzasını atan Dendro; geliştirdiği üstün teknolojisi sayesinde müşterilerine hayalindeki renkleri parke zeminine uygulayarak, onların ruh hallerine ve iç dünyalarına tercüman oluyor.
Renklerin hayatımızda düşündüğümüzden daha fazla güce ve etkiye sahip olduğu, motivasyon üzerinde oldukça etkili olduğu bilinen bir gerçek. Üzüntülüyken farklı, mutluyken farklı renklerde kıyafetler giyen insanoğlu, iş evinin zeminini döşemeye geldiğinde belirli renk kalıpları dışına çıkamıyor. Bu noktada Ar-Ge faaliyetlerini sürdüren Türk parke sektörünün
öncü kuruluşu Dendro tarafından geliştirilen teknoloji sayesinde bu kısıtlamalar ortadan kaldırıldı.
Ördekbaşı mı, Fildişi mi?
Zemin kaplama sektöründe trend belirleyici ürünler sunan, yaşanılır ve keyifli mekanları oluşturmak için çalışan Dendro’nun tasarım uzmanları sınırları aştı. Artık hayal ettiğiniz, evinizde ve iş yerlerinizde görmek istediğiniz renkleri söylemeniz yeterli… Prusya mavisi, fuşya, titanyum beyazı, oksit sarısı, menekşe moru, fildişi, bayrak kırmızısı, kestane, bakır rengi, ördekbaşı yeşili, civciv sarısı ya da limonküfü… Uzmanlar, insan bedeninin en çok temas ettiği yer olan zeminlerde kullanılan malzeme, renk ve çeşidin ruhunuzdaki değişikliklerin ve yenilenmenin de habercisi olduğunu belirtiyor. Kendinizi ait hissedeceğiniz bir mekana adım atabilmek için iç mekan modasının öncüsü olan Dendro, kullanıcılarına dilediği rengi sunabilmek için çalışmalarına aralıksız devam ediyor.
Ofisinizdeki Motivasyonu Arttırın
İş dünyasında da yavaş yavaş renklerin insanlara ve iş enerjilerine olan etkisi konusunda bir bilinçlenme görülüyor. Uzmanlar, renklerin hem yaşamda hem de işyerinde bilinçli olarak kullanılmasının başarıya katkıda bulunduğunu belirtiyorlar. Dendro Lamine Parke Genel Müdür Yardımcısı Serdar Saylan; renklerin karakteristik özelliklerinin bilinerek mekanlardaki renklerin kullanılması gerektiğinin altını çiziyor. Saylan, renklerin insanların enerjilerine katkı sağladığını belirtiyor. Hangi renklerin hangi insan için uygun olduğu konusunda şu bilgileri veriyor: “Çok hareketli ve enerjik insanların özellikle iş yerlerinde kırmızı ve tonları kullanılmalı. Daha sakin işle uğraşan ya da hayatı sakin yaşayan bireylerin mekanlarında sarı renk ön plana çıkarılmalı. Uzun süreli oturulacak bekleme salonları, fuayeler yeşil ve fıstık yeşiline çalan renklerde dekore edilmeli. Eğer iletişim yönünüz kuvvetli ise ve bunu bir iş ile birleştirdiyseniz Prusya mavisinin kullanılması iletişimi ve diyalogu kolaylaştırabilir.”
Çalışma alanlarında kullanılan renklerin insan motivasyonlarına etkisi ise kaçınılmaz. Serdar Saylan; işyerlerinde açık ve ferah tonların ve belli noktalarda da çalışanlara dinamizm kayma için parlak renklerin kullanılmasını öneriyor. Açık ve ferah renklerin bulunduğu ortamlarda insanların daha rahat çalıştığını dile getiren Saylan’a göre, renkler ışıklar etkili olduğu için çalışma mekanlarında ışıklandırmaya ve gün ışığının fazlalığına çok önem verilmesi gerekiyor.
