Bihter Ayyıldız

Bihter Ayyıldız

tbkrxm@yahoo.fr

Tüm Yazıları

Fransa’da 20 yaşlarında bir öğrenciyken Charles Aznavour’un, ‘Daha dün gibi 20 yaşım, zamanı durdurabileceğimi zannederek onu harcayışım’ şarkısını çok severek dinlerdim.

O günlerin üzerinden neredeyse 20 yaş su gibi akıp geçti.Ve gençliğim anılarım kadar sadık kalmadı.

Her yaşın bir güzelliği var ama zamanın bana öğrettiği en önemli şeylerden biri, güzelliğin göreceli ve geçici olması.

Önemli olan yaşanan yıllar içinde insanın kendine bir şeyler katması ve bir stil yaratması.

Haberin Devamı

Bazı mankenler “40 yaşımdan sonra çalışmam zor olacak, sektöre giren 15 yaşındaki genç kızlarla boy ölçüşemem” tarzı söylemlerde bulunurlar.

Çünkü meslekleri gençlik ve güzellikleri üzerine kuruludur. İstisnaları bir kenara bırakıyorum. Dünyanın en ünlü kadınlarından Brigitte Bardot’yu örnek alalım...

Gençliğinde kadın - erkek herkesin hayranlık duyduğu güzelliği uçup gittiğinde, her normal yaşlı insan gibi kırışıklıkları olup, biraz kilo aldığında sanki, üç kolu beş bacağı daha çıkmışcasına haksız haberlere ve eleştirilere maruz kaldı.

Bu da Brigitte Bardot’nun kariyeri boyunca stilinden çok güzelliği ve seksapeliyle ön planda olmasından kaynaklanıyordu.

94’lük model

Öte yandan bazı insanların stillerinin, güzellik ya da gençlikle, hatta son moda kıyafetlerle dolu gardıropla elde edilen bir görüntüyle hiç alakası yoktur.

Moda dünyasının en yaşlı stil ikonu olan ve birçok markanın kampanya yüzü olmaya devam eden 94 yaşındaki Iris Apfel bunun en iyi örneklerinden. Hiçbir zaman güzel olmadığını kabul eden ve bunu açıkça söyleyen Iris Apfel, stil sahibi olmanın güzellikten daha önemli olduğuna inanıyor.

Kendisi hakkında kitap çıkarılmış, film yapılmış, hatta 2005 yılında New York Metropolitan Müzesi bünyesindeki Costume Institute‘de sergi yapılmış bu kadın hakkında sayısız haber okudum. Bir tanesinde dahi güzelliği ya da çirkinliği hakkında bir şeye rastlamadım.

Tüm yazılan çizilen kendisinin ne kadar stil sahibi olduğu.

Irıs Apfel, 2012 yılında Mac ile bir kapsül koleksiyon hazırladı. İmzası haline gelen kırmızı ruju ve yeşil göz farı koleksiyonun öne çıkan parçalarıydı. Bu kampanyada genç neslin stil ikonu Daphne Guiness ile objektif karşısına geçti.

Haberin Devamı

2015 yılında Alexis Bittar isimli mücevher markasının yüzü oldu. Bu kampanyada da kendisine yine genç bir model eşlik etti.

Deloitte’un yayınladığı ‘Lüks tüketimin küresel güçleri 2016’ raporunda en hızlı yükselen birinci marka olan Kate Spade’in de 2015 ve 2016 yaz koleksiyon kampanyalarında yer aldı. Hatta 2015 yaz kampanyasında Apfel’e, Karlie Kloss eşlik etti.

Az can sıkıcıdır

YAŞ UÇAR,  STİL KALIR

Hiçbir zaman modayı takip etmediğini söyleyen Apfel’in stilinin anahtar parçaları aksesuarlar.

“Aksesuar olmadan kendimi hep eksik hissederim” diyen Apfel, nihayet Türkiye’ye gelen Aigner’in yeni koleksiyon tanıtım kampanyasında Victoria’s Secret meleklerinden Toni Garnn ile bir araya geldi.

Değişen ve gelişen dünyayla beraber kendini yenilemeye de özen gösteren ama bununla beraber asla özgün stilini, ruhunu, tarzının ve kişiliğinin DNA’sını bozmayan Iris’in duruşu yarım asırlık Aigner’ın hikayesini çok güzel yansıtıyor.

Haberin Devamı

Marka, Apfel’in en ünlü sözlerinden biri olan ‘More is more and less is bore (Çok her zaman çoktur; az ise can sıkıcıdır)’ sözünden yola çıkarak hazırladığı koleksiyona Iris Apfel’in ihtişamlı, özgün ve heyecan veren stilini aktarıyor.

Toni Garnn’ın duru güzelliğini tamamlayan Iris Apfel’in göz alıcı stili, koleksiyon tanıtımı için oldukça ses getiren ikonik karelere hayat veriyor.