Farklı kuşaklar fast food'a nasıl bakıyor?

Son 30 yılda yeme içme alışkanlıklarımız yavaştan hızlıya doğru değişmeye başladı. Bunda en büyük etken de fast food şüphesiz. Hızlanan hayatlarımızı, hızlı şekilde doyurma ihtiyacı duyuyoruz, fast food da buna hizmet ediyor. Peki, her kuşak fast food yiyor mu?

Farklı kuşaklar fast food'a nasıl bakıyor?

'Hızlıca yer, kalkarız'

'Hızlıca yer, kalkarız'
Yemek yiyerek hayatta kalıyoruz, bedensel aktivitelerimizi ona borçluyuz. Lakin son dönemde bu alışkanlıklarımız çok değişti. Fast food zincirleri ile karşı karşıya kalınca onlara kayıtsız kalamadık haliyle. 'Hızlı yer, kalkarız' bakış açısıyla hareket ederek, bir yerlere yetişmeye çalışıyoruz. Hem de yaş farkı gözetmeksizin…

Dış faktörler etkili

Dış faktörler etkili
Fast food tercih ederken en önemli faktörlerden birisi dış faktörler. Areda Piar’ın 1064 kişi arasında yaptığı araştırmada da bunu net bir şekilde görüyoruz.  Fast-food markasını tercih ederken kuşaklar pek çok faktörün etkisinde karar vermek durumunda kalabiliyorlar. Yiyeceklerin lezzeti, servis hızı, fiyatların uygunluğu, porsiyonların doyuruculuğu, ürün/menü çeşitliliği, müşteri ilişkileri, markanın/restoranın bilinirliği, promosyon/indirimler, mekanın iç/dış dizaynı (aydınlatma, oturma düzeni, dekorasyon vb.), tanıtım/reklam, hediyeler (kupon, oyuncak,) gibi faktörlerin tercih aşamasında belirleyici oluyor. Gayet de normal, yemek seçerken dış etkenler en önemli konulardan birisidir. ‘Al beni’si olan yiyecekler tercih ediliyor.

Kuşak değiştikçe tercihler değişiyor

Kuşak değiştikçe tercihler değişiyor
Kuşaklar arasında da yiyecek tercihleri farklılık gösteriyor. Örneğin, Z kuşağı ile ‘Baby Boomers’ (1946-1964 arası doğan nesil) arasında oldukça büyük farklılıklar mevcut. Z, Y ve X lezzeti, Baby Boomers ise porsiyonların doyuruculuğunu göz önünde bulunduruyor. İkinci sırada Z için porsiyonların doyuruculuğu, Y ve X için servis hızı, Baby Boomers için ise lezzet geliyor. Üçüncü sırada ise Z servis hızına, Y porsiyonların doyurucu olmasına, X ürün/menü çeşitliliğine, Baby Boomers ise servis hızına önem veriyor. Bu da kuşaklar arasındaki farklılığı bizlere gösteriyor.

Kuşaklar beğeni ve güven peşinde

Kuşaklar beğeni ve güven peşinde
Yemek yerken en önemli etkenlerden birisi de beğeni ve güven. Kimse beğenmediği ve güvenmediği bir yerden yemek yemek istemez. Z ve Baby Boomers kuşağının ortak noktaları ürünlerin lezzetine önem vermeleri. Z kuşağında yüzde 83,9, Baby boomers’ta yüzde 66,1 oranında. Y ve X kuşaklarının marka beğenisi, güven ve sadakat davranışları ve markaya duyulan güven bir adım öne çıkıyor. Y kuşağı yüzde 51,5 ile X kuşağı ise yüzde 59,6 ile güven arayışını sürdürüyor. Kuşaklar arası farkı burada görebiliyoruz.

Kola mı ayran mı?

Kola mı ayran mı?
Kuşaklar arası farklılığı içecekte de görüyoruz. Yiyeceklerin yanında alınan içecekler Z kuşağında kolayken, Baby boomers’ta tercih ayrandan yana oluyor. Y kuşağı kola, X kuşağı ise ayranı daha çok seviyor.

Ortak noktaları patates kızartması

Ortak noktaları patates kızartması
Araştırma neticesinde ortaya çıkan en önemli durum ise kuşakların ortak noktasının patates kızartması oluyor. Herkesin sevdiği, yiyeceklerin yanında tercih edilen ürünün patates kızartması olması ise şaşırtmadı açıkçası.
Birlikte yeme fiilini başkalarıyla icra ediyor kuşaklar. Bu sosyal aktiviyeyi Z kuşağı 45,6 ile arkadaşları ile gerçekleştirirken, Y kuşağı 58,8, X kuşağı 44,7, Baby Boomers ise 41,8 ile ailesi ile bu deneyimi yaşıyor.
Z kuşağı yüzde 69,5, Y kuşağı yüzde 47,2 X kuşağı yüzde 41,8, Baby Boomers ise yüzde 29,3 ile fast food tercihinde menüden yana kullanıyor. Yaşlıdan gence giderken daha ekonomik düşünebiliyor sanırım nesiller.
 
Bu makaleye ifade bırak