Geri Dön
Black Friday 2017’de Türk tüketici ne kadar tasarruf etti?

Black Friday 2017’de Türk tüketici ne kadar tasarruf etti?

017 yılında Black Friday, getirdiği sonuçlarla beklentilerin üzerine çıktı. 24 Kasım 2017 tarihinde küresel olarak tüketicilerin aktivitesi normal bir güne kıyasla ortalama %624 bir artış gösterdi. Geçen sene %619 bir artış gözlemlendi.

Mehmet Can Kömürcü
Mehmet Can Kömürcü

Pakistan’da işlem sayısının % 11525 artmasıyla en aktif kullanıcılar Pakistanlılar oldu. Macaristan (% 9750), İtalya (% 4516) ve Yunanistan’daki (% 2600’e) tüketicilerden de bahsetmeye değer açıkçası.

Haberin Devamı

Şaşırtıcı olmayan şey ise Türkiye’deki tüketicilerin normale göre daha aktif bir şekilde alışveriş yaptıklarıydı. Black Friday günü satışlar %697 oranında artış göstermiştir. Ancak, bu, Black Friday 2016’daki %622 oranına göre daha iyi bir veri olarak karşımıza çıkıyor.

Türk tüketicinin ortalama sepet tutarı 198,61 TL oldu. Geçen seneki ortalama sepet tutarına göre 110,68 TL artış göstermiştir. Black Friday 2017’de Türkiye’de ortalama indirim oranı %56 olarak karşımıza çıkıyor. Bu indirim oranı ile Türk tüketici ortalama 160,16 TL tasarruf etti. Toplam olarak, Türkiye’deki tüketiciler Picodi web sitesi sayesinde 11.912.597 TL tasarruf etmişlerdir.

Bu seneki en popüler kategoriler Moda, Elektronik ve Kozmetik oldu. En popüler mağazalara gelirsek ilk üç sırada Hepsiburada, Trendyol ve Zara yer aldı. Online alışveriş için kullanılan araçlara gelince çoğu Türkün tercihi bilgisayar ve laptopa kıyasla (34,90%) cep telefonu (62,98%) oldu. Tabletlerin oranı ise 2,12% kaldı.

Haberin Devamı

Bazı mağazalarda Black Friday olarak bilinen alışveriş festivali Pink Friday, Muhteşem Cuma, Şanslı Cuma ya da Efsane Cuma isimleri altında kutlandı.

Benzer İçerikler