04.07.2013 - 19:21 | Son Güncellenme:
Röportaj: Merve Arkunlar
Sizi İstanbul’a çeken neydi? Buradaki ortaklarınız kimler?
Türkiye, özellikle de İstanbul, bizim için heyecan verici ve kozmopolit bir adres. İstanbul’un, inanılmaz tarihi ve sürekli gelişen canlı kültürüyle sizi içine çeken bir yapısı var ve bu anlamda dünyanın en ilginç şehirlerinden biri. Shake Shack olarak bizim amacımız, insanların bir arada olmaktan hoşlandığı, beraber vakit geçirebilecekleri bir yer yaratmaktı. Bu şiarımızı İstanbul’daki mekânımızda da sonuna kadar uyguladık. Restoran zincirimizin yeni noktalarını belirlerken, insanların vakit geçirmekten hoşlandığı yerler arıyoruz ve İstinye Park tam da böyle bir yer. Bu coğrafyada uzun yıllardır iş yapan Shaya, restoranın operasyon kısmından sorumlu, ancak Shake Shack elbette mekânın tasarımından besinlerin tedarik edilmesine, pazarlamadan markanın yerel piyasadaki lansmanına kadar birçok konuya müdahil. Bu süreçte, New York’tan gelip buradaki ekibe liderlik eden birçok arkadaşımız da oldu.
Shake Shack’i İstanbullulara nasıl takdim ederdiniz?
Lezzetli burgerleri, hot dog’ları, frozen custard’ları olan ve sık sık ziyaret edebileceğiniz bir mekân...
İstanbul’la hakiki bağlar kurmak ve bu şehirde yaşayan insanların hamburgere dair ezberini bozmak istiyoruz. Mönümüze dair aldığımız her karar, uzun yıllara dayalı bir deneyimle, taze, sade ve yüksek kaliteye sahip besinlerin buluşması sonucu ortaya çıkıyor. Bizimle ilk defa tanışacak İstanbullular için şunu da belirtmek gerek; Shake Shack eğlenceli ve capcanlı bir buluşma noktası. Belki bizi New York’a yaptıkları bir seyahatten bilen ya da arkadaş tavsiyesiyle duyanlar da vardır ancak çoğu İstanbullunun Shake Shack’i ilk kez deneyimleyeceğini biliyoruz ve bu da bize heyecan veriyor.
Her şubeniz birbirinden farklı. İstanbul’daki restoranın tasarımı planlanırken nelere dikkat edildi?
Shake Shack zincirinin her halkasının, içinde bulunduğu mekânla uyumlu, özgün bir mimari tasarıma sahip olmasına, çevre dostu, ileriyi düşünen bir yapı göstermesine gayret ediyoruz. İstinye Park’taki şubemizi oluştururken tasarımcı ve mimarlardan oluşan kalabalık bir ekiple çalıştık. Ortaya, canlı ve yeşil duvarlara sahip bir yapı çıktı. Duvarlar, Safranbolu’daki tarihi bir binadan kalan ve geri dönüşümle tekrar kazanılan meşe kaplamalarla bezendi.
Hamburgerleriniz için eti nereden alıyorsunuz? Kullandığınız özel malzemeler var mı? Türkiye’den yerel üreticilerle çalışıyor musunuz?
Shake Shack taze ve kaliteli malzemeler kullanmaktan her zaman gurur duyan bir firma olmuştur. İstanbul şubemizin mönüsü tüm Shake Shack klasiklerine yer veriyor ve mönümüzdeki birçok ürünün içeriği yerel malzemelerden oluşuyor. Hamburgerlerimizde, Türkiye’den yerel tedarikçilerden edindiğimiz dana etini kullanıyoruz. Etimiz, günlük sipariş üzerine ve taze olarak bize ulaşıyor. İstanbul şubemiz, tüm dünyada müşterilerimizin bayıldığı, bize özgü tariflerle hazırlanan yiyecekleri konuklarımıza sunacak.
Türkiye’de işin mutfak tarafı için bir danışmanınız var mı?
Mutfak direktörümüz Mark Rosati, Türkiye’deki ekibimizle bir süredir konu üzerinde çalışıyor. Böylece, Shake Shack mönüsünün her şeyiyle standartlarımıza uygun, yüksek kalitede yeniden yaratıldığından emin oluyoruz. Dikkat ettiğimiz bir başka konu da, mümkün olan her fırsatta yerel malzemeleri ve yerel tedarikçileri kullanmak.
En iyi hamburgeri yapmanın püf noktaları nelerdir?
Shake Shack’in bu derece nam salmasını sağlayan alamet-i farikası ShackBurger. Yüzde 100 katkısız dana etinden yapılır; basit, dengeli ve her şeyden önemlisi lezzetli. Taze marul, peynir, domates ve ShackSos’la servise hazırlanıyor; son olarak da üzerine tereyağlı, sıcak ve yumuşak bir patates rulosu ekleniyor. Hepimizin bildiği klasik hamburgerin zaman içinde ufak değişimlere uğramış hali aslında. En önemlisi, sipariş geldikçe, yüksek ısılı bir sac ızgarada hazırlanıyor, bu da dışının karamelize içininse sulu olmasını sağlıyor.
Shake Shack olarak misyonunuz nedir?
Kullanılan malzemeden personel seçimine, çevresel sorumluluklarımızdan tasarıma ve müşterilerimizle ilişkilerimize kadar her konuda etkili olan bir şirket misyonumuz var: “Yaptığın işi her zaman en iyi şekilde yap.”
Shake Shack yeni bir şube açtığında eğitim süreci nasıl işliyor?
Her yeni şubemize eğitmenlerden oluşan bir ekip gönderiyoruz. Bu ekip, açılıştan önceki ve sonraki haftalar boyunca bizim prensiplerimizi ve iş yapma biçimlerimizi yerel ekibe aşılıyor. Bizim için, yeni ekibin yalnızca aynı lezzete sahip ürünleri değil, aynı zamanda üst düzey konukseverliği de müşteriye sunması çok önemli. Shake Shack’in başarısının ardındaki en önemli prensiplerden biri, kurucumuz Danny Meyer tarafından ortaya konmuştur. Danny, iş dünyasına dair ilk kitabı ve New York Times bestseller listesine de giren ‘Setting the Table’da, konukseverliğin restoran işletmeciliği, iş dünyası ve genel olarak yaşamımızdaki önemine dair tespitlerde bulunur.
İstanbul ve Türkiye pazarı için kısa ve uzun vadeli planlarınız neler?
İstinye Park’ta açılışını yaptığımız ilk şubemizin yanı sıra, Tünel Meydanı’nda da sene sonuna doğru şube açmayı planlıyoruz. Müşterilerimizin Shake Shack deneyiminden memnun kalacaklarını umuyoruz. Müşterilerimizin yeni
bir şubeyi arzuladığını hissettiğimizde başka noktalara genişlemeyi de düşüneceğiz.
Dünyada ve Türkiye’de kendinize rakip olarak gördüğünüz en önemli firmalar hangileri? İstanbul’da başka bir restoranda burger tatma şansınız oldu mu?
Şunu rahatlıkla söyleyebiliriz; dünyada burger kültürüne yeni bir değer katan ne ilk ne de son firmayız. Bizim için esas rekabet, diğer burger zincirleriyle değil, daha ziyade insanların sahip olduğu kısıtlı zamanla. Biz insanların kalbini kazanmak istiyoruz. Onların Shake Shack’te yediklerine gönülden bağlı olmaları bizim dileğimiz. Türkiye’deki yerel mutfak olağanüstü ve Shake Shack olarak bu çeşitliliğin içinde yer aldığımız için heyecanlıyız. Amacımız, yalnızca bir ‘hamburger zinciri’ olmaktan daha fazlası. Shake Shack, insanların lezzetli hamburgerler yiyip shake içerken arkadaşlarıyla iyi vakit geçirebilecekleri eğlenceli bir yer.
Shake Shack
İstinye Park
0 212 345 51 84
Her gün 11.00-22.00 arasında açık.
www.shakeschack.com
Röportajı Time Out dergisinin temmuz sayısında okuyabilirsiniz.