Yeni nesil lokma furyası nereye gidiyor?

Son zamanlarda bir lokmacı furyasıdır gidiyor, bilmem farkında mısınız... Özellikle İstanbul'da neredeyse her köşe başında bir lokmacıya rastlıyoruz. Bayram değil seyran değil, nereden çıktı bu lokma furyası?

Yeni nesil lokma furyası nereye gidiyor?

Bir dönem trileçe patladı

Bir dönem trileçe patladı

Bazı dönemlerde bazı yiyecekler popüler oluyor. Mesela bir dönem trileçe rüzgârı vardı. Bir Balkan tatlısı olan trileçe, bir anda bütün restoranlarda 'tatlı' menüsüne dahil edildi. Sütlaç ya da pudinglerin en büyük rakibi haline geldi.

Üç aşağı beş yukarı hep aynı şeyleri yediğimiz için 'trileçe' ilgimizi çekti. Farklı bir tatlıyı hayatımıza dahil ettik.

Çiğ köfteler, dürüme rakip oldu

Çiğ köfteler, dürüme rakip oldu

Sonra çiğ köfte patladı... Öyle bir patladı ki, Adana ve Urfa dürümlere rakip oldu.

"Et yemek istemiyor musunuz, buyurun çiğ köfteye. Hem daha hafif hem de daha lezzetli" gibi çeşitli sloganlarla çiğ köfte PR'ları döndü ortalıkta.

Denedik, beğendik.

Çiğ köftenin de bir fast food yiyeceği olmasını hızlıca kabullendik...

Neredeyse her köşe başında!

Neredeyse her köşe başında!

Trileçe tamam, çiğ köfte tamam... Ama arkadaşlar, lokma nedir yahu? 

İstanbul'da yaşıyorsanız mutlaka denk gelmişsinizdir. Önce Beşiktaş'ta hemen akabinde de Bakırköy ve diğer ilçelerde neredeyse her köşe başında bir lokmacı türedi.

"Belçikalıların 'waffle'ı varsa, Türklerin de 'lokma'sı var" gibi bir 'kısasa kısas'lıkla hem de.

1 top lokma tam 80 kalori!

1 top lokma tam 80 kalori!

Lokmanın görünürlüğü o kadar arttı ki, sadece sosyal hayatta değil haberlerde de lokmalar görünür oldu. Geçtiğimiz günlerde bir haberde, 1 top lokmanın 80 kalori olduğu duyuruldu mesela... 

Kendimizi
lokmanın o tatlışko dünyasına fazla kaptırırsak, o yolun sonunda yağ var, göbekli birine dönüşmek var, bilmem farkında mısınız...

Soslarla birlikte 100 kaloriye fırlıyor

Soslarla birlikte 100 kaloriye fırlıyor

Beslenme uzmanları da lokma furyasına dair görüşlerini açıklıyor. Mesela Özden Örkçü, lokmaseverleri dostane bir şekilde uyarıyor.

"İşin içine çikolata sosları girince, lokmaların kalorisi 100'e kadar çıkabiliyor. 5-6 lokma tüketen biri, günlük alması gereken enerji ihtiyacının üçte birini kullandı diyebiliriz..."

Bir tatlı delisi olarak lokmalardaki bu 'aşırı'lılık beni bile silkeledi.

Karşı koymak kolay değil

Karşı koymak kolay değil

Lokma bazılarınıza ağır geliyor olabilir. Ama benim gibi tatlı düşkünü bir Boğa'ysanız, geçmiş olsun. Sütlü ya da şerbetli; hiçbir tatlı beni baymıyor. Ama lokmadaki bu aşırılılık ürkütüyor.

Çünkü lokma trend, lokmacılar her yerde! Dolayısıyla karşı konulması güç. 

Yeni nesil lokmalar aslında remix gibi

Yeni nesil lokmalar aslında remix gibi

Yeni nesil lokma furyasının, trileçenin aksine uzun ömürlü olacağını düşünüyorum. Bunun en büyük sebebi de lokmaların gerçekten de 'yeni nesil' olması. Yani kızgın yağda kızartılmış lokmalara sos ve dolgu eşlik ediyor artık.

Ortada bir kombin var. Çikolatalar, renkler, cezbedici.

Orijinali o kadar da sevilmeyen bir şarkının remix'inin patlaması gibi bir şey...

'Uzmanlar uyarıyor'lara rağmen...

'Uzmanlar uyarıyor'lara rağmen...

Lokmaların geçirdiği bu dönüşüm, her şeyden önce çikolata sosu barındırdığı için bence sevilecek. Waffle gibi güzel bir ivme yakalayacak.

Ve muhtemelen daha şimdiden başlayan "Uzmanlar uyarıyor..."ların sayısı da artacak. ABD ve Avrupa ülkelerinde çok sevilen rengârenk 'donut'lar gibi olacak lokma. Tutacak yani. "Yapmayın, etmeyin" uyarılarına rağmen karşı koyamayacağız...

can.sisman@milliyet.com.tr

Bu makaleye ifade bırak