Ozan Aras: 'Paylaşım başına 100 bin TL kazanan influencer var'

Instagram'da 137 bin takipçisi olan influencer Ozan Aras'a son dönemde gündemde olan influencer'ların dünyasını sorduk. Influencer'ların ne kadar para kazandıklarından nasıl influencer olunacağına dair pek çok soruya gelin birlikte Molatik olalım...

Ozan Aras: 'Paylaşım başına 100 bin TL kazanan influencer var'

"Nitelikli içerik paylaşmak önemli"

"Nitelikli içerik paylaşmak önemli"

Tatil sezonu açıldı, sizi yakalamak bizim için kolay olmadı. İlk soruyla başlayalım. Influencer ne demek?

Influencer adı üstünde influence eden kişi demek, Türkçe anlamıyla 'etkileyen'. İngilizceden Türkçeye geçen pek çok kelime gibi gündelik yaşamda dilimize oturmuş bir kelime. Takipçilerini paylaştığı içeriklerle etkileme gücüne sahip olan herkese influencer diyebiliriz. Geleneksel anlamda bir muhtar da öğretmen de influencer aslında. Fakat influencer denildiği zaman biz doğrudan sosyal medyada paylaştığı nitelikli içeriklerle insanları etkileyen kişileri anlıyoruz. Burada önemli olan nitelikli içerik paylaşmak.

"Etkileyebilme gücüne sahip olmak gerekiyor"

"Etkileyebilme gücüne sahip olmak gerekiyor"

İyi içerik çıkarmak önemli diyorsunuz yani?

Elbette. Düzenli aralıklarla nitelikli içerikler paylaşan herkes zamanla bu alana ilgi duyan kişiler tarafından takip edilecektir. Burada takip edilmek yeterli bir faktör değil tabii. Influencer olmak için bu takipçileri 'etkileyebilme' gücüne de sahip olmak gerekiyor.

"Ortak özellikleri para kazanmaları"

"Ortak özellikleri para kazanmaları"

Siz bir influencer'sınız, çoğunlukla gezi mekanlarını paylaşıyorsunuz, herkesin özendiği bir hayatı bizlere sunuyorsunuz. Peki bütün influencer'ların hayatı gerçekten bu şekilde mi?

Bu şekilde değil elbette. Başta Instagram olmak üzere Twitch, TikTok, Twitter gibi çok fazla mecra var. Bütün bu mecralarda influencer diyebileceğimiz binlerce farklı isim var. Bu biraz daha influencer'ın ürettiği içeriğe göre değişiklik gösteriyor. Örneğin Twitch’te canlı yapan bir oyun influencer'ının saatleri bilgisayar başında canlı yayın yapmakla geçiyor. Baktığınız zaman yüz binlerce kişiyi etkileyebiliyor ama yaptığı paylaşımlar gereği sürekli bilgisayar başında kalması gerekiyor. Sonuç itibarıyla influencer'lar içerik ürettikleri alana göre geziyor ya da gezmiyor diyebiliriz. Ortak özellikleri para kazanmaları.

"PR değeri olan isimler daha fazla kazanıyor"

"PR değeri olan isimler daha fazla kazanıyor"

Influencer'ların çok para kazandıklarını söyleyebilir miyiz?

Aslında bu da influencer'dan influencer'a göre değişiklik gösteriyor. Halihazırda bunun fiyatlarını düzenleyen bir regülasyon henüz yok. Herkes kendi kaşesini kendisi belirliyor. Fakat ortalama 100 bin takipçisi olan bir isim paylaşım başına 1500 - 3 bin TL arası para alıyor. Bu rakam kişinin PR değeri olmasıyla paralel bir şekilde artabiliyor. Bir milyon ve üzeri takipçisi olan, ekranlarda herhangi bir dizide, programda yer almış isimler paylaşım başına 50 bin - 100 bin TL arası kazanabiliyor.

"İyi olduğunuz alandan başlayın"

"İyi olduğunuz alandan başlayın"

Yazımızı okuyan kişilerin aklından "Bu işe nereden başlarım?" sorusu mutlaka geçmiştir. Evet, nereden başlayabiliriz bu işe?

Aslında bunu bir iş gibi görmemekle başlayabiliriz. Paylaşım yapan kişinin üreteceği içeriklerin doğal olması gerekiyor. Kullanıcılar genellikle bir alanda paylaşım yapan kişileri takip etme eğilimi gösteriyor. Dolayısıyla iyi olduğunuz bir alan varsa o alana dair paylaşım yapmaya başlayarak başlayabilirsiniz diyebilirim.

"Hayallerinizin peşinden gidin"

"Hayallerinizin peşinden gidin"

Cevaplarınız için teşekkürler, keyifli bir röportaj oldu. Son olarak okuyucularımız için söylemek istediğiniz bir şey var mı?

Herkesin hayallerini takip etmesini, her ne olursa olsun hayatın yaşanmaya değer en güzel şey olduğunu unutmamalarını söyleyebilirim.

 

Bu makaleye ifade bırak