TikTok, platform genelinde hızla yayılan "challenge" (meydan okuma) ve trendlerle bilinir. Kullanıcılar, popüler müzikler veya temalar etrafında kendi içeriklerini oluşturarak bu trendlere katılabilirler.
TikTok'un algoritması, kullanıcıların ilgisini çekebilecek videoları Keşfet sayfasında önerir. Bu algoritma, izleme alışkanlıkları ve etkileşimlere dayalı olarak kişiselleştirilmiş içerikler sunar.
Hashtag'ler, belirli konular, trendler veya kampanyalar etrafında içeriklerin gruplanmasına olanak tanır. Kullanıcılar, belirli hashtag'ler altında içeriklerini paylaşarak daha geniş bir kitleye ulaşabilir.
Kullanıcılar, belirli bir takipçi sayısına ulaştıklarında TikTok'ta canlı yayın yapabilirler. Canlı yayınlar sırasında izleyiciler, içerik üreticilerine sanal hediyeler gönderebilirler.
TikTok, geniş bir müzik ve ses efektleri kitaplığına sahiptir. Kullanıcılar, videolarını bu seslerle senkronize ederek yaratıcı içerikler oluşturabilirler.