13.05.2025 - 15:41 | Son Güncellenme:
Ehliyet yenileme için sağlık raporu nasıl alınır? Ehliyet yenileme nasıl yapılır? sorularının yanıtı milyonlarca vatandaş tarafından araştırılıyor. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından bugün vatandaşlara gönderilen mesajda ehliyet yenileme için son tarih hatırlatması yapıldı. Henüz ehliyetini yenilememiş olan sürücüler ehliyet yenileme süreci ile ilgili aramalarını hızlandırdı. İşte detaylar...
Gönderilen mesajda "01.01.2016 tarihinden önce düzenlenen eski tip sürücü belgelerinin geçerliliği 31.07.2025 tarihinde sona erecek olup bu tarihe kadar değiştirilmeyen eski tip sürücü belgeleri geçersiz sayılacaktır. Mağduriyet yaşanmaması için 31.07.2025 tarihinden önce 15,00 TL ücret ödeyerek, sağlık raporu ve biyometrik fotoğraf ile nüfus müdürlüklerine randevu.nvi.gov.tr adresinden veya Alo 199 çağrı merkezinden randevu alarak başvuru yapabilirsiniz. " denildi.
Yeni ehliyet alacak veya ehliyetini yenileyecek olan vatandaşların sağlık raporu alabilmek için önce E-DEVLET üzerinden başvuru yapmaları gerekiyor. E-devlete giriş yaptıktan sonra arama bölümüne " KİŞİSEL SAĞLIK BİLGİ FORMU " yazıp, YENİ BAŞVURU dedikten sonra gelen formun tamamen doldurup onaylanması gerekiyor.
Başvuru sonrasında da sağlık raporları E-RAPOR olarak düzenlenmektedir. Aile hekimleri E-Devlet üzerinden başvuru yapılmamışsa rapor düzenleyemiyor. Aynı şekilde E-Rapor olarak düzenlenmemiş raporlar da Nüfus müdürlüklerince işleme alınmıyor.
Vatandaşlar sadece kayıtlı oldukları aile hekiminden rapor alabiliyor. Ayrıca devlet ve üniversite hastanelerine ve T.C. Sağlık Bakanlığı ruhsatlı özel sağlık kurumlarına da başvuru yapılabiliyor.
Sürücü belgesini yenilemek isteyenler, Alo 199 Çağrı Merkezi, mobil uygulama veya "nvi.gov.tr" üzerinden randevu alarak gerekli evrakları tamamlayıp nüfus müdürlüklerine başvurabiliyor.
Ehliyetini yenilemek isteyenlerin eski sürücü belgelerini ibraz etmeleri, 15 liralık başvuru ücretini ödemeleri, yetkili sağlık kuruluşlarından alınmış sürücü sağlık raporunu sunmaları, son 6 ay içinde çekilmiş bir biyometrik fotoğraf ve Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi'nde (MERNİS) kayıtlı açık adreslerini bildirmeleri gerekiyor.
Başvuruda bulunanların yeni sürücü belgeleri, Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından basılarak PTT aracılığıyla adreslerine teslim ediliyor.
Bu süreçte, nüfus müdürlüklerinden veya e-Devlet üzerinden alınan geçici sürücü belgesi ile araç kullanılabiliyor.