SAĞLIK
YEMEK
ASTROLOJİ
GÜZELLİK

tru. - Röportaj

tru. markasının tasarımcısı Aysu Akagündüz ile gerçekleştirdiğimiz keyifli röportaj..

|

Modazon ekibi olarak tru. ürünleri ile geçtiğimiz yıl Can Soylu ile yaptığımız stil röportajı sayesinde tanıştık. Can Soylu, her daim yaz-kış rahatlıkla kullanabildiği basic t-shirtlerini yanında hiç ayırmadığından bahsetmişti. Dikkatimizi çeken tru.’yu elbette araştırdık ve biz de kullanıcılarından olduk. “Basic” tasarımların henüz günümüzdeki kadar modaya bağlı olmadığı dönemde ortaya çıkan tru., sadece 2 sene önce kurulmuş olmasına rağmen, oldukça yol almış durumda. Basic t-shirtlerin tasarımcısı Aysu Akagündüz ile Etiler’deki showroom’da röportaj yapma fırsatı bulduk. Markası tru.’nun gelişim süreci hakkında daha ayrıntılı bilgiye sahip olacağız.

-Bize öncelikle kendinizden bahsedebilir misiniz?

1982 doğumluyum. Lise ve üniversiteyi Amerika’da okudum. Türkiye’ye dönünce aldığım Finans eğitimim üzerine yatırım bankacılığı yaptım. Şirket değerlemeleri, alım-satımları, halka arzlar falan filan. Sonra baktım Finans benim için olacak iş değil, asıl ilgi alanım olan moda sektörüne geçiş yaptım. Önce V2K Designers’da sonra da kısa bir süre Harvey Nichols’da toplamda 3 sene koleksiyon satın alımı yaptım. Sonra da 30’uma gelmeden kurmaya karar verdiğim, kendi “basic” markam, tru.’yu ve online alışveriş sitesi www.truproject.net’i Ocak 2010 tarihinde kurdum. Hayatımda bir de Haziran 2009’dan beri www.fashiontr.com var, o da benim dünya modasında neler olup bittiğini, sevdiğim tasarımcıları, tasarımları, trendleri yazdığım, şahsına münhasır, moda blogum.

-T-shirt tasarımı yapmaya nasıl karar verdiniz?

Düz yani “basic” t-shirt çok severim ve istisnasız her gün giyerim. Eskiden, istediğim t-shirtleri bulamamaktan yakınıp, dururdum. Bulduğumda da ya çok pahalı bulurdum ya da kalitesini sevmezdim, hep bir eksiklik, bir kusur vardı yani. Sadece kendimden değil etrafımdaki bir çok kişiden aynı şeyi duyuyordum. En başta kendim ve arkadaşlarım için “arayıp da bulamadığımız” t-shirtlere çözüm olma amaçlı doğdu bu proje.

-Markanızın adı neden tru.?

Aslında bir kaç anlamı var tru.’nun... Öncelikli anlamı hayalimdeki projenin hayata geçmesinden geliyor: “Dream coming true.” Bu yüzden de online alışveriş sitesinin adresi www.truproject.net. Bir de “T-shirt for you”nun kısaltılmış hali tru.

-Koleksiyonlarınızın oluşum sürecini anlatır mısınız? Nelerden ilham alıyorsunuz?

Buying yaptığım dönemde de hep kafamda 2-3 insan tiplemesi olurdu; sıradan bir insan veya celebrity. Onlar ne giymeli, neyi nasıl giymeli diye düşünerek onlara göre satın alma yapardım. tru.’da da durum pek değişmedi. Gene kafamda bir kaç insan tiplemesi var, biri tabi ki ben, diğerleri de giyim tarzlarıyla ilham kaynağım olan bir kaç kişi. Kendimin ve onların üzerinde nasıl bir t-shirt görmek isterdimden çıkıyor fikir ve model... Yeri ve zamanı belirsiz, bir anda. Bazen de kendimden ve kafamdaki kişilerden bağımsız sokakta gördüğüm insanlardan... Ama günün sonunda kendimin giymeyeceği hiç bir parça olmuyor koleksiyonda.

-tru.’nun basic t-shirtlerini, diğer basic ürünlerden ayıran özellik nedir?

Kalite, kalıp ve tasarım. Basic t-shirt denince kulağa çok basit bir şeymiş gibi geliyor ama “basit zordur” derler ya çok doğru bir söz. Basic bir t-shirtten beklenti çok yüksek çünkü. Dolaptaki her hangi bir parçadan daha çok giyilen, daha çok yıkanan, neredeyse her kıyafet kombinasyonumuzun olmazsa olmaz parçası. Dolayısıyla model, kalıp, kumaş, dikiş kalitesi ve detaylar çok önemli. Yıkandıkça yakasının yamulmaması, dikişlerin kaymaması, renginin daha dayanıklı olması lazım. Ve tabi fiyat, kaliteli ve uygun fiyatlı olması lazım basic t-shirtlerin.

-Bir yıl içinde kaç defa koleksiyon hazırlıyorsunuz?

Senede 2 koleksiyon hazırlıyorum. Sonbahar/Kış ve İlkbahar/Yaz. “Basic” sezonsuz olduğu için koleksiyonda değişmeyen ana modeller ve renkler var, sezonun trendlerini de göz önünde bulundurarak yeni modeller ve renkler ekliyorum koleksiyona.

-Tasarımlarınız ile ulaşmayı amaçladığınız hedef kitleniz nedir?

Konu “basic” olunca hedef kitle de geniş oluyor; hem gelir seviyesi, hem giyim tarzı, hem de yaş aralığı olarak... Kaliteli ve uygun fiyatlı “basic” t-shirt, sweatshirt, tayt, kaşkol, şal, etek, elbise almak isteyen kadın-erkek-herkes tru.’nun hedef kitlesi.

-Markanızın yurt dışına açılma konusunda girişimleri var mı?

Şu anda yurt dışında tru. satan bir concept mağaza var: Kopenhag’da Bows mağazası. Ama yakın gelecekte Avrupa’da fuarlara katılıp, Avrupa’daki mağaza sayısını arttırtmak, buna ek olarak da truproject.net’i yurtdışı alışverişine açmayı planlıyorum. Ama asıl hedef Türkiye’de basic denildiği zaman akla gelen ilk marka olmak.

-Bir tasarımcı olarak, kadınların ve erkeklerin moda anlayışını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Kadınların diğer kadınlar için, erkeklerin de kadınlar için giyindiğini düşünüyorum. Kadına ve kadın gözüne yönelik bir moda dünyası. Tabi bu bir genelleme... İstisnalar kaideyi bozmaz. : )

-Sizin gözünüzden sokakta görmek istediğiniz kadın ve erkekler nasıl giyinmeli?

Kadın veya erkek fark etmez her insanın giyimi kişiliğini, ruh halini yansıtır. Herkesin bir stili olmalı, kendine özgün giyinmeli, ilham alarak ama kopyalamadan, kendinden bir şeyler katarak. Bana göre minimal şıklık en güzeli.

-Peki bir kadının ve erkeğin dolabında mutlaka olması gereken yegane parçalar nelerdir?

Kadın veya erkek farkertmez, her sezon dolabın olmazsa olmaz 5 parçası: beyaz t-shirt, cashmere kazak/hırka, jean pantolon, siyah blazer, deri ceket.

-Kişisel olarak giyim konusunda hazır giyim markalarını mı yoksa tasarımcıları mı tercih ediyorsunuz?

İkisini harmanlıyorum. Az ama öz alanlardanım. Kalite çok önemli.

-Geçmişte ya da gelecekte moda dünyasında "asla" moda olmaması gerekiyor dediğiniz bir detay var mı?

Aslında büyük konuşmamak gerekiyor, bazen hiç sevmediğim parçalar hastası olduğum tasarımcılar tarafından çok farklı yorumlanabiliyor. Ama hiç sevmediğim asla da trend olmaması gereken bir şey varsa o da topuklu sandaletlerdir.

-tru.’nun “Perfect Basics” koleksiyonundan seçilmiş bir parça ile kadın ve erkek, gece-gündüz nasıl şık olabilir?

tru.’nun özelliği basic ve fashion basic parçalarıyla zaman, yer, amaç farketmez sınırsız kıyafet kombinasyonuna olanak sağlaması. Mesela kadın fashion basic koleksiyonundan bir viskon t-shirtü tek başına ya da blazer ceket, deri ceket, hırka ile kombinleyip, altına da skinny ya da bol paçalı bir jean pantolonla giyebilir...
Erkek için de çok benzer şekilde basic, fashion basic veya organik tasarım koleksiyonundan bir t-shirtü tek başına ya da gömlek, hırka, blazer ceket, sweatshirt, deri ceketle kombinleyip, altına da jean ya da chino pantolonla giyilebilir...

Aynı t-shirt evde de işte de sporda da yemekte de gece çıkarken de giyilebilir. Yaratılabilecek kombinasyonlar tamamen kişinin kendi giyim tarzına bağlı...

-tru.’nun Perfect Basics koleksiyonunda gelecekte bizleri neler bekliyor?

tru. basic dünyasını koleksiyonuna her sezon ekleyeceği yeni ürün ve modellerle geliştirmeyi hedefliyor. 2011 İlkbahar/Yaz sezonunda koleksiyona kaşkol ve şal eklendi, yakın hedefte triko var. Erkek müşteriler gömlek de eklenmesini istiyor... Zamanla, yavaş yavaş büyüyecek hem koleksiyon, hem de tru. Ama tabi ki her zaman t-shirt odaklı bir marka olacak...

-Son olarak tru. ürünlerini almak isteyenler markanıza nasıl ulaşabilir?

tru.’nun online alışveriş sitesi www.truproject.net, siparişiniz ertesi gün elinizde oluyor... Hızlı ve kolay. Bunun dışında Etiler’deki showroom’da da satış yapılıyor.
tru. satan mağazalar ise sırasıyla şöyle:
Beymen Blender: Akmerkez, Nişantaşı, İstinye Park,
Bilstore: Kanyon, Erenköy, Nişantaşı, Tünel, Akbatı, Ataköy, İzmir Agora, Terracity Antalya, Bursa, Bodrum, Mersin
Bows: Kopenhag
Building: Akmerkez, Hillside Trio.

Ayrıca bizden söylemesi, Akagündüz yaz için renkli t-shirtler tasarlıyor, renklerini biz gördük, çok beğendik, şimdilik sizler için bu küçük bir sır:)))

Röportaj; İlknur Şener & Selin Çetinkaya

© Copyright 2025

Türkiye'den ve Dünya’dan son dakika haberler, köşe yazıları, magazinden siyasete, spordan seyahate bütün konuların tek adresi milliyet.com.tr; Milliyet.com.tr haber içerikleri izin alınmadan, kaynak gösterilerek dahi iktibas edilemez, kanuna aykırı ve izinsiz olarak kopyalanamaz, başka yerde yayınlanamaz.