Snapchat bilgi kirliliğine karşı bir plan geliştiriyor
Mesajlaşma platformu Snapchat, bilgi kirliliğinin önüne geçmek için 'Sosyal Medya' kavramından 'Sosyal'i atmayı planlıyor. Peki bu yöntem işe yarayacak mı?
Snapchat bir dönemin popüler mesajlaşma uygulaması (Bir dönem dediysek de evrenin toz ve gaz bulutu olduğu zamandan bahsetmiyoruz). Mesajlaşma mantığını bir adım ileriye götürmek için Hikayeler özelliğini de devreye sokan Snapchat uygulaması çok sayıda medya içeriği ile de başa çıkmak durumunda kalıyor.
İşte tam da bunun için Snapchat, uygulamasını tekrar tasarlama kararı aldı. Snapchat'in bağlı bulunduğu ana şirket olan Snap'in CEO'su Evan Spiegel bu uygulamanın büyük amaçlarla geleceğini söylüyor.
Buna göre Snapchat, otomatik öğrenme yöntemlerini kullanarak kullanıcılar için önerilen içerikler oluşturacak. Kullanıcının geçmişte beğendiği ve izlediği görseller esas alınacak. Snapchat bunu gerçekleştirmek için yapay zeka teknolojisine başvuracak ve yapay zeka 'Keşfet' sekmesi adı altında içerikler yayınlayacak.
Bilgi kirliliği günümüz medyasının en büyük sorunlarından birisi. Medya dendiği zaman sadece basın yayın organlarını aklınıza getirmeyin. Facebook ve Twitter gibi sosyal mecralar da birer medya organı gibi görev görebiliyor. Fakat bu platformlarda yayınlanan paylaşımların hangisi gerçek hangisi sahte ayırt etmek zaman zaman oldukça zor olabiliyor.
Snapchat'in bu anlamda geliştireceği Keşfet sekmesi güvenilir kaynaklardan oluşturulan bilgileri kullanıcılara aktarmak adına güzel bir adım. Fakat pratikte bilgi kirliliğini ne oranda önleyebilir, tartışılır.
Instagram.com/mehmetcankmrc
twitter.com/mehmetcankmrc
YouTube.com/mehmetcankomurcu