Bihter Ayyıldız

Bihter Ayyıldız

tbkrxm@yahoo.fr

Tüm Yazıları

Fransa’da sanat tarihi okuduğum altı yıl boyunca, dünyanın birçok yerinde sayısız müze gezdim ve yüzlerce kitap okudum. Okuduğum okul Louvre’dan sonra Fransa’nın en iyi sanat tarihi eğitimi verilen okuldu. Öğretmenlerim konusunda uzman, kitaplar yazmış ve dünyanın dört bir yanında seminerlere katılan isimlerdi.

SANAT AŞIĞI OLMAK
Bize okulda hep sanat eserlerini okumayı, hissetmeyi ve yorumlamayı öğrettiler. Bunun için çok fazla okuyup, çok fazla gezmek gerekiyordu. Çünkü ezber yaparak hiçbir şekilde sınav geçemiyorduk.

Haberin Devamı

Sınavda önünüze bir eser koyup, yorumlamanız, hangi döneme ait olduğunu, hatta kimin eseri olduğunu tahmin etmeniz vs. isteniyordu. Bu da beni bilgi arsızı yaptı. Ne okuduğum kitaplar yetiyordu ne de gördüğüm eserler. Ama bu eserler ne kadar eder gibi bir soru hiç aklıma gelmedi.

Benim için ‘sanatseverlik’ yetersiz bir tanımlama. Estetik açıdan belki kullanılabilir. Ama bir eserin fikri daha doğrusu size geçen fikir, ilk görüşte aşk gibidir. Mesela ben Contemporary’de gördüğüm Bombardieri’nin ‘Francesco e l’elefante’ adlı heykeline ilk görüşte aşık oldum. Bronz heykel beni karşısına kilitledi ve hakkında uzun uzun düşünmeye başladım.

Fuardan eve dönerken gözümün önünde hâlâ heykelin görüntüsü vardı. Ederini sormadım ama eserin değeri benim gözümde çok yüksek.

BİR sembol olarak sanatseverlik

Moda sektöründeki stil danışmanları ve alışveriş danışmanlarının, sanat sektöründeki muadili sanat danışmanları. Parası olup bilgi birikimi, zevki ya da zamanı olmayan sanat yatırımcılarının ne almaları gerektiğine onlar karar veriyor. Bu şekilde hizmet verdikleri kişiler iyi ya da kötü koleksiyonlar oluşturuyor. Sonra da danışmanların verdiği bilgiler doğrultusunda sanat dünyasının çemberine dahil olup, bienal ve sanat fuarları kapsamında gerçekleşen özel davetlere katılma ayrıcalığına sahip oluyorlar.

SANAT AŞIĞI OLMAK


Bu sayede de ‘zengin’ sıfatlarının yanına, ‘sanatsever’ sıfatını da ekleyip, statü sahibi olabiliyorlar.

İNTERNETTE ÜNLÜ OLMANIN KİTABI

SANAT AŞIĞI OLMAK
Andy Warhol’un “Herkes bir gün 15 dakikalığına ünlü olacak” sözü günümüzde cazibesini kaybetti.

Ünlü olsun ya da olmasın, insanların yeni tutkusu sosyal medyada çok takipçiye sahip olmak ve bol bol ‘like’ yani beğeni almak. Magazin ve cemiyet dergilerinde daha çok görünmek için maddi manevi tüm imkânlarını seferber eden ve medya takip ajansları aracılığıyla kimin kimden daha fazla haberi çıktığını takip eden kişiler şimdi de sosyal medya için uğraşıyor.

İşte tüm bu sosyal medyada ünlü olmak isteyen ya da ününü artırmak isteyenlere bir müjdem var. Massimiliano Trudi internette ünlü olmanın kitabını yazdı. ‘İnternette Ünlü Olma El Kitabı’ndaki Chiara Ferragni gibi milyonlarca takipçisi olan hatta bu sayede zengin olan birçok sosyal medya fenomeninin yol haritaları, yani daha önce denenmiş ve başarılı olmuş yöntemleri sayesinde herkes birer fenomen olabilecek.

Kitabın Türkçe versiyonu bir hafta içinde satışa çıkacakmış. Kaçırmayın.