Geri Dön
Netflix'in abone sayısının 130 milyonu geçmesinin sırrı ne?

Netflix'in abone sayısının 130 milyonu geçmesinin sırrı ne?

Netflix, 2018'in ikinci çeyreğine dair bilanço verilerini paylaştı. Firmanın 2018'in ikinci çeyreğindeki net geliri, geçen yıla göre yüzde 40 arttı ve 3.91 milyar dolara ulaştı. Ama bundan daha da önemlisi, Netflix'in abone sayısındaki önlenemez yükseliş...

Mayk Şişman
Mayk Şişman

Yarısından çoğu ABD'de yaşıyor

Yılın ikinci çeyreğinin sonunda Netflix'in dünya çapındaki abone sayısının tam 130.1 milyon kişiye yükseldiği belirtiliyor. Sadece ABD'deki Netflix abone sayısı 72.7 milyon. ABD dışında da 57.4, haydi yuvarlayalım 57 buçuk milyon kişi Netflix abonesi!

Küçümsenmeyecek bir başarı

Bu çok ama çok ciddi bir rakam. Netflix'in dünya genelinde bu kadar ciddi bir abone sayısına ulaşması hiç de küçümsenebilecek ya da yeterli görülmeyecek bir başarı değil. Oldukça kaydadeğer. O zaman bizim artık Netflix gerçeğini anlamamız ve bu başarının ardındaki yatan faktörleri düşünmemiz gerekiyor.

Hızlı ve doğru adımlar

Netflix'in abone sayısının 130 milyonu geçmesinin sırrı ne? Tam olarak bunun üzerinde durmalıyız. Neden başka dijital içerik platformu Netflix kadar uluslararası çapta fenomen olamadı? En büyük faktör elbette Netflix'in orijinal içerikleri ve adım adım ilerlemesi. Önceleri belki sadece 'House of Cards'ın yayınlandığı platformdu. Ama daha sonra öyle hızlı ve doğru adımlar atıldı ki, uluslararası çapta adını duyurdu.

'Black Mirror', 'Dark', 'La Casa De Papel'...

Bu popülerliğin sebebi elbette doğru diziler. Nokta atışı yapımlar sayesinde, mesela 'Black Mirror', mesela 'Dark', mesela 'La Casa De Papel'... Fenomen olma ihtimali yüksek olan dizilerle birlikte Netflix'in adını duyurması da kolaylaştı. Peki tek faktör doğru seçimler mi?

Ülkelere göre orijinal içerikler

Elbette değil. Uluslararası çapta neredeyse her ülkenin orijinal Netflix dizisi var. İşte bu kısım önemli. Almanya, Belçika, Danimarka, Brezilya... Ve çok yakında Türkiye! Pek çok ülkenin orijinal Netflix dizisinin olması da elbette Netflix'in daha köklü ve sağlam bir platform olması anlamına geliyor.

Ciddi bir rakibi yok

En bomba faktöre gelelim... Zaman! Teknoloji çağındayız, her günümüz koşturmayla geçiyor. Akşam bize 3-5 saat kalıyor. E doğal olarak yok reklam arasıydı, yok başka bir şeydi vaktimizi harcamak istemiyoruz. İstiyoruz ki kontrol bizde olsun. Pause'a basalım, bir bölümden sonra peş peşe bir bölüm daha izleyelim. En önemlisi de telefonda, tablette, laptopta, her yerde bunu yapabilelim. Yüksek kaliteyle, bir dizinin hangi bölümünde kaldığımızı bile hatırlatıyor Netflix. E daha ne olsun? Netflix'in tutmaması için hiçbir sebep yok. Üstelik de dünya çapında çok ciddi bir rakibi henüz çıkmamışken!

twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr

Benzer İçerikler