PazarOtomobilciler gayler için gaza bastı

Otomobilciler gayler için gaza bastı

02.09.2001 - 00:00 | Son Güncellenme:

Otomobil üreticileri artık gay müşterileri hedefliyor, gay dergilerine ilanlar veriyor, gay organizasyonları destekliyor

Otomobilciler gayler için gaza bastı

Otomobil üreticileri yıllarca gay tüketiciye görünmez azınlık muamelesi yaptıktan sonra sonunda doğrudan onları hedefleyen mesajlar vermeye başladılar. Gay dergilerine önceki yıllarda ilan vermeye başlayan Saab, Saturn ve Subaruya bu yıl Jaguar, Volkswagen ve Volvo da katıldı. Doğrusu yeni hedef kitlelerine ulaşmakta yalnızca ilanları kullanmıyorlar. Gay organizasyonlarını, ödül törenlerini ve etkinliklerini destekliyorlar. "Önce gay çalışanlarının haklarını düşünsünler" Tüm dünyada gay Ford çalışanlarının oluşturduğu Ford Global adlı topluluğun sözcülerinden Cindy Clardy, şirkete gay ve lezbiyen çalışanlarla ilgili iç politika belirlenmeden, satışla ilgili yalnızca gay ve lezbiyenlere özel bir kampanyaya başlanmamasını önermiş. Çünkü Clardye göre böyle bir hareket gay müşterilerin "Yalnızca paramızı almak istiyorsun, ama kendi gay çalışanlarının haklarını hiç düşünmüyorsun" şeklindeki tepkisini çekebilir. DaimlerChrysler, Ford ve General Motors iki bine yakın gay araba koleksiyoncusunun oluşturduğu Lambda Car Clubın geçen yılki toplantısının sponsorlarıydı. Jaguar son iki yıldır Gay and Lesbian Alliance Against Defamation (Aşağılamaya Karşı Gay ve Lezbiyen Birliği) tarafından verilen medya ödüllerinin sponsoru. Haziran ayında Los Angeles Gay Festivalinde kullanılan araçlar da Volvo tarafından sağlandı. Subaru, gay ve lezbiyenlere en çok araba satan ve onları en çok destekleyen firma. Gay festivallerini destekleyen şirket aynı zamanda lezbiyen tenisçi Martina Navratilova tarafından başlatılan gaylere özel bir kart olan Rainbow Cardın da sponsoru. 1994te bir gay dergisine ilk ilanı Saab verdi. Firmayı Saturn ve Volvo takip etti. Ama bu konuda da Subaru önde. Çünkü gaylere özel ilanlar hazırlıyor. Firma 1994te gayleri temel müşteri profilini oluşturan beş çekirdek gruptan biri olarak tanımladı. Subaru: "Bizim müşterimiz ayrımcılık yapmaz..." BMW gibi firmalar hâlâ gaylere özel ilanlar vermiyorlar. Zira gay topluma yönelik ilan vermenin riskleri de var. Büyük firmalar bu arabaların "gay arabası" olarak algılanmasından korkan çok sayıda müşterisini kaybedebiliyor. Ama Subarunun böyle bir korkusu yok. Yöneticilerinden biri reklam politikalarının getireceği risklerden çekinmediklerini söylüyor ve stratejilerini "Bakın, biz iyi eğitimli ve farklılığı yadırgamayan bir müşteri profilimiz olduğunu biliyoruz. Reklam kampanyalarımızdan rahatsız olacak insanlar zaten bizim arabalarımızı almayacak insanlardır" sözleriyle açıklıyor. (New York Times)

EN ÇOK OKUNANLAR

KEŞFETYENİ

İlgili Haberler