Geri Dön
PazarPazartesi sendromuna karşı düzenli uyku

Pazartesi sendromuna karşı düzenli uyku

Bağışıklığımız için büyük yer tutan kaliteli uykunun eksikliği hem fizyolojik hem de pazartesi sendromu gibi sıkıntılara yol açıyor

Pazartesi sendromuna karşı düzenli uyku

Birçok insan kaliteli uyku uyuyamamaktan, yeteri kadar uyku alamamaktan ve yorgun uyanmaktan şikâyet ediyor.

Geç saatlere kadar uyanık kalmanın ertesi gün erken saatte uykuya dalmayı güçleştirdiğini vurgulayan uzmanlar, özellikle hafta sonları gerçekleşen bu durumun pazartesi sendromuna yol açtığını ifade ediyor.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Beyin Hastanesi Nöroloji Uzmanı Prof. Dr. Barış Metin, kaliteli uyku için kaçınılması gereken davranışlara değindi ve tavsiyelerini paylaştı:

Kaliteli uyku önemli

 “Basit kurallara dikkat ederek, uyku kalitesini arttırmak mümkün. Bu kurallardan biri düzenli uyku ve uyanıklık saatlerinin dengesini kurabilmektir. Yani uykuya geçiş ve uykudan uyanma saatinin günden güne çok ciddi fark etmemesi kaliteli bir uyku için önem taşıyor. Birçok hasta, bazı günler çok erken uyuyup bazı günler de çok geç uyuduğunu ifade ediyor. Geç saatlere kadar uyanık kalmak, ertesi gün erken bir saatte uykuya dalmayı güçleştiriyor. Bu, özellikle hafta sonları karşılaştığımız bir durum ve pazartesi sendromu dediğimiz durumun da oluşmasına zemin hazırlıyor.”