THE CORE ISTANBUL AÇILDI

Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un üçüncü günü, bu sezon dördüncü defa düzenlenen ve MBFWI çatısı altında bulunan Türk marka ve tasarımcılarının sonbahar - kış 2016 koleksiyonlarının bir araya geldiği The Core Istanbul’un açılışıyla başladı.
Defile yapmayan tasarımcıların da MBFWI kapsamında varlık gösterip, dünyanın dört bir yanından gelen satın almacılara koleksiyonlarını sunmalarını sağlayan The Core Showroom, defile alanı içinde yer aldığından parça parça gezilebilmeyi sağlamış.

Yeni hayatta kalanlar
Üçüncü günün açılış defilesini yapan Outkastpeople markasının kurucusu ve tasarımcısı Emre Aktuna, 2016 -17 sonbahar - kış koleksiyonunda, toplumdaki sanal yozlaşmadan doğan yeni çağda hayatta kalanların hikayesini ele almış. ‘New Survivalists’ (Yeni hayatta kalanlar) isimli siyah ağırlıktaki koleksiyon, kadınlarda yüksek bel etekler ve savaşçı detaylarla öne çıkarken, erkekte askeri üniformalardan esinlenen parçalar, modern çizgide takım elbiseler ve yeni nesil kamuflajla dikkat çekti. Podyuma çıkan Bennu Gerede’nin oğulları da, Outkastpeople’ın imzası haline gelen şehirli ve cool tarzı çok iyi taşıdılar.

Sanat ve moda bir arada
Erkek tasarım markası olarak ilk koleksiyonunu Floransa’daki Pitti Uomo’da ve Milano Moda Haftası’nda sunan Afffair, şimdi hem kadın hem erkek tasarımları yapıyor. İlhamını baleden alan koleksiyonun defilesi devlet opera ve bale dansçılarının performansıyla başladı. Balenin izleri, mankenlerin balerin topuzlarında, tütü eteklerinde ve bantlı ayakkabı detaylarında devam etti. Defile sonrası backstage’de bir araya geldiğim Rufat İsmail, Afffair ile özdeşleşen lüks algısını defilede kullanılan Melie Jewellery imzalı mücevherlerle desteklediklerini söyledi.

Giyilebilir tasarımlar
Mercedes-Benz Türkiye, meslekte 15. yılını deviren Moda Tasarımcıları Derneği Başkanı Mehtap Elaidi’yi Mercedes-Benz celebrates Mehtap Elaidi defilesi ile kutladı.
‘Claim Your White’ isimli 2016-17 sonbahar - kış koleksiyonunda kadının fiziki özelliklerini ön plana çıkaran detayları reddeden, zengin form ve desenlerle kadınlara kumaştan bir şiir yazan Elaidi, tarihe imza atan kadınlara atıfta bulunuyor.
Mesela Afife Jale’nin dönemine ait bir kol detayı, 60’ların Black Panther dönemi kadınlarının güçlü silüetine eşlik ediyor.

Her zaman kendine has tarzı tasarımlarına yansıtan Elaidi’ye defile sonrası bu koleksiyonun bir öncekine göre çok daha giyilebilir olduğunu söylediğimde, bu sezon şov amaçlı değil tamamen giyilebilir bir koleksiyon hazırladığı cevabını aldım. Giyilebilir tasarım markası kıtlığı yaşadığımız günümüzde, bu tarz yaklaşımları çok önemli buluyorum.

Mehtap Elaidi, Burberry ve Prada’nın yolundan giderek koleksiyonunu ‘gör ve satın al’ konseptiyle, defileyle eş zamanlı Beymen mağazalarında ve Gizia Gate’de satışa çıkardı.