Ayaydın Miroglio Grubu’nun en genç markası Twist’in bu sezonki sürprizi, Hadise for Twist koleksiyonu. Markanın bundan önce gerçekleştirdiği bir diğer ünlü işbirliği olan Ajda Pekkan for Twist koleksiyonu da şahsen çok hoşuma gitmişti. Hâlâ dolabımda bu koleksiyondan birkaç parça saklıyorum ve severek giyiyorum.
Hadise for Twist koleksiyonu için geçen hafta Soho House’da Hadise ve Yalçın Ayaydın dahil, tüm Twist grubunun ev sahipliği yaptığı lansman yemeğinin ardından tasarımları inceledik.
Bu sezonun hit trendleri cool leopar, parıltı, kırmızı ve rock şıklık, bu hafta mağazalarda yer alacak 44 parçalık koleksiyonun ana temalarını oluşturuyor.
Koleksiyonun en gözde parçaları arasında; trok ve kuş gözleriyle zenginleştirilmiş süet uzun pardesü, metal tokalı deri kemer aksesuarlı skater elbise, biker deri pantolon, inci detaylı biker deri ceket, kırmızı şeritli leopar desen kürk, uzun leopar desen hırka, leopar desenli payetle işlenmiş mini elbise, kırmızı wrap büstiyer ve pantolon takımı, omzu bantlı kırmızı skater elbise, kırmızı kuşgözü detaylı mayo, gümüş rengi pardesü, gümüş rengi deri korseli mini elbise, parlak boncuk püsküllü kalem elbise yer alıyor.
Kısacası bu sonbahar - kış sezonunda ne var diye merak ediyorsanız, koleksiyon tam bir özet olmuş.
Koleksiyonun bir diğer özelliğiyse parçaların daha klasik parçalarla birleştirilerek iş hayatında dahi giyilebilecek türden olması.
Türkiye’nin en önemli moda etkinliği Mercedes - Benz Fashion Week Istanbul’un altıncı sezonu, 12 - 17 Ekim’de Tarihi Bomonti Bira Fabrikası’nda gerçekleşecek.
Mercedes - Benz Fashion Week Istanbul kapsamında sunulacak ilkbahar / yaz 2016 koleksiyonları, sektör odaklı defile ve sunumlarıyla 17 Ekim tarihinde gerçekleştirilecek müşteri odaklı ‘In Season’ etkinliklerini bir araya getirerek hafta boyunca sezon trendlerinin nabzını tutacak.
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB), Moda Tasarımcıları Derneği (MTD), Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ve İstanbul Moda Akademisi (İMA) tarafından desteklenen etkinliğe dünya çapında önemli satın almacıların gelmesi bekleniyor. Mesela Lafeyette’in satın almacısının burada olacağı kulağıma geldi.
Turizme katkısı büyük
Zaten genel algının aksine moda haftaları ‘sen, ben, bizim oğlan’ın’ birbirini eğlendirdiği organizasyonlar olmanın çok ötesinde, ekonomiye fayda sağlayacak ticari ilişkilerin kurulduğu profesyonel bir platform. Ve bir şehrin moda haftası dünya çapında ne kadar tanınırsa, o şehrin turizm anlamında katma değeri o kadar yükselir.
Moda haftası süresince sadece 1 - 2 defileye gidip, organizasyonun kapsamı hakkında bilgi sahibi olmadan eleştirmek için eleştiren kişilere, resmi daha geniş açıyla incelemelerini tavsiye edeceğim.