Bihter Ayyıldız

Bihter Ayyıldız

tbkrxm@yahoo.fr

Tüm Yazıları

Modayı yakından takip etmeye çalışan insanların sayısı çoğaldıkça, giyilmeyen elbiseler de çöp olarak doğaya karışıyor. Lüks markalar bu konuya çöp torbasından kıyafet yaparak dikkat çekmeye çalışıyor


Günümüzde lüks markaların ürün kaliteleri ve imajları kadar dikkat ettikleri bir diğer konu; hiç şüphesiz çevresel sürdürülebilirlik ve doğa dostu yaklaşım. Bazı markalar bunu sessiz sedasız yaparken bazıları ise dikkat çekici bir üslupla yapıyor. Fransız markası Lanvin’in 2010 İlkbahar-Yaz koleksiyonunda yer alan çöp torbası kumaşını andıran elbise, Rihanna ve Jennifer Lopez tarafından giyildikten sonra, çöp torbasından elbise yapıp da sosyal medyadan paylaşmayan kalmadı.

FAST-FOOD LÜKS
Lanvin, 2014 İlkbahar-Yaz defilesinde, tüm mankenlerin kullandığı çöp torbası çantalarla dikkatleri yine bu yöne çekti.
Her ne kadar lüks markaların vaadi, uzun yıllar kullanılabilen ürünler yaratmak olsa da, günümüzde lüks hızlı tüketiliyor. Modayı yakından takip etmeye çalışan insanların sayısı çoğaldıkça, giyilmeyen elbiseler çöp olarak doğaya karışıyor.

Haberin Devamı

LÜKS MARKALAR GÖZLERiNi ÇÖPLERE DiKTi

LAGARFELD GiDER TERSiNE

Karl Lagarfeld, son Chanel defilesinde diğer markaların tam tersi bir hamle yaptı. Herkes sürdürülebilir anlayışa doğru ilerlerken; Karl Lagerfeld, lüks tüketim ürünlerini hızlı tüketim ortamında konumlayarak, “lüks her alanda kullanılabilir” ve “hızlı tüketilebilir” mesajı verdi.

LÜKS MARKALAR GÖZLERiNi ÇÖPLERE DiKTi

Moschino, 2014 İlkbahar-Yaz defilesinde çöp torbalarından tasarladığı elbise ile geri dönüşüm ve çevresel sürdürülebilirlik konusuna gönderme yapıyor.

iNSAN ATMAYA KIYAMAZ

Geri dönüşüm konusunda hassas markalardan olan Hermes’in yıllar önce kurduğu ‘Petit h’ adlı alt marka, üretimlerden arta kalan parçalarla yapılan ürünlerden oluşuyor. Bu ürünler, belirli aralıklarla, belirli satış noktalarında satılıyor. Burada vurgulanan nokta; Hermes ürünlerinin hiçbir parçasının çöp olamayacak kadar değerli olduğu ve markanın yaratıcı yanı.

DOĞA DOSTU MODA AKIMI

Hızlı moda markası olmasına rağmen sürdürülebilirlik adına özel koleksiyonlar hazırlayan H&M de, lüks markalardan aşağı kalmıyor!

ÖDÜN VERMEDEN
Markanın geri dönüştürülmüş materyallerden tasarladığı ‘Conscious’ ve ‘Conscious Exclusive’ koleksiyonları kararlı bir şekilde ilerliyor. Her iki koleksiyonda da, bu konuya ilgisiyle tanınan süper model Amber Valletta yer alıyor.
Valletta, “H&M, hem tasarımları hem de geri dönüştürülmüş parçalarıyla, sürdürülebilirlik için modadan ödün vermeye gerek olmadığını gösteriyor” diyor.

Haberin Devamı

BU İŞİ SESSİZ YAPANLAR

Louis Vuitton, sürdürülebilirlik ve geri dönüşüm aktivitelerini sessizce yapan lüks markaların başında geliyor. Üretimden kalan deri, kumaş gibi değerli artık maddeleri Paris’teki ‘Reserve des Arts’ isimli kuruma bağışlıyor. Kurum da tasarım öğrencileri ve amatörlere, bu malzemeleri kullanma olanağı sağlıyor. Hatta bu sene
bu malzemelerden yapılan ürünlerin satıldığı bir butik bile açtılar.