Instagram sayesinde ününe ün katan ve zengin olan blogger’lar var. Markalar onları business uçuruyor, hediyelere boğuyor, en lüks otelde ağırlıyor. Amaç satışı artırmaları!
Instagram bir ayağı çukurda olan Facebook ve 140 karakteri bile okumaktan sıkıldığımız Twitter’ın pabucunu dama attı.
Geçtiğimiz hafta Instagram’da ‘Being famous in instagram is basically the same thing as being rich in Monopoly’ yazısını paylaşan isimler vardı; içlerinden Didem Soydan ve Elle dergisi yayın yönetmeni Işın Görmüş takıldı gözüme.
Yazının Türkçesi şöyle: “Instagram’da ünlü olmak, Monopoly’de zegin olmak gibidir...”
Bir bakıma haklılar; Instagram, herkesin hayatının en fotoşoplu halini paylaştığı bir platform. Fakat, Instagram sayesinde ününe ün katan ve kelimenin gerçek anlamında çok zengin olan insanlar var.
TORBA TORBA HEDİYE
Bunların başında 2.4 milyon küsür takipçisi olan ve her paylaştığı fotoğraf ortalama 50-60 bin beğeni alan İtalyan blogger Chiara Ferragni geliyor.
Kendisinin Instagram’da hiç ev fotoğrafı yok çünkü sürekli seyahatte! Moda haftaları, kırmızı halı davetleri, markaların özel organizasyonları derken, dünyanın bir ucundan diğer ucuna gidip geliyor. Sadece ‘business’ uçan, gittiği tüm şehirlerin en lüks otellerinde kalan bu hanımefendiyi, her gittiği şehirde otel odasında torba torba hediyeler bekliyor.
Hediye derken; öyle eşantiyon ya da hatıra objeleri sanmayın... 5 sıfırlı Euro değerinde lüks kıyafet, aksesuvarlar ya da mücevherlerden bahsediyorum.
SATIŞI ARTIRMASI ŞART
Düşünecek olursanız, şu an bu erişimde bir gazete yok!
Üstelik gazetelerde çıkan haberinizin kaç kişinin ilgisini çektiğini bilmiyorsunuz ama Instagram’da durum farklı, sonuç hemen ölçülebiliyor.
Tabii markaların blogger seçiminde çok önem verdikleri bir nokta var; o da bu ikramın satışa dönmesi. Satışa dönmeyen blogger işbirlikleri çok uzun soluklu olmuyor. Chiara Ferragni bu kadar yıldır, dünyanın en lüks markalarının en özel misafirlerinden olduğuna göre, satışlara etkisi var demektir.
1.5 MİLYON TAKİPÇİ!
Kısacası, Instagram’da sadece kişisel tatmin yaşayanların yanı sıra, bir de bu yolla gerçekten zengin olanlar da yok değil.
Chiara tek örnek değil...
1.5 milyon takipçisi olan ve Songofstyle blogunun sahibi Aimee, 560 bin takipçisi olan ve Weworewhat blogunun sahibi Danielle de Instagram’ın zengin ettiği isimlerin üst sıralarında yer alıyor.
Diğer isimlerin kimler olduğunu görmek için Instagram’da biraz gezmeniz yeterli olacaktır.
Chiara organizasyon boyunca kullanması için hediye edilen Louis Vuitton’ların hakkını verirken...
MODA ŞAMPiYONU LOUIS VUITTON
Süper model Gisele Bündchen, 2014 FIFA Dünya Kupası’nı stada 2010 FIFA Dünya Kupası’nda İspanya Milli Takımı ile şampiyonluk yaşayan Barcelona kulübünün sembol isimlerinden Carles Puyol ile getirdi. Modelin Dünya Kupası’nı tanıtırken giydiği nane yeşili elbise ve siyah beyaz stilettolar, Louis Vuitton 2015 Resort Koleksiyonu’na ait. Bu elbiseyi defilede, kısa bir süre önce Istancoll 2014 için Türkiye’ye gelen dünyaca ünlü top model Liya Kebede giymişti. Gisele’in böyle önemli bir günde neden bir Brezilya markasını tercih etmediğini merak edenler olabilir. Kupanın taşındığı, limitli üretim kutuyu yapan markanın Louis Vuitton olması yeterli bir gerekçe sanırım.
KARŞILAŞTIRMALI MODA TARİHİ
BAZI KADINLAR MARILYN SEVER!
Ece Sükan’ın Kelebek ödülleri gecesinde giydiği; Merve Üründül (Merarica) imzalı, gece mavisi tuvalet, Marilyn Monroe’nun ‘Erkekler Sarışın Sever’ filminde giydiği William Travilla imzalı kırmızı tuvaletin kopyası. Vintage kıyafetleri çok seven ve bunu işe çeviren Ece Sükan, normalde gece kıyafetleriyle bile doğal saç kullanırken, bu tuvalette Monroe’nun wag saç modelini seçerek tuvaletin ruhuna uyum sağlamış.
Aynı zamanda Dallas dizisinin kostümlerini tasarlayan, Hollywood’un ünlü tasarımcılarından Travilla’nın bu tuvaleti, 2011’de açık artırmada 1.5 milyon Dolar’dan satılarak, 2006’da 923 bin 187 Dolar’dan satılan Audrey Hepbrun’un ‘Breakfast at Tiffany’s’ filminde giydiği Givency tuvaletin de rekorunu kırmış oldu.