Bihter Ayyıldız

Bihter Ayyıldız

tbkrxm@yahoo.fr

Tüm Yazıları

‘Paris Tasarım Başkenti’ isimli organizasyonda Türkiye rüzgarı esti! MTD Başkanı Mehtap Elaidi, “Türk modacılar kenetlenip, dünyaya karşı bir rekabete girdi!” diyor

TÜRK MODACILAR  DÜNYAYA KARŞI

2013-14 iç giyim trendlerinin sergilendiği Salon International de la Lingerie’nin bu yılki ana teması; ‘New Sexy’ yani ‘Yeni Seksi’ydi.

‘Paris Capitale de la Creation’ (Paris Tasarım Başkenti) isimli organizasyonun davetlisi olarak 24-28 Ocak tarihleri arasında Paris’teydim. ‘Moda’, ‘Mücevher’, ‘Dekorasyon’ ve ‘İç Giyim’ başlıkları altında dünyanın dört bir yanından markalar ve tasarımcıların buluştuğu organizasyonun bu yıl parlayan yıldızı Türkiye oldu!

Türk tasarımcılara övgü
Defilenin ardından düzenlenen ödül töreninde, Türk tasarımcılar ödüllerini İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi’nin elinden aldı.
Aksesuvar markası Ekria ile Esra Karadeniz, kadın hazır giyim koleksiyonuyla Maid in Love markasının yaratıcısı Hande Çokrak, kendi adını taşıyan markasıyla
Özlem Süer’le fuara deri ürünleri ve eşarp koleksiyonuyla katılan Vakko ödüle layık görüldü.
Katılımcılar arasında yer alan Moda Tasarımcıları Derneği (MTD) Başkanı Mehtap Elaidi ile yaptığımız sohbetin en can alıcı noktası; Türk modacılarının bu vesileyle kendi aralarındaki rekabet etmek yerine; kenetlenip, dünyaya karşı bir rekabete girdiklerini söylemesiydi.

Önemli olan iç güzellik
Salon International de la Lingerie’nin bu seneki teması ‘Yeni Seksi’ydi. Eurovet Başkanı Marie Laure Bellon, iç giyimin dış giyim kadar önemli olduğunu anlattı. Tasarımlar kadar kumaşların ve üretim teknolojilerinin de önemli olduğunu belirten Bellon, beslenme şeklinin değişmesiyle beraber dünya kadınlarının büyüyen kap ölçülerine göre; korse ve lazer kesimlerin, rahat kullanılabilecek tasarımlar olduğunun altını çizdi. Ev giyimi olarak adlandırılan gecelik ve sabahlıklarda ise kimono etkisi hakimdi.

Haberin Devamı

Moda oyunları

Senede iki defa düzenlenen, Avrupa’nın en büyük hazır giyim fuarı ‘Who’s Next’in bu sezon konsepti oyundu.
Devasa bir oyun bahçesine dönüştürülmüş fuar alanında, bir yandan standları gezerken bir yandan da oyun oynayabiliyordunuz.
Defilede mankenlerin hoplayıp zıplayıp, oradan oraya koşturmaları parkta oynayan çocukları çağrıştırıyordu.

Haberin Devamı

ÇATIDAKi LÜKS DAiRE

Organizasyonun sponsoru Galeries Lafayette’in uluslararası Satış Direktörü Thierry Vannier ile Lafayette’nin çatı katında özel müşteriler için tasarlanan daireyi gezdik.
Fuarda olduğu gibi burada da Türk tasarımcıların adı geçti. Bu sene anlaştıkları yeni markaların arasında Dice Kayek’in olması Türkler’in moda dünyasında ne kadar ilerlediklerinin kanıtı. Çünkü sadece uluslararası gücünü kanıtlayan markalar burada.