İşte Renklerin Dili ve Gücü
Kırmızı: Siz, sert, cesur, enerjik, hırslı, tutkulusunuz. Bu rengi seçtiğinizde yaşamı dolu dolu hisseder ve tüm zevkleri bir an önce peşpeşe yaşamak istersiniz. Yaşamda seçmiş olduğunuz dal veya işiniz için kırmızı önemli bir konsantrasyon rengidir, olayların derinine iner ve ayrıntıları kullanabilirsiniz ama bu rengin insanları için o an önemlidir, geleceğe yönelik planlar yapmazlar ve tedbir almayı pek düşünmezler. Uyumlu olmaya çalışırlar. Ama aslında çevresindekiler onun için basamaktır ve onları itici güç olarak kullanırlar. Toplum ile ilgilidir kırmızıyı seven insan ve bu insan gözlemlenmekten çok hoşlanır, önemli olan ilgi çekmesidir. Kırmızı çok sevilen ve gücü simgeleyen renktir; kırmızı kullanıyorsanız siz bir savaşçısınız ve meydan okumaya bayılıyorsunuz.
Sarı: Sarı güneş ışığının ve altının rengidir; zekayı, arzuları ve ruhsal gelişimi simgeler. Siz sarı rengi seven biri olarak belki de büyük düşüncelerin ve umutların insanısınız. Büyük düşünürlerin ve ideoloji yaratıcılarının favori rengi genelde sarıdır. Bu renk sıradanlığın dışında olmayı amaçlayan insanların rengidir, farklılık getirir ve sizi ayrıcalıklı yapar. Sarı rengi seviyorsanız bilin ki, bu renk kendinize güvenmenizi kırmızıdan daha çok size sağlar. Düşünceleriniz çoğu zaman yoğundur ve büyük planlar yapmayı hep sürdürürsünüz. Siz başarılı olmak için başkalarından daha fazla avantajlara doğal olarak sahipsiniz. Sosyal, etkileyici ve iletişimcisiniz.
Mavi: Deniz mavisini seven insan düzen ve disiplini de sever. Açık mavi ise, sakinleştirici ve huzur vericidir, duygusallığı ve duyarlılığı her an ortaya çıkabilir. Mavi gözlü insanlar genelde tahrik edici ve teşvik edicidir. Öte yandan onların duygularını anlayamazsınız, kendilerini davranışlarıyla ortaya koyarlar. Eğer maviyi ve mavinin tonlarını kullanan, seven biriyseniz sakin bir yaşamı seçmiş birisiniz. size barış dolu, streslerden arınmış bir dünya gerekir, uyumlu çevreler ve sınırsız özgürlük için her şeyinizi verebilirsiniz. Mavi genelde insanların rahatlamak için farkında olmadan, içgüdüsel olarak seçtikleri renktir. Bu rengin insanları çok çalışkan, sebatkar, iradeli, dikkatli ve gayretlidir. Unutmayın mavi inceliğin ve nezaketin rengidir.
Yeşil: Yeşil doğanın veya doğal canlılığın rengidir. Saygı uyandıran, dikkat çeken bu renk aynı zamanda bağımsızlığı simgeler; kalıplardan kurtulmayı ve gelenekleri yenilemenin gereğini anlatır.
Yeşili seven biriyseniz size en yakın rahatlatıcı renk mavi olacaktır. Mavi-yeşil renkler yaratıcıdır; moda, gastronomi sanatı ve dekorasyon için mavi-yeşil renkleri sevmeniz önemlidir. Bu renkleri seven ve bu konularla ilgilenen başarılı olacaktır.
Bilimsellik, sevecencilik, maceraperestlik, yenilikçilik sizin özelliklerinizdir. Özellikle doğa yeşili; uysal, etkili, ruhsal, gizemli ve duyarlı olmanızı sağlar. Evinizi dekore ederken canlı çiçeklerin çokluğu ve arzulanması aslında yeşile olan ihtiyaçtan kaynaklanır. Bu rengin hakim olduğu odalarda hele yatak odanızsa çok daha rahat uyursunuz ama odanıza canlı çiçek koymayın çünkü siz uyurken bitkiler biliyorsunuz karbondioksit yayarlar. Onların yerine yapay yeşilleri, yeşil kumaşlı eşyaları veya yeşil ve yeşil tonda boyanmış duvarları tercih edin.
Gücünüzü ve yeteneklerinizi biliyorsunuz, tavır ve eylemleriniz titizdir. Belki de yaşamsal deneylerinizin sonuçlarını ve kişisel güvenliğinizi ömrünüzün ilk yıllarında alacaksınız. Eğer siz bir kadınsanız duygusallığınız olağanüstüdür ve sezgileriniz genelde hep doğruyu gösterir. Zarif ve espritüelsiniz ama bilgiçlikten hoşlanıyorsunuz.
Mor: Mor duygu rengidir, çok özel bir renktir, mistik bir yücelik getirir ve metafizik gücü simgeleştirir. Mor imparatorlukların, dinlerin, ölümün, cazibenin ve sevginin sembol rengi olarak yüzyıllar boyu kullanılmıştır. Mor rengi mistikler, büyük sanatçılar, düşünürler, toplumları düşünce ve ideallerle yönlendirenler tarafından seçilir ve kullanılır. Büyük, ölümüne ve çok özel aşklar mor rengin aşklarıdır onlardan sürekli mor renk yayılır. Bu renk nedeni anlaşılmaz bir bütünlük ve birlik sağlar çünkü bu gizemli gücün önünde mor bir sis ve buğu vardır.
Siyah: Siyah yalnızlığın rengidir, gizemli görünmekten hoşlanır, siyahı seven insan sürekli olarak en büyük sırları bilen kişi olmanın gayreti içindedir. Eğer siyahı seviyorsanız siz kadere aldırmayan karşı birisiniz. Dikkat edin siyah dengenin, hazır olmanın ve kendine hakim olmanın rengidir. Aynı zamanda da bilgeliğin ve yıkıp yeniden yaratmanın.
Kahverengi: Kahverengi toprağın rengidir yani doğumun ve bereketin rengi, yaşam orada döllenir ve büyür. Kahverengiyi seven insanlar fiziksel olarak çok duyarlıdırlar, tenleri çok hassastır ve sinirleri mükemmel bir alıcı olarak çalışır. Bir dokunun bin duyarsınız. Renk listenizin başında eğer kahverengi varsa, özel bir çevreye daima ihtiyaç duyarsınız. Fiziksel rahatlık sizin için çok önemlidir, rahat bir yaşamı yitirirseniz sinirleriniz buna dayanmayabilir. Gerek duygusal, gerekse de maddesel güvensizlik sizi hasta edebilir. Huzursuz, gerilimli ve sıkıcı atmosferlerden daima kaçmalısınız, yüksek elektrikli ortamlar sizi dünyaya küstürebilir. Kahverengi renk olarak yardımseverlik rengidir. Etkiler, sizin çevreyle olan uyumunuzu sağlar ama aynı zamanda kurban edicidir veya kurban olmayı simgeler, kişinin kendini veya en sevdiği şeyi feda etmesini ister. Öte yandan sonbaharda yaprakların sarıdan kahverengine dönmesini hatırlarsanız bu rengi daha iyi anlamlandırırsınız, kendinizi olgun ve deneyimli göstermek istediğiniz anlarda kahverengini deneyin ama sürekli değil.
Beyaz: Beyaz parlak ve ihtişamlıdır; beyaz rengin bulunmadığı bir duygu düşünülemez. Beyaz kişisel değildir ve bazı insanlar için sıkıcıdır. Geleneksel olarak beyaz saflığı, temizliği ve el değmemişliği simgeler, bilindiği gibi de bakireliğin sembolüdür. Renk testlerinde tepki uyandıran bir renk olarak pek beyaza rastlanmaz. Bu rengi seçen insanlar doğasında tepkisizlik ve sessizlik vardır, uzmanlar beyazın hak ve adalet rengi olduğunu belirtiyorlar.
Beyaz öncelikle bilinmeli ki, tüm renklerin bütünüdür ve içinde bütün renklerin anlamlarını ve güçlerini taşır. Fakat yanı sıra da deneyimsizliği ve acemiliği de anlatır. Gerek beyaz gerekse de siyah insan denen varlığın toplam yaşam gücünü gösterirler. Gelinliklerin ve gelin odalarının beyaz olmaları saflığın ve bakireliğin simgesi olduğu kadar, aynı zamanda da yeni başlangıçların, geçmişin unutularak her şeye yeniden başlamanın göstergesidirler.
Lacivert: Kozmik renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği simgeler. O yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında lacivert kullanır. Lacivert giyen kişiler kendilerini çok daha karizmatik ve inandırıcı hissederler. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı bırakır.
Pembe: Uyum, neşe, şirinliğin ve sevginin simgesidir. Rahat hissettiren ve dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar tezgâhtarlarına pembe üniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini rahat hissetsin diye. Pembe aynı zamanda çocuk rengidir.