Bihter Ayyıldız

Bihter Ayyıldız

tbkrxm@yahoo.fr

Tüm Yazıları

Moda haftasının en çok beklenen defilelerinden biri, sektörde 15’inci yılını kutlayan Moda Tasarımcıları Derneği (MTD) Başkanı Mehtap Elaidi’ye aitti. Defilede; kadife, saten ve organze kumaşlar, çizgili desenlerle vücuda yakın kalıplarların öne çıktığı güçlü bir kadın silüeti gördük. Kadife kumaşlar ve beyaz poplin gömlekler dikkat çekti. Bol volan ve abartılı fır fır detaylar, farklı kuplarla ve yalın elbiselerle bir araya gelerek tasarımlara hareket kattı. Defilenin kapanışını, siyah - beyaz takımla Özge Ulusoy yaptı.
Mehtap Elaidi ile ‘Spice’ adını verdiği yeni koleksiyonu ve moda haftası üzerine kısa bir sohbet gerçekleştirdik...

Haberin Devamı
TÜRK MODACILARIN BAŞARISI

- Koleksiyonun çıkış noktası nedir?
Doğu ve Batı’yı bir araya getiren Baharat Yolu’ndan esinlendik. Pre - collection’da hazırladığımız beyaz gömleklerin etrafında bir koleksiyon oluşturduk. Gömleklere kimyon, tarçın, karabiber ve kekik gibi farklı tatları yansıtan baharat isimleri verdik.
- Tasarımcı ve MTD Başkanı olarak moda haftası izlenimleriniz neler?
Biz, beş senelik bir yapıyız. Beş sene moda dünyasında çok kısa bir yol. Yapılacak çok şey ve gidilecek çok yol var. Ama ben bu noktada şu soruyu soruyorum: Bir önceki sezondan daha mı iyiyiz? Bunu becerebiliyorsak eğer, doğru yoldayız diyoruz.
Her zaman satılabilir tasarımların yapılması taraftarıyım. Sonuçta bu bir iş. Bir tasarımcının bir sonraki sezon arzu ettiği gibi bir defile yapabilmek için buna ihtiyacı var. Bu anlamda The Core, moda sektörü adına önemli.
İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, Moda Tasarımcıları Derneği ve İstanbul Moda Akademisi’nin birlikte yürüttüğü The Core kapsamında tasarımcılar koleksiyonlarını uluslararası satın almacılara sunma şansı yakalıyor. İlki 2014’te gerçekleşen The Core İstanbul, tasarımcıların yanı sıra markaların koleksiyonlarına da yer vererek kapsamını genişletti.
The Core İstanbul bu sezon; Türki Cumhuriyetler (yüzde 10), Rusya (yüzde 5) Orta Doğu (yüzde 30), Asya (yüzde 10), ABD (yüzde 10), İran (yüzde 15), AB ülkeleri Almanya, İngiltere ve Fransa (yüzde 5), Kuzey Avrupa ülkeleri (yüzde 10) olmak üzere 100’ün üzerinde satın almacının yanı sıra yurt- içinden de satın almacıları ağırlıyor. Genel anlamda eksiklerimiz olduğunu biliyorum ama her zaman daha ileri gidiyoruz. Bu da benim için yeterli.

TÜRK MODACILARIN BAŞARISI

Ayakta alkışlandı

Zeynep Tosun’un ‘Jazz’ koleksiyonu davetlileri 20’li yıllara götürdü. Kostüm tadındaki elbiselerle podyumda yürüyen mankenler, Woody Allen’ın ‘Paris’te Gece Yarısı’ filminden fırlamış gibiydi. İncecik askılı, derin V dekolteli elbiselerse
‘Scar Face’teki Michelle Pfeiffer’in elbiselerini hatırlattı. Parçalar, birbirleriyle yarıştı... Her defileyi izlerken, ilk üç parçamı belirlerim ama bu kez seçim yapmak mümkün olmadı. Elbiselerin en dikkat çekici yanı, son zamanlarda gördüğüm en iddialı sırt dekoltesine sahip olmalarıydı. Tasarımcı ayakta alkışlandı.

TÜRK MODACILARIN BAŞARISI

Kelebek etkisi

Moda haftasına ilk defa katılan Nedret Taciroğlu, “Bir kelebek kadar hür ve narin” diye tanımladığı 2015 - 2016 Sonbahar / Kış Demi - Couture koleksiyonunu bir defileyle değil, özel bir sunumla tanıttı. Hafif kumaşlarla tasarlanan kıyafetlerlerde, dantel ve çiçek apliklerle feminen; apolet ve manşetlerle maskülen tarzın tezatlığı birikte kullanılmış. 30 parçalık koleksiyondaki tasarımlar için masum ve aynı zamanda çekici demek mümkün.
Modacının sunumu, cemiyet hayatının ünlü simaları tarafından da büyük ilgi gördü. Arzu Sabancı, Nevbahar Koç, Nazlı Keçili, Fatoş Sarıgül, Aslı Ekşioğlu, Aslı Üstünkaya, Sitare Akdilek, Işıl Reçber, Aylin Yılmaz, Burçak Sayılgan, Sinan Öncel, Didem Kurdoğlu, Buse Terim, Gül Ağış, Ayşegül Uluç ve Hande Can Yüce, tanıtıma katılanlar arasındaydı.