Yönetici kadın nasıl olmalı?
Yönetici kadın nasıl olmalı?
|
Human Resources Dergisi'nin düzenlediği "Yöneticim Bir Kadın" konulu seminerde, Yönetim Danışmanı Ahmet Eryılmaz, yönetici kadın özelliklerini anlattı. Eryılmaz'a göre, herşeyin başı özgüven
"YÖNETİCİM Bir Kadın" seminerinde, "Yönetici kadın kişiliği" yerine, "Kadınlığı anlamak, kadınlık imajı ve kadınlık trendleri" başlığı altında üç konu tartışıldı.Seminerde konuşan Yönetim danışmanı Ahmet Eryılmaz'a göre, dünyanın her yerinde erkeklerin kadınlara gizli hayranlığının getirdiği içerleme duygusu, beraberinde erkeklerin komplekslerini de ortaya çırakıyor. Eryılmaz'ın Tevrat'tan yaptığı alıntıdan anlaşılacağı gibi, "Tanrım beni kadın yaratmadığın için şükürler olsun" sözü de, olayın boyutunu tüm çıplaklığıyla gözler önüne seriyor.
Kadınlık imajıyla ilgili Eryılmaz'ın en önemli saptaması, "Özdenetim". Bu da öfke sonucu oluşan güvenilirliğin azalması demek, çünkü erkek öfkelendiğinde, bu onun gücü olarak görülüyor, avantajı oluyor. Oysa kadın öfkelendiğinde gözyaşlarını tutamıyor ve bu da erkeklerin ekmeğine yağ sürüyor. Kısacası kadınlar, toplumumuzda ve dünyada yaygın kanı olan "kadının duyguları her an değişebilir" önyargısına karşı koymak zorunda.
Kadın yöneticilerin mutlaka üzerinde durması gereken diğer bir konu da, "özgün kadın imajı"na sahip olmak. Eryılmaz bunun nasıl olacağını da şöyle açıklıyor:
"Bir üstünlüğe sahip olmak, bir çarpıcılık, ses kullanımı ve mutlaka kendine özgü bir şey kullanmak. Bu da genel kaliteyi getiriyor. Özgüven, ayrıntılara dikkat etmek (markanın altında ezilmeden kaliteli giyinmek, saç ve el bakımı gibi), güncellik (iyi bir lokantanın adından, siyasi bir konunun perde arkasına kadar herşey), "Hayır" demeyi bilmek (kadınların hep uyumlu olması toplumun değişmez kuralıdır çünkü) ve konuşmanın gücünü iyi kullanabilmek.
İmajda unutulmaması gereken bir kaç kural daha var. Buna "stil günahları" deniyor. Örneğin, taşkın renk kombinasyonlarından, desenli çoraplardan, şalvar modellerden ve yakışmayan dekolteden uzak durmalısınız.
SEMİNERİN son bölümünde, kadınların geleceği ve yeni iş kadını profili üzerinde duruldu. Kadınların başarılı olduğu iş alanları aarasında tıp, finans, eğitim, asistan sekreterlik, medya ve reklamcılık sayıldı. Yeni iş kadını profiliyse şöyle verildi:
* Daha yalnız: Aslında isyankar, istediği şeyin bedelini göze alıyor
* Profesyonel: Ezilmiyor, mücadeleci
* Daha bencil: Bu da isyankarlığın uzantısı, çünkü kadına hep fedakar olması gerektiği öğretiliyor
* Daha mutlu: İstediğini alıyor, kendine güveniyor
* Daha doğal: Kadın olarak taktığı maskeyi çıkartıyor
KADINLA ilgili pekçok konunun ele alındığı seminerde, konuşmaya da özellikle dikkat çekildi. Buna göre konuşurken şunlara dikkat edilmeli:
* Ses tonu: En pratiği bu işin eğitimini almak.
* İçtenlik: Özgüvenin uzantısı olarak kazanılan medeni cesaretin, içtenliğimizde büyük payı var.
* Konuşma hızı: Çok hızlı ve hiç durmadan konuşmak, "Beni kadın olarak değil bir profesyonel olarak görün" anlamına geliyor. Bu da hiç bir başarı kapısını aralamıyor.
* Göz savaşı: İletişimin tamamlayıcısı gözlerdir. Eğer konuşma boyunca kararlı gözlerle karşınızdakine bakarsanız, savaşı siz kazanmışsınız demektir.