Geri Dön
Bugüne kadarki en yaşlı galaksi keşfedildi

Bilim insanları, Büyük Patlama'nın ardından 250 milyon yıl sonra oluşmuş bugüne kadarki en yaşlı galaksiyi tespit etti.

Mehmet Can Kömürcü

Büyük Patlama'yla neredeyse aynı yaşta bir galaksi bulundu.

Dünya'dan 13.28 milyar ışık yılı uzaklıkta yer alan en yaşlı galaksi MACS1149-JD1'nin keşfinin evrenin başlangıcına ışık tutacağı düşünülüyor.

Stephen Hawking'in evrenin başlangıcı Büyük Patlama'dır önerisi çürütüldü!

MACS1149-JD1 galaksisindeki yıldızlarının ilk ışıklarının Dünya'ya ulaşma serüveni ise Büyük Patlama'dan 500 milyon yıl sonra başladı.

Galaksinin oluşumundan tespit edilen oksijen üzerinde yapılan analizlere göre bu yıldızlar muhtemelen yaşam sürelerini çoktan sonlandırdı.

Jüpiter büyüklüğünde yeni bir gezegen keşfedildi!

University College London'da görev yapan Nicolas Laporte, keşfin son derece heyecan verici olduğunu çünkü MACS1149-JD1 galaksisinin Büyük Patlama'dan 500 yıl sonra görülebilir hale geldiğini ve galakside büyük olasılıkla çok sayıda yaşlı yıldızın bulunduğunu söyledi.

Şili'de yer alan güçlü radyo teleskobu Atacama Büyük Milimetre/Milimetre-altı Dizisi ve Avrupa Güney Rasathanesi Very Large Teleskopu kullanılarak yapılan keşif, Büyük Patlama'nın ardından karanlık evreni aydınlatan ilk galaksiler üzerinde çalışmalara ışık tutacak.

Instagram.com/mehmetcankmrc