Geri Dön
Uzak galaksiden gelen gizemli bir radyo sinyali tespit edildi

Bilim insanları, evrenin öteki tarafından gelen son derece nadir ve gizemli bir tür radyo sinyali tespit etti. Milisaniye süren süper hızlı radyo patlaması (FRB) uzaylılar tartışmasını tekrar alevlendirdi.

Mehmet Can Kömürcü

Uzaylıların var olduğunu savunanlara müjde yine uzaydan geldi. Bilim insanları, 'evrenin öteki tarafı' olarak adlandırdığı çok uzak bir galaksiden, milisaniye süren düşük frekanslı süper hızlı radyo patlaması tespit ettiğini duyurdu.

Samanyolu Galaksisi'nin çok ötesinden gelen düşük frekanslı süper hızlı radyo patlaması sinyalinin kaynağının çok güçlü olduğu tahmin ediliyor.

Milisaniye süren radyo sinyaline FRB 180725A adı verildi. Uzmanlar bu denli güçlü bir sinyalin kaynağının kara delik ya da uzaylı medeniyeti olabileceği ihtimali üzerinde duruyor.

Uzak galaksiden gelen gizemli bir radyo sinyali tespit edildi

Süper hızlı radyo patlaması ilk olarak 2007 yılında keşfedildi. 2007'ten bu yana toplam 24 süper hızlı radyo patlaması tespit edildi.

Kayıtlara geçen son süper hızlı radyo patlaması, geçtiğimiz 25 Temmuz'da, Kanada'nın Britanya Kolumbiyası eyaletindeki Kanada Hidrojen Yoğunluğu Haritalama Deneyi teleskobu (CHIME) ile tespit edilmişti.

Nottingham Üniversitesi'nde görevli astrofizik profesörü Christopher Conselice, yeni radyo sinyali keşfinin, süper hızlı radyo patlamalarına neyin yol açtığını tespit etmede ışık tutacağını söylüyor.

Süper hızlı radyo sinyallerinin kaynağının patlayan yıldızlar, süpernovalar, pulsarlar, nötron yıldızları, magnetarlar, henüz açıklanamayan veya bilinmeyen fiziksel mekanizmalar ya da uzak galaksilerin merkezinde yer alan yüksek yoğunluklu kara delikler olabileceği tahmin ediliyor.

Instagram.com/mehmetcankmrc