Geri Dön
Aynur Aydın Türkçe pop 'Bilmece'sini nasıl çözdü?

Aynur Aydın Türkçe pop 'Bilmece'sini nasıl çözdü?

Türkiye'de müzik kariyerine 'Yenildim Daima' gibi bomba bir dans hit'iyle başlayan Aynur Aydın, uzun yıllar boyunca aşamadığı 'Bilmece'yi sonunda çözdü. Peki Aynur Aydın Türkçe pop 'Bilmece'sini çözmeyi nasıl başardı?

Mayk Şişman
Mayk Şişman

Türkiye'de müzik kariyerine 2010'lu yılların başında başlayan Aynur Aydın, özellikle ilk dönemlerde Avrupai sound'u ve havasıyla büyük bir heyecan yaratmıştı. 'Yenildim Daima' gibi muazzam bir dans hit'iyle müzik kariyerine başlamak elbette bu çizgiyi bozmamayı da beraberinde getiren ve gerektiren bir adımdı. Aynur Aydın aradan geçen 10 yıl içinde dönem dönem 'Gel Güzelim' cover'ı gibi "Artık sen de herkes gibi misin?" dedirten birkaç işe imza atsa da ve "Ne gerek vardı?" dedirten magazinsel konularla biraz fazla gündeme gelse de genele baktığımızda cool çizgisini bozmadığını söyleyebiliriz.

Haberin Devamı

Ortalığı kasıp kavuracak bir hit değil

'Günah Sevap', 'Bi Dakika', 'Damla Damla' gibi son derece iyi şarkılara imza atan Aynur Aydın, bu 3 iyi şarkıyla güzel bir ivme yakalasa da ticari anlamda daha çok 'Yağdır' ve 'Salla' gibi şarkılarla ses getirmişti. 'Emanet Beden' albümünün en büyük gizli hit'i 'Diğer Yarın'ı da tam da bu çıkış döneminde bir videoyla taçlandırmayı ihmal etmeyerek şahane bir jest yapan Aynur Aydın, bugüne kadar öyle ortalığı kasıp kavuran büyük bir hit yakalayamadı belki ama her daim ilgi uyandıran işlere imza attı. Son şarkısı 'Bilmece' ise ne Aynur Aydın'ın en iyi şarkısı ne de uzun vadede mutlaka hatırlanacak, şöyle ortalığı kasıp kavuracak, taş taş üstünde bırakmayacak bir hit. Ancak şarkı yine de Aydın'ın ilgiyi hak eden işlerinden biri. 'Bilmece' sizi öyle çok şaşırtmasa da, ilk dinlemede büyük bir heyecan yaratmasa da sınıfı geçen bir şarkı.

Haberin Devamı

Sonunda o 'Bilmece'yi çözdü ama...

Sözü Ferhat Yasrin, müziği Esad Fidan'a ait olan 'Bilmece'nin aranjörü Ozan Bayraşa. Zaten 'Bilmece'yi duyar duymaz, özellikle de nakarat sonrası melodisini fark ettiğinizde hemen aklınıza Türkçe pop'un son dönemdeki en büyük hit'lerinden, Simge'nin 'Yankı'sı geliyor. Ozan Bayraşa 'Yankı'daki dokunuşunu 'Bilmece'de de devam ettirmiş. Şarkı akıcı, modern ve daha da önemlisi nakaratıyla "Haydi hep beraber söyleyelim" modunda. İşte tam da bu kısım önemli. Çünkü Aynur Aydın'ın son dönemdeki şarkılarının ortak noktası bir tık 'yavaş çekim'de olmaları. 'Sor Gel' olsun, 'Yağdır' olsun, son olarak 'Bilmece' olsun hepsi aynı ayarda şarkılar. Aynur Aydın tane tane nakaratı dinleyiciye aktarıyor, 'Bi Dakika', 'Damla Damla' ya da 'Günah Sevap'taki o 'hız' bu şarkılarda yok. Böylelikle Aynur Aydın, bu görece yavaş tempo nakaratlar sayesinde -en sonunda- Avrupai vokalini Türk dinleyicisiyle buluşturuyor. Ortaya 10 yılın hasretini giderecek, birbirini tekrarlayan gibi görünen ama her biri aslında güzel tatlar bırakan modern işler çıkıyor. Aynur Aydın, yavaş tempo nakaratlar sayesinde Türkçe pop'ta müzik kariyerinin başında bir türlü çözemediği o 'Bilmece'yi sonunda çözdü sonunda. Ama gönlümüz 'Diğer Yarın'larda. Türkçe pop'a ağlamayan, zırlamayan, klişelikten ölmeyen modern slow'lar gerekiyor. Aynur Aydın 'Diğer Yarın'ın 'Dön Bebeğim' tadında bir 'büyük' boyunu bulduğunda, işte o zaman aşamadığı bir engeli daha aşmış olacak. Yapabilir mi? Kesinlikle. Ama hayat geçiyor elden, bir 10 yıl beklememeliyiz diğer 'Bilmece'nin de çözülmesi için...

Haberin Devamı

 

twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr

Benzer İçerikler