Cadde BiLLBOARDLARDA HEPiMiZ VARIZ

BiLLBOARDLARDA HEPiMiZ VARIZ

01.11.2010 - 01:00 | Son Güncellenme:

İstanbulluların kentleriyle ilişki kurmasını hedefleyen proje, kültürel çeşitliliği ve renkliliği gözetiyor

BiLLBOARDLARDA HEPiMiZ VARIZ

33 İstanbullu’nun portrelerinden oluşan 150 poster 14 Kasım’a kadar Bakırköy, Beşiktaş, Üsküdar, Fatih ve Kadıköy ilçelerindeki billboardlarda sergileniyor. ‘O Bir İstanbullu’ adlı proje, İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Görsel Sanatlar Yönetmenliği’nin çalışmalarından biri. Sakine Çil’in projesinin görsel tasarımı Ülkü Gezer’e ait.

Haberin Devamı

Ortak kimlik oluşmuyor
Aslında projenin temelleri 2003 yılına dayanıyor. Bu yıl, İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından gerçekleştirilen ‘Kentin İstanbul Projesi’ sırasında bazı araştırmalar yapıldı. Bunların sonucunda, yoğun göç alan İstanbul’da yaşayanlarda, kente aidiyet bilincinin gelişmediği saptandı. Ortaya çıkan bazı veriler şu şekilde: İstanbul’da yaşayanların yüzde 51’i yıllardır bu kentte yaşadıkları halde, kendilerini geldikleri memleketle tanımlıyor. Yüzde 40’ı ise memleketinde gömülmeyi arzuluyor.
Sakine Çil bu araştırmadan yola çıkarak, ‘O bir İstanbullu’ başlıklı çalışmasını hazırladı. Çalışma ilk kez 2005 yılında yapılan ve teması İstanbul olan, 9’uncu Uluslararası İstanbul Bienali’nde ‘Konumlandırmalar’ projesi adı altında sergilendi.
Çil, projesini daha kapsamlı şekilde yeniden hazırladı ve önümüzdeki iki hafta boyunca İstanbul’un çeşitli yerlerinde göreceğimiz işler ortaya çıkıyor. Proje, kentin büyüme hızının, ortak bir İstanbullu kimliğinin oluşmasına engel olduğu gerçeğinden yola çıkıyor ve İstanbulluların kentleriyle ilişki kurmasını hedefliyor ve kültürel çeşitliliği ve renkliliği de gözetiyor.