Geri Dön
KÖFN, 'Bi' Tek Ben Anlarım'la radyolarda 1 numara olmayı nasıl başardı?

KÖFN, 'Bi' Tek Ben Anlarım'la radyolarda 1 numara olmayı nasıl başardı?

Salman Tin ve Bilge Kağan Etil'den oluşan KÖFN grubu 2022'nin şu ana kadarki en büyük çıkışlarından birini yakalamış durumda. 'Bi' Tek Ben Anlarım' sadece onların bugüne kadarki en büyük hit'i olmadı aynı zamanda Türkçe pop'ta artık bir an önce standart hale gelmesi gereken alternatif çizginin kalıcılığını daha da parlattı...

Mayk Şişman
Mayk Şişman

Dijital müzik platformlarından önce bir şarkının tutup tutmadığını anlamanın en kolay yöntemi radyolardı. Bir şarkı eğer radyoda tutmuşsa o şarkı gerçekten de büyük hit oluyordu. Tabii o zaman kaset ve CD satışları da vardı. Ve radyolarda tutan şarkılar çoğunlukla iyi satış grafikleri yakalıyordu. Bu sistem önce 2000'li yılların başında internetin yaygınlaşmasıyla korsan kaset ve korsan CD'leri doğurdu. Sonrasında ise ortaya çıkan 'yasal dijital ihtiyaç' beraberinde dijital müzik platformlarının doğmasına vesile oldu. Üstelik bu dijital müzik platformları dinleyicileri de işin içine katarak çok daha demokratik ve adaletli bir sistemin doğmasına sebep oldu. Ha şu anda 'satış' odaklı yerine 'dinlenme rakamları' baz alınarak oluşturulan listelerde de manipülasyon yok mu? Elbette var. Çeşitli oynatma listelerinin içinde kendine yer bulamayan isimler yine kıyıda köşede kalmaya devam ediyor. Ama güzel haber şu ki, bir şarkı eğer gerçekten dinleyici tarafından sevildiyse organik trafik alıyor yani zaman içerisinde muhakkak çokça dinleniyor ve seviliyor. Bunun en somut örnekleri Yüzyüzeyken Konuşuruz'un 'Dinle Beni Bi'si ya da Madrigal'ın 'Seni Dert Etmeler'iydi. Resmi video klipleri bile olmayan bu iki şarkı çıktıkları dönemde dikkat çektiler ancak asıl patlamalarını zaman içerisinde yaptılar. Üstelik her iki şarkı da çıkışlarının üzerinden geçen aylara, yıllara rağmen dijitalde hâlâ en çok dinlenenler arasında. Daha da önemlisi ise radyolar da 2022 Haziran itibarıyla her iki şarkıyı da muhakkak çalmaya devam ediyor. Üstelik bu iki grup da yani Yüzyüzeyken Konuşuruz ve Madrigal, artık yayınladıkları yeni şarkılarıyla radyolarda çok daha rahatlıkla rotasyona girebiliyor.

Haberin Devamı

İlk dinlemede iyi, birkaç dinlemeden sonra çok daha iyi

Radyolar ile dijital müzik platformlarının aynı anda patlattığı şarkılar arasında en çok dikkat çeken grup ise elbette KÖFN. Salman Tin ve Bilge Kağan Etil'den oluşan KÖFN, aslında bir süredir birlikte müzik yapmalarına rağmen nedense hep kıyıda köşede kalmış bir gruptu. Bahar aylarında yayınlanan 'Bi' Tek Ben Anlarım' ise grubu ana akıma taşıyan iş oldu. Sözü ve müziği Salman Tin imzalı olan 'Bi' Tek Ben Anlarım'ın prodüksiyonu Bilge Kağan Etil'e ait. Salman Tin grubun gitaristi, vokalisti, bestecisi. Bilge Kağan Etil ise aranjör koltuğunda. Grup arasındaki iş bölümü yaptıkları müziğin gücünü de net bir şekilde ortaya koyuyor. 'Bi' Tek Ben Anlarım'a kadar daha görece alternatif kaçan işler üreten ikili son şarkılarıyla birlikte daha ilk dinlemede çok sevilen, birkaç dinlemeden sonra ise 'bıktırmayan', uzun soluklu bir hit yakalamış durumda. Kolay eşlik edilebilir ve kolay algılanabilir bir şarkı olmasına rağmen sound olarak derinlik sahibi bir şarkı. Radyolara göre 'isimsiz' kaçmalarına rağmen çok kısa bir zaman içerisinde birçok istasyonun desteğini kazanmayı başaran KÖFN, 'Bi Tek Ben Anlarım'la şu anda radyoların 1 numarası olmayı başardı. 'Bi' Tek Ben Anlarım' çok çalınıyor ve çok dinleniyor radyolarda. Dijitalde ise yükseliş devam ediyor. Z kuşağının öncelikli favorisi olan rap esintili rap şarkılarına rağmen grup bu hit'leriyle kendilerine ilk 10'da yer bulmuş durumda. Ama elbette şaşırtıcı olan radyolardaki başarı. KÖFN, 'Bi' Tek Ben Anlarım'la radyolarda 1 numara olmayı nasıl başardı?

Haberin Devamı

Türkçe pop'a alternatif çizgi standartı getirmeye çok yakınlar

Radyolar günümüzde kıyıda köşede kalmış bir şarkıyı patlatma görevini biraz daha 'garanti' işlere bırakmış durumda. Çok fazla üretim var. Pop'tan rap ve alternatif müziğe oldukça renkli bir ülke Türkiye müzik sektöründe. Üstelik Yunanistan gibi 'yavaş', İsrail gibi 'hızlı' bir savaş da yok burada. Türkiye'de iyi bir şarkı tuttuğunda uzun haftalar boyunca tutuyor, tutmayan bir şarkı ise çok kısa bir süre içinde kaybolup gidiyor. 2000'lerde, hatta 2010'lu yılların ortalarında alternatif işlere kapılarını pek de açık bırakmayan radyolar artık Z kuşağının isteklerine de cevap vermeye başladı pandemi öncesi ve sonrasında. Artık alternatif isimler de kendilerine rahatlıkla yer bulabiliyor radyolarda. Bu sevindirici bir durum. Çünkü radyoların müzik direktörleri sadece eskiye ya da sadece yeniye değil bir dengeyi gözetiyor. Murda ve Ezhel işbirliği 'Aya' da Kalben'in 'Yara'sı da KÖFN'ün 'Bi' Tek Ben Anlarım'ı da rahatlıkla rotasyona girebiliyor artık radyolarda. Benim en çok sevindiğim kısım Türkçe pop'a alternatif bir çizgi getiren isimlerin KÖFN gibi çoğalması ve standart Türkçe pop'çuların da farklı sound arayışına girmelerine vesile olması. Biliyoruz ki bir şeyleri ancak gençlik değiştirebilir. KÖFN bence temiz ve güçlü sound'larıyla Türkçe pop'a yön verebilecek güce sahip. Ama kesin konuşmak için erken. Çünkü 'Bi' Tek Ben Anlarım'dan sonra ortaya konulacak ikinci 'ana akım' iş belirleyecek grubun popüler müzik sahnesindeki konumunu. Emir Can İğrek gibi doğru bir denge yakalandığında -'Nalan' sonrası 'Sapa' ama muhakkak araya bir 'Kor' gibi- KÖFN'ün işi kolay. Grup sadece ana akımda kaliteli müzik üreten bir grup olmayacak aynı zamanda müzik sektöründeki klişe söz ve bestelere vedamızı hızlandıracak. KÖFN'ün yolu açık olsun. 'Bi' Tek Ben Anlarım'ın sağlaması ise en erken yaz sonunda gelmeli. Daha önce atılacak herhangi bir adım 'Bi' Tek Ben Anlarım'ının hızını kesmesi anlamına geliyor.

Haberin Devamı

 

twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr

Benzer İçerikler