Biz istediğimiz kadar Sevgililer Günü de neymiş diyelim... Bu kutlu(!) gün, markaların giderek acayipleşen önerileri eşliğinde kutlanmaya devam ediyor.
Her sene kerameti kendinden menkul bu güne kıymet vermeyin diyoruz da ne oluyor! Liseli-üniversiteli gençlere bakıyorum; ocak ayı indirimleriyle birlikte hararetli sevgililer günü hediye muhabbetlerine başladılar bile. Mağazalarda gencecik kızlar için acayip frapan hediyeler bakan genç delikanlılar görüyorum. Arkadaşlar, en azından yaşınıza yakışır hediyeler seçseniz! Sevgilisine anlamsız seksi stilettolar almak için debelenen o genç erkeklerin hali içler acısı! Hiç olmazsa hatırası olacak, yaşlarına uygun hediyeler seçseler! Mesela Lomo fotoğraf makinaları gibi; o i-phone’un bayıldığınız histogram uygulaması misali; bu makine gölgeli çerçevelerle, enteresan efektlerle çekiyor fotoğrafları. Ödeyebilmek için türlü numara çevireceğiniz abuk pahalı ‘çullar’ yerine; sevimli, cebi delmeyecek bir hediye Lomo makineler... Bilstore mağazalarında, Blender’da türlü modeli var. Bu arada mağazaların ve kurumların Sevgililer Günü hediyelik önerilerine de göz atmadan duramıyorum. Bu büyük pazarlama faaliyetinin dışında kalmak istemeyen firmalar ne de yaratıcı(!) öneriler sunuyor: Sevgilinin burcuna uygun seyahat planı önerenler, vitrinleri normalde sadece sevgilinizin okumasını tercih edeceğiniz post-it notlarla döşemenizi isteyenler, 40 yıllık vazelini müthiş bir SG hediye önerisi olarak sunanlar, kadın-erkek çoraplara isim yazıp satanlar, evde yemek yiyeceklere Swarovski taşlı çatal-bıçak takımı yapanlar, ‘seni seviyorum’ yazan donut hazırlayanlar, günün rengi kırmızıyı taşıyan küçük ev aletlerine indirim yapanlar, kendi sesinizin kaydedildiği konuşan hediye kartı verenler... Ne desek boş! Görünen o ki Sevgililer Günü bu yıl da memleket sathında çılgınca kutlanmaya devam edecek.
MEDiKAL KOZMETiKLER iKNA EDiYOR!
Cilt bakımını önemseyen her kadının bildiği bir gerçek: Anlı şanlı markaların süslü ambalajlı kozmetik ürünleri illa en iyisidir diye düşünmek yanlıştır! Sadece eczanelerde satılan, deneyimli eczacı ve dermatologların elinden çıkma ürünlerin giderek popülerleşmesi, kadınların bu duruma ‘ayması’ olarak da değerlen-dirilebilir! En verimli toprak humuslu toprak... diye ilkokul yıllarında mırıl ezberlemiştik. Şimdi humus, saç ve cilt bakım ürünü markası HUMIC’in temel içeriği olarak karşımızda... 11 üründen oluşan HUMIC serisinin antiviral ve antibakteriyel özellikleri mevcut. Ürünün mucitleri arasında ‘kokunun Türk dahisi’, 43 yıllık kimyager Ömer Kaplangı da var. Ben özellikle içeriğinde hiç tuz bulunmayan şampuan serilerini sevdim; misina misali kalın telli saçlarımı yumuşatmayı başardı!