14.02.2008 - 00:00 | Son Güncellenme:
Ajans'ın deyimiyle İstanbul'un 'Avenue Montaigne'inde, yani moda mabetlerinin sıralandığı bir caddede. L'Appart'ın İstanbul temsilcisi Feride Tansuğ. Alımlı ve zarif bir genç kadın.L'Appart'la yollarının kesişmesi Tuvana Büyükçınar'ın Tuvanam markasını yurtdışına taşırken olmuş. Ajans, Feride Tansuğ'u beğenmiş, Tansuğ da işi. L'Appart PR, Pascal Pache ve Marck Ronzier'in kurduğu sadece moda ile ilgili halkla ilişkiler, tanıtım ve organizasyon yapan bir Fransız ajansı. Tanıtımını yaptığı modeller arasında Jennifer Lopez ve Heidi Klum da var. 15 yıllık bir PR şirketiymiş. İşte bu ajans geçen hafta İstanbul'da Nişantaşı, Abdi İpekçi Caddesi'nde ilk dış temsilciliğini açtı. Şimdi bütün iş, yurtdışından gelecek tasarımcılar, modacılar, tekstilcileri Türk basınıyla, moda çevreleriyle ve alıcılarıyla tanıştırıp mallarını bu pazarda tanıtmayı, satmayı sağlamak. Aynı zamanda yurtdışına açılacak Türk modacılarına da orada Paris büroları vasıtasıyla yeni pazarlar bulmak. L'Appart İstanbul, ilk işini aldı bile. 7-8-9 Şubat'ta CNR'daki IFF-Uluslararası İstanbul Moda Fuarı'nda İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri'nin (İTKİB) ajansı olarak çalıştı. İki büyük defile yaptılar. Biri Özlem Süer'in çok ses getiren "Dünyanın Tüm Sabahları" defilesi diğeri de Fransız tasarımcı Jean Luc Amsler'inki. Paris'teki ajansın müşterileri arasında Portekizli Fatima Lopez, Finlandiyalı Ivana Helsinki, Fransız 'If I...' ve Amerikalı Betsey Johnson var. İstanbul'daki ise Mehtap Elaidi, Gülin Girişmen ve takı tasarımcısı Ebru Danyal'ı bağlamış. Modacıların giysileri salonlardaki askılarda rengarenk. Perakende satış yok. Ebru Danyal'ın şeker pembesi takılarını ise akide şekeri gibi ısırmak geçiyor insanın aklından. Açılış çok şenlikliydi. Salonda garsonlar çeşit çeşit kanepeleri akrobatik hareketlerle giysiler ve konukların arasından geçirirken, saksofoncu Burak Beyaz caz-blues standartlarını doğaçlıyordu. Lalezar Apartmanı'ndan asansöre, asansörden de caddeye taşmıştı geleneksel veya marjinal ama çarpıcı giysili kızlı erkekli gruplar. Türk modacıları için yeni pazarlar Coca Cola'nın yeni CEO'su Muhtar Kent'in ayağının tozuyla bu işteki katkısı nedir bilmiyorum ama Coca Cola, 22 yıldır ilk kez bu kadar büyük bir çıkış yaptı. Evet, Coca Cola 22 yıl önce dünyaya tanıttığı Light'tan sonra, evvelki gün basına ilk kez 'Coca Cola Zero'yu tattırdı. Tadı Light'tan daha çok orijinal Coca Cola'ya benziyor. Yani Light'tan biraz daha tatlı ve daha 'coke'umsu. Light'ı feminen buluyorlarmış pazarlamacılar. "2 iyi bir arada" diyorlar Coca Cola'cılar. Yani hem Coca Cola tadında hem de sıfır şeker. Bu hafta sonundan itibaren marketinizin raflarından alıp alışveriş sepetinize atabilirsiniz. Böylece Türkiye, Kuzey ve Latin Amerika ve Avrupa'dakilerle beraber 53'üncü ülke oluyor Coca Cola Zero'nun satıldığı. Yepyeni bir içecek Coca Cola zero Geçen hafta basın mensuplarına bir içecek daha tanıtıldı. Fayrouz... Önce mavi kutusunu ve ismini görünce Iran'da mı üretiliyor acaba dedim kendi kendime. İsim Farsça'yı çağrıştırıyor. Ama İsviçreli bir içecek. Heineken'in sahibi, İsviçre lisansıyla Yunanistan'da üretiyor. Dünya pazarına 10 yıl önce girmiş ve Türkiye de satışa çıktığı 15'inci ülke. Fayrouz da gazozlu, hafif şekerli, meyve aromalı, soğuk içilmesi gereken bir içecek. Özü malt ama fermantasyon yapılmıyormuş. Yani içinde alkol yok. Serinletici ve yazlık. Armut, şeftali ve ananaslısını denedim. Ne aromalı buzlu çay kadar hafif, ne de meyveli gazoz kadar tatlı. serfiergun@milliyet.com.tr Bir başka yeni içecek Fayrouz