CaddeCannes Aslanları'nın İstanbul zirvesi

Cannes Aslanları'nın İstanbul zirvesi

06.12.2007 - 00:00 | Son Güncellenme:

2007 Cannes Lions'ta Türkiye'den basın, açıkhava, medya ve internet dallarında finale kalan toplam 7 çalışmayı gerçekleştiren ajanslara törenle sertifikaları verildi

Cannes Aslanlarının İstanbul zirvesi

Serginin açılışı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi'nin Fındıklı kampusundaki Osman Hamdi Bey Salonu'nda önceki akşam gerçekleştirildi. 2007 Cannes Lions'ta Türkiye'den basın, açıkhava, medya ve internet dallarında finale kalan toplam yedi çalışmayı gerçekleştiren ajanslara törenle sertifikaları verildi. Cannes'da DDB & Co basın ile internet dalında ikişer ve açıkhava dalında bir çalışmasıyla finale kalırken Concept açıkhava dalında ve Starcom medya dalında birer çalışma ile aynı başarıyı gösterdi. Milliyet gazetesi tarafından Türkiye'de 2002'den beri temsil edilen Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'nin ödüllü çalışmaları 6. kez İstanbul'da sergileniyor. Basın, açıkhava, film, medya, doğrudan pazarlama, internet, satış promosyonu, radyo ve titanyum&entegre dallarında toplam 794 çalışmanın bulunduğu sergi 10 Aralık'a kadar ziyarete açık olacak. Törenin açılış konuşmasını yapan Milliyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Sedat Ergin, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi'nin Türkiye sanat tarihindeki özel yerine işaret ederek, "Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'nin ödüllü işler sergisinin burada, böyle bir müessesede açılmış olmasının ayrı bir önemi var" dedi. Doğan Gazetecilik Reklam Grup Başkanı Viki Habif de Milliyet'in Cannes Lions temsilciliğini almasından sonra Cannes'da Türk mevcudiyetinin hem çalışma sayısı hem de delege adedi açısından önemli ölçüde arttığını belirtti. Temsilcilikle birlikte Türkiye'nin Cannes'daki basın ve medya jürilerinde daimi temsilciye sahip olduğunu hatırlatan Habif, "Beş yıllık temsilciliğimizin ardından artık üçüncü ve dördüncü jürilere de sahip olmayı çok istiyoruz. Ancak, bunun için Cannes'a daha fazla çalışma ve delege göndermeliyiz" dedi. Habif, 2008'de Cannes Lions ödül kategorilerine tasarım kategorisinin de ekleneceğini belirterek, "Ayrıca festivalde, gençlere ve öğrencilere özel bir alanın da yaratılması planlanıyor" diye konuştu.Törende 2007 Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'nde Türkiye'yi basın jürisinde temsil eden Kurtcebe Turgul ve medya jürisinde temsil eden Banu Tekin Işıltan da Cannes tecrübelerini davetlilerle paylaştı. Aynı zamanda Medina Turgul DDB'nin yaratıcı yönetmeni olan Turgul, yarışmaya çalışma göndermeyi planlayan ajanslara "Cannes festivali aklınıza 15 gün önce gelmemeli, sadece buna yönelik bir ajandanızın olması gerekiyor" derken, Işıltan da Cannes'da iyileri seçmenin kolay olduğunu ancak iyilerin arasından en iyiyi seçerken jürinin çok zorlandığını ifade etti. 'Daha fazla delege şart' Türkiye'de Milliyet tarafından temsil edilen Avrupa'nın en prestijli reklam yarışması 2007 Eurobest'te ödül kazanan çalışmalar 30 Kasım'da açıklandı. Yarışmanın basın jürisinde Ogilvy & Mather Ajans Başkanı ve Yaratıcı Yönetmeni Tibet Sanlıman ve medya jürisinde Starcom Genel Müdürü Muharrem Ayın Türkiye'yi temsil etti. Eurobest'te Türkiye'den finale kalan 11 çalışmadan üçü ödül aldı. Basın dalında Alice BBDO ve medya dalında Starcom Bronz Eurobest kazanırken, DDB&Co internet dalında Gümüş Eurobest'e layık görüldü. Milliyet, ajansların bu başarısını özel birer sertifika takdim ederek kutladı. Eurobest ödüllü ajanslar

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler