Bihter Ayyıldız

Bihter Ayyıldız

tbkrxm@yahoo.fr

Tüm Yazıları

Geçen hafta, Nişantaşı’ndaki Jewellery74 mücevher evinde Garrard’ın baş tasarımcısı Claire Scott ile yeni koleksiyonun ön gösteriminde bir araya geldik.

Garrard markası size bir şey ifade etmemiş olabilir ama Prens Charles’ın Kate Middleton’a nişan hediyesi olarak verdiği Lady Diana’nın safir yüzüğü ya da Middeleton’ın Çin ziyaretindeki resepsiyonda taktığı taç mutlaka dikkatinizi çekmiştir.

İşte Garrard, İngiliz Kraliyet ailesinin üç asıra yakındır resmi mücevhercisi.

Yeni koleksiyondaki parçalar içinde en çok beğendiğim tabii ki bir taç oldu. Bu tacın özelliği kolye olarak da takılabilmesi. Aslında markanın en önemli özelliği nerdeyse tüm taçların kolye olarak da kullanılması. Yani Kraliçeler de kendi ölçeklerinde ekonomi yapıyor.

Haberin Devamı

Claire ve ekibi müşterilere özel tasarımlar yapmanın yanında, mevcut mücevherler üzerinde de değişiklikler yapıyor. Garrard’ın Lady Poltimore için yaptığı ve sonrasında Prenses Margaret’ın uzun yıllar kullandığı Poltimore tacı da bu şekilde tasarlanmış. Bir taçtan bir kolye ve 11 broş çıkıyor.

Unutmadan Garrard sadece taç yapmıyor. Son derece modern tasarımları da mevcut. Markanın Türkiye temsilcisi Müge Onan da Türk kadınlarının markaya Lady Diana’dan dolayı çok ilgi gösterdiklerini ve tek taş satın alma konusunda onun büyük etkisi olduğunu söylüyor.

PIRELLI’NİN KADINLARI

Eşim geçen gün internette boru dansıyla eş zamanlı rubic cube yapan bir kız görmüş. Seksapel ve zekayı bir arada görmek ona garip gelmiş. Toplumda da algı aynı. Seksi kadın zeki, zeki de seksi olamazmış gibi.

Maalesef sadece daha zeki görünmek için gözlük takan ve maskülen giyinen
kadınlar da bunu destekliyor.

Pirelli’nin takviminin de başarılarıyla ön plana çıkmış, üçü hariç giyinik kadınlardan oluşması çok konuşuldu ve alkışlandı.

Antik Yunan’dan günümüze

Başarılı kadın seksi olamaz diye bir şey yok bence. Güzel olan bir bedenin estetik olarak sergilenmesi de bana garip gelmiyor. Antik Yunan heykellerine bir bakın. Erkek heykelleri çıplak, kadınlarsa giyinik. Bunun sebebi o dönemde ve kültürde mükemmel ölçünün erkek bedeni olması. O zamanın zevkleri bu şekilde.

Haberin Devamı

Antik dönemden beri kapatılan kadın bedeni esas özgürlüğüne 68 kuşağı ile kavuşuyor. Kadınlar sonsuz bedensel özgürlüğün zihinsel özgürlükle bir arada olmasının keyfini çıkarıyorlar.

Pirelli takvimi de bu fikri savunarak ortaya çıkıyor. Şimdi de tam tersini yapıyor. Ama neden 50 yıllık takvim birden değişti?

Takvimin değişen rotası

New York Times’dan Vanessa Friedman’ın takvimle ilgili yazısındaki bazı veriler cevabın bir parçası olabilir. Dünyanın önde gelen danışmanlık firmalarından Boston Consulting Group ortağı ve yöneticisi Antonio Achille, 2014’te dünyada kadınların kazancının 18 trilyona ulaştığını söylüyor. Lüks otomobil sektöründeki satın almaların yüzde 50’sini kadınların yaptığını ve erkeklere göre çok daha etkili marka elçiliği olduğunu ekliyor. Bir erkeğin memnuniyetini ortalama bir, kadınlarınsa 20 kişiyle paylaştığını düşünürsek, Pirelli’nin iletişim rotasını kadınlara çevirmesini daha iyi anlayabiliyorum.