Devasa viyadük şafak sayıyor
Devasa viyadük şafak sayıyor
GAP'ı dünyaya bağlayacak anahtar konumundaki 258 kilometrelik Tarsus - Adana - Gaziantep otoyolunun (TAG) Gavurdağı kesimi, ulaşıma açılmak için gün sayıyor.
Tam 176 metre yüksekliğiyle Avrupa'nın en büyüğü ünvanını alan Atatürk viyadüğü de dahil, kavşakları, bağlantılarıyla birlikte 300 kilometreyi bulan ve bugüne kadar 2 milyar dolar harcanan TAG Otoyolu'nun mayısta açılacağı bildirildi. Yetkililer, Tarsus - Yılankale bölümü 1991'de, Yılankale - Osmaniye bölümü 1992'de, Osmaniye - Bahçe bölümü 1993'te, Kömürler - Gaziantep bölümü de 1995'te açılan otoyolda son aşamaya varıldığını kaydetti.
Türkiye'nin topografik olarak en kritik geçiş bölgesindeki Bahçe - Kömürler arasındaki çalışmaların da tamamlanmak üzere olduğunu açıklayan yetkililere göre, GAP'ı dış dünyaya ve tüm Türkiye'ye bağlayacak TAG Otoyolu, mayıs içinde hizmete girecek.
Türk'ün gurur abidesi
Fay hattında bulunması nedeniyle tünel ve viyadükleri peşpeşe yapmak zorunda kaldıklarını kaydeden Sarıoğlu, şu bilgileri verdi:
"TAG, Türkiye'nin doğusuyla güneyini birleştiren ana arter oluyor. GAP'ın ise anahtarı. GAP'ta barajı bitirdik, enerji elde ettik. Elde edilen ürünlerin dış ve iç pazara süratle ulaştırılması için devreye TAG girdi. Artık Güneydoğu'da insanlar, rahat ulaşıma kavuşacak. Bu sayede bölgenin kazanacağı ekonomik güç ve kentlerinde kurulacak tesisler nedeniyle de Adana, Ankara, İstanbul ve İzmir gibi büyük kentlere gitme ihtiyacı duymayacak. Gaziantep liman kenti haline gelecek. Otobüsle dört saat olan Adana - Gaziantep yolu bir buçuk saate inecek